جلیلی: وضعیت وزارت ارشاد دوران صفارهرندی بسیار بدتر از زمان اصلاحات بود :



 

وزارت ارشاد , چگونگی اندازه گیری زمان از دوران باستان تا عصر حاضر , وزارت ارشاد تهران خیابان مطهری

 

نشست نقد و بررسی وضعیت جشنواره فیلم فجر در عصر دیروز با حضور مهدی كلهر مشاور سابق ریاست جمهوری در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

وحید جلیلی (روزنامه نگار) نیز با اشاره به وضعیت فرهنگی دوره اصلاحات و دوران صفار هرندی گفت: هرچند به دوران اصلاحات ایرادها و اشكالات بسیاری وارد است اما باید بگویم كه وضعیت وزارت ارشاد در دوران صفار هرندی بسیار بدتر از زمان اصلاحات بود و آنقدر كه در دوره صفار هرندی به روشنفكران رانت داده می شد در دوره اصلاحات به آن ها توجه نمی شد.

جلیلی با اشاره به فیلم هایی كه در دوره صفار هرندی ساخته شده است گفت: بعضی فیلم ها مانند زاد بوم، زمان می ایستد، مینای شهر خاموش، زمستان است، در این دوره ساخته شده است كه حتی به دلیل محصول بد بسیاری از آنها به نمایش در نیامده اند بیشتر این فیلم ها به ارزش های انقلاب توهین و آنها را تمسخر كرده اند.

مسعود فراستی نیز با اشاره به جشنواره فیلم فجر امسال گفت: امسال؛ آنچه به عنوان نوعی نگاه مطرح می شود فاجعه است. این مبحث نوعی نگاه از كن تقلید شده و مسئولان می خواهند فیلم هایی كه در جشنواره راه نمی دهند را در این بخش بگذارند. این امر یك تقلید فرهنگی است.

وی با اشاره به اهمیت حضور مطبوعات در سینما گفت: حاشیه سازان اصلی جشنواره مسئولان هستند درحالی كه مسئولان مطبوعات را مقصر می دانند و از همین ابتدای جشنواره به آنها گفته اند كه نقد نكنید بلكه تحلیل كنید.

فراستی ادامه داد: امروز در سینمای ایران هر كسی ساز خودش را می زند و فیلم خودش را می سازد و گروهی نیز دلشان خوش است كه از سینما حمایت می كنند.

كلهردر بخش دیگری از سخنانش اشاره به اینكه امروز آمریكا و سینمای هالیوود سینما فرانسه را كه بعنوان پدر فرهنگی قرن بیستم شناخته می شود نابود كرده است گفت: CIA از ابتدای انقلاب بر روی مسائل فرهنگی ما خیمه زده است و به همین دلیل است كه از ابتدای انقلاب تا امروز با وجود آنكه دولت های مختلف عوض شده اند اما سیاست های فرهنگی ما هیچ تفاوتی نكرده است.

وی با اشاره مجدد بر اینكه سینما نباید دولتی باشد گفت: سینمای دولتی یعنی تعطیل كردن شعور ۷۰ میلیون و دادن اختیار آن به دست ۷ نفر كه آنها قابل خرید هستند.... / آینده نیوز 


ویدیو : جلیلی: وضعیت وزارت ارشاد دوران صفارهرندی بسیار بدتر از زمان اصلاحات بود