توجیه مردم نسبت به هدفمندكردن یارانه‌ها :     مصباحی‌مقدم: مردم باید كاملا ...



 

 

مصباحی‌مقدم: مردم باید كاملا نسبت به هدفمندكردن یارانه‌ها توجیه شوند .

 


یارانه مردم عربستان , اگر مردم یارانه نگیرند، چه اتفاقی می‌افتد؟ , قطع یارانه‌ همه مردم از سال بعد

 

 

یك عضو كمیسیون اقتصادی مجلس ضمن ابراز تاسف نسبت به اتكای لایحه بودجه سال آینده به نفت گفت: این اتكای بودجه به نفت نسبت به سال قبل افزایش یافته كه این افزایش مناسب نیست و مشكلاتی را برای ما به همراه خواهد داشت.

 


حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره بودجه سال آینده و اجرای هدفمندكردن یارانه‌ها به صورت همزمان گفت: با تغییر قیمت حامل‌های انرژی ما شاهد تورم خواهیم بود كه امیدوارم مردم در این زمینه پذیرای خوبی باشند.

 


رییس كمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس گفت: البته ما تورم انتظاری هم داریم كه همراه با تغییر قیمت حامل‌های انرژی به وجود می‌آید، ضمن آن‌كه این تورم انتظاری قابل پیش‌بینی نیست.

 


نماینده تهران با تاكید بر این‌كه مردم باید كاملا نسبت به هدفمندكردن یارانه‌ها توجیه شوند، گفت: اما در حال حاضر دولت در این زمینه كوتاهی می‌كند، در حالی كه اگر درست به مردم توضیح دهد كه چه اتفاقی خواهد افتاد و زمینه‌سازی لازم برای اجرای آن انجام شود، پیش‌بینی می‌كنیم كه تورم چندانی از این ناحیه در سال آینده تحمیل نشود.

 


وی گفت: البته می‌دانیم كه اتكای بودجه سال آینده به درآمد نفت افزایش پیدا كرده و به هر میزان كه این اتكا بیشتر باشد تورم بالاتری خواهیم داشت.

 


مصباحی‌مقدم اظهار داشت: بنابراین معتقدم نباید اتكای بودجه عمومی به نفت افزایش پیدا كند تا تورم بیشتری را در سال آینده با توجه به اجرایی كردن هدفمندكردن یارانه‌ها نداشته باشیم.

 

 

 


ویدیو : توجیه مردم نسبت به هدفمندكردن یارانه‌ها