توصیه توكلی به كنكوری‌ها در پاسخگویی به سوالات :   مشاور عالی سازمان سنجش آموزش ...



مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی قم , پاسخگویی به سوالات دینی , مرکز پاسخگویی به سوالات جنسی

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به نحوه پاسخگویی به سوالات به كنكوری‌های 91، دو روش پاسخگویی به سوالات را تشریح كرد.

حسین توكلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در توصیه به داوطلبان آزمون سراسری 91 در مورد نحوه پاسخگویی به سوالات، اظهاركرد: هر داوطلب می‌تواند به دو روش نسبت به پاسخگویی به سوالات دفترچه عمومی و اختصاصی اقدام كند.

وی با اشاره به نحوه پاسخگویی به سوالات در روش اول، تصریح كرد: بر اساس این روش داوطلب باید تصور كند كه در دفترچه عمومی آزمون فقط 25 سوال زبان و ادبیات فارسی وجود دارد كه در ابتدای دفترچه عمومی درج شده است.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش كشور با بیان اینكه داوطلبان درابتدا در مهلت معین برای پاسخگویی به سوالات درس زبان و ادبیات فارسی اقدام كنند، اظهاركرد: بنابراین داوطلبان باید ابتدا متن سوال‌ها را با دقت بخوانند و از میان چهار گزینه پاسخ، صحیح‌ترین پاسخ را علامت بزنند.

توكلی افزود: در صورتی كه داوطلب پاسخ سوالی را نمی‌داند، می‌تواند كنار آن سوال در دفترچه آزمون علامت گذارد و سپس به سوال بعدی پاسخ دهد و پس از پایان 25 سوال زبان و ادبیات فارسی بلافاصله نسبت به پاسخگویی به سوالات دیگر درس‌ها به همین ترتیب اقدام كند.‌

وی با بیان اینكه داوطلبان می‌توانند پس از اتمام پاسخگویی به سوالات عمومی، به مرور سوالاتی كه پاسخ نداده‌اند بپردازند، تصریح كرد: با استفاده از این شیوه داوطلب به این جهت كه توانسته است به درصد مناسب از دیدگاه خود به سوالات پاسخ دهد، احساس رضایت از پاسخگویی می‌كند.

توكلی افزود: با بكارگیری از این روش دیگر داوطلب از همان ابتدا به ورق زدن دفترچه نمی‌پردازد، چرا كه ممكن است با ورق زدن تصادفا به سوالی برخورد كند كه پاسخ آن را نداند و از همان ابتدا دچار استرس شود.

مشاور عالی سازمان سنجش در توضیح روش دوم پاسخگویی به سوالات، گفت: بر اساس این روش ممكن است داوطلبی علاقه‌مند باشد كه سوالاتی پاسخ دهد كه بهتر آن را آموخته است و آمادگی بیشتری برای پاسخگویی به سوالات آن درس دارد.

وی افزود: در این صورت چنین داوطلبی باید دقت كند كه پاسخ هر یك از سوالات را در پاسخنامه در مقابل ردیف شماره سوال مربوطه درج كند.

توكلی با بیان اینكه بر اساس تجارب كسب شده ممكن است داوطلبان در درج پاسخ، ردیف شماره سوال را اشتباه بگیرند، تصریح كرد: به اینگونه كه به پاسخگویی به سوالات از یك ردیف بالاتر و یا پایینتر اقدام می‌كنند و وقتی به انتهای پاسخنامه می‌رسند زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند كه دیگر فرصتی برای پاك كردند و دوباره علامت زدن وجود ندارد..../ایسنا


ویدیو : توصیه توكلی به كنكوری‌ها در پاسخگویی به سوالات