تبریک رئیس جمهوری آرژانتین به ایران بخاطر برجام : رئیس جمهوری آرژانتین در سخنرانی ...



اس ام اس های تبریک روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران , ارتش جمهوری اسلامی ایران , جمهوری اسلامی ایران

رئیس جمهوری آرژانتین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل حصول توافق هسته ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ را به ایران و اعضای شورای امنیت تبریک گفت.

به گزارش مهر به نقل از آرژانتین ایندیپندنت، «کریستینا فرناندز کرشنر» رئیس جمهور آرژانتین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به حصول توافق هسته ای به ایران و شورای امنیت تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد که مذاکراتی از این دست برای حل مشکلات موجود دیگر در جهان ادامه بیابد.

وی در ادامه به موضوع پرونده آمیا اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با توجه به حل شدن موضوع هسته ای حقایق پرونده آمیا نیز مشخص شوند. فرناندز در سخنرانی سال گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل نیز به این موضوع اشاره کرده و گفته بود که «شما ایران را در پی انفجاری که در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی روی داد، متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم؛ دخالت ایران را در آن انفجار تأیید نکرد.»

کرشنر در ادامه به نابرابریهای اقتصادی موجود در جهان و اینکه ثروت فقط در اختیار یک درصد مردم قرار گرفته پرداخت و از این موضوع انتقاد کرد.

وی همچنین در سخنرانی امسال خود در مجمع عمومی به انتقاد از استانداردهای دوگانه در برخورد با تروریسم پرداخت.

موضوع پرونده آمیا در سال گذشته و پس از مرگ مشکوک دادستان رسیدگی کننده به این پرونده مجددا تبدیل به تیتر نخست برخی از رسانه ها شده بود.

به گزارش مهر، در مارس سال ١٩٩٢، یک خودرو بمبگذاری شده در برابر سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، منفجر شد که ۲۰ نفر را کشت و بیش از دویست نفر دیگر را زخمی کرد. در انفجار دیگری در ژوئیه سال ١٩٩٤، ساختمان سازمان فرهنگی موسوم به «انجمن متقابل اسرائیل و آرژانتین» (آمیا) در بوئنوس آیرس هدف بمبگذاری قرار گرفت که ۸۵ کشته و ۳۰۰ زخمی برجای گذاشت.

پس از این ماجرا رژیم صهیونیستی تلاش زیادی کرد تا ایران را مسئول این انفجار معرفی کند اما تا کنون هیچ مدرکی در رابطه با دست داشتن ایران در این ماجرا بدست نیامده است.

هر چند رژیم صهیونیستی تلاش بسیاری دارد تا ایران را عامل انفجار سال ۱۹۹۴ بوینس آیرس موسوم به انفجار آمیا معرفی کند و در این راه اقدامات تروریستی گسترده ای را نیز انجام داده اما حقیقت چیز دیگری است.

در مورد اقدامات تروریستی اسرائیل بواسطه انفجار آمیا، سال ۱۳۹۲سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آرژانتین اعتراف کرد که این رژیم اغلب افرادی را که گمان می کرد در انفجار مرکز یهودیان در این کشور آمریکای لاتین دست داشته اند را از بین برده است. «اسحاق آفیران» در مصاحبه با خبرگزاری یهودیان آرژانتین، با اعلام این موضوع گفت: اسرائیل توانسته اکثر کسانی را که پشت حملات خونین به سفارت اسرائیل و یک مرکز فرهنگی یهودیان در آرژانتین بودند به قتل برساند.


  اخبارسیاست خارجی - مهر 


ویدیو : تبریک رئیس جمهوری آرژانتین به ایران بخاطر برجام