تشکر هاشمی از اعضای حزب کار اسلامی : رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایام عزاداری ...



رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در دیدار جمعی از اعضای سازمان بازنشستگان فرهنگی و هنری حزب اسلامی كار، با اشاره به الگو بودن پیامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار و بزرگان برای تمام بشریت، امام حسین(ع) را الگویی ویژه و جامع در میان بزرگان دین اسلام خواند و گفت:

 

حضرت سیدالشهدا(ع) با توجه به گسترش فساد در حكومت بنی‌امیه احساس كرد، الگو و سیره نبوی با اقدامات ظالمانه و مفسده‌انگیز این خاندان بی‌لیاقت در حال از بین رفتن است.

به گزارش ایسنا،آیت الله هاشمی رفسنجانی،دعوت كوفیان از امام حسین(ع) و نیز بستن راه توسط لشكر ابن زیاد و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را ظاهر و پوسته قیام امام سوم شیعیان خواند و تأكید كرد:

باطن قیام عاشورا این بود كه خداوند این 72 شهید و خانواده‌های بزرگوارشان را الگو و سمبل جهاد، ایثار، شهادت، صبر و تحمل قرار داد تا ظالمان و فاسدان نتوانند تا قیام قیامت روی آرامش و آسایش را ببینند.

هاشمی رفسنجانی فلسفه شهادت امام حسین و اهل بیت گرامیش را بیداری و قیام ملت‌های تحت ستم علیه ظلم و جور دانست و تصریح كرد: اثر قیام كربلا از همان عصر روز عاشورا با شورش در میان لشكر ابن سعد توسط زنانشان شروع شد، در كوفه ادامه یافت و امروزه بیداری ملت های مسلمان در برابر ظلم و جور حكام ستمگر نشانه زنده و اثربخش بودن واقعه كربلا شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأكید كرد: امروزه امام حسین(ع) و قیام عاشورا الگوهای ملت‌های تحت ستم قرار گرفته است و ثمره خون شهدای كربلا تنها با برافتادن ظالمان و ستمگران تاریخ به دست خواهد آمد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با تشكر از مسئولان حزب اسلامی كار به خاطر تشكیل كانون بازنشستگان فرهنگی و هنری، این امر را كار خداپسندانه‌ای در جهت استفاده از دانش و تجربه بازنشستگان و ایجاد روحیه و نشاط در میان آنان خواند و گفت:

بازنشستگان و بخصوص فرهنگیان حق بزرگی بر گردن جامعه و همه ما دارند و مدیران، فعالان، گردانندگان امروز جامعه حاصل دست‌رنج فرهنگیان گذشته و بازنشستگان هستند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش اساسی معلمان و فرهنگیان در انقلاب اسلامی و پس از آن تأكید كرد: این قشر همواره سالم‌ترین و فعال‌ترین اقشار جامعه بوده‌اند و امیدواریم جامعه و مسئولان بتوانند به درستی حق آنان را ادا كنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بازنشستگان می‌توانند با تجربه و دانش فرهنگی، هنری، ادبی و فنی كه دارند جوانان و مدیران جوان كشور را در رسیدن به اهداف والای انقلاب و نظام اسلامی یاری كنند.

در ابتدای این جلسه خانم مهرانگیز جعفری مسئول سازمان بازنشستگان فرهنگی هنری حزب اسلامی كار با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان، بازنشستگان را سرمایه‌های جامعه و خانواده‌هایشان خواند و گفت: امیدواریم بتوانیم با همكاری خود اعضا و مسئولان فعالیت‌های سازمان را به سایر نقاط كشور نیز گسترش دهیم.../ایسنا


ویدیو : تشکر هاشمی از اعضای حزب کار اسلامی