جشنواره ی فجر به شهرستان ها می رود :     امسال نیز با كمك بودجه فرهنگی شهرستان ...



 

جشنواره وب ایران , جشنواره وب , جشنواره

 

امسال نیز با كمك بودجه فرهنگی شهرستان ها در برخی از شهرستان ها جشنواره فجر برگزار می شود و اینگونه نیست كه جشنواره فجر فقط در تهران برگزار شود.

محمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: تعداد آثار و شركت كنندگان جشنواره فیلم فجر امسال نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و آمار شركت كنندگان از ۴۰ درصد تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: جشنواره فجر كه از ۵ بخش تشكیل شده است یكی از رویدادهای هنری مهم ایران و منطقه است و اعتبار جهانی دارد.

وزیر ارشاد گفت: جشنواره فجر شامل ۵ جشنواره فیلم، موسیقی، هنرهای تجسمی، شعر و تئاتر است و امیدواریم این جشنواره امسال بهتر از سال گذشته برگزار شود.

حسینی تصریح كرد: چندی پیش اعلام شده بود كه در شهرستان ها امسال جشنواره فیلم فجر برگزار نمی شود و فقط جشنواره در تهران برگزار می شود اما قرار شده است با همكاری و مشاركت استان ها امسال نیز در برخی از استان ها جشنواره فیلم فجر اجرا شود زیرا بسیاری از استان ها خود اعتبارات فرهنگی دارند و با حمایت خود استان ها قرار است جشنواره فجر در برخی از استان ها برگزار شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال كه گفته می شود شورای عالی سینما جامعیت لازم را ندارد شما چه فكر می كنید گفت: شورای عالی سینما از افراد صاحب نظر تشكیل شده و افرادی شناخته شده سینما در این شورا حضور دارند و بسیاری از آنها از سینماگران برجسته هستند و به نظر ما جامعیت لازم را دارد. اما ما اصراری بر آن نداریم كه همین تركیب حفظ شود و می توان تعداد بیشتری را در شورای عالی سینما داشته باشیم.

او ادامه داد: مصوبات شورای عالی سینما در حكم مصوبات دولت است..... / خبرگزارى ایلنا 


ویدیو : جشنواره ی فجر به شهرستان ها می رود