تاج پادشاهی بر سر تویوتا : تویوتا برای چهارمین سال پیاپی موفق شد عنوان پرفروش‌ترین ...


تویوتا برای چهارمین سال پیاپی موفق شد عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیا را از آنِ خود کند. وب‌سایت پدال: تویوتا برای چهارمین سال پیاپی موفق شد عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیا را از آنِ خود کند.

تویوتا , تویوتا پریوس , تویوتا کرولا
2016 Toyota RAV4 hybrid

تویوتا، تنها خودروسازی بوده که همراه با دایهاتسو و هینو موتورز، مرز ۱۰ میلیون دستگاه را رد کرده و در مجموع، ۱۰/۱۵ میلیون دستگاه خودرو را به مشتریان تحویل داده است. البته این آمار نسبت به سال ۲۰۱۴، به اندازه ۰/۸ درصد افت نشان می‌دهد، ولی هنوز هم تاج پادشاهی فروش برای چهارمین سال متوالی در تویوتا حفظ شده است.

نمایندگی تویوتا , تویوتا کمری , تویوتا هایلوکس
Toyota Camry 2015

با توجه به رسوایی دیزل‌گیت و مسائل پیرامون آن، تعجبی هم ندارد که این موضوع بر آمار فروش فولکس‌واگن تأثیر منفی گذاشته است. در واقع، تعداد وسایل نقلیه تحویل داده شده VAG (شامل MAN و اسکانیا) با افت قابل‌توجه ۲ درصدی، به ۹/۹ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ رسیده است. چین نیز یکی از فاکتورهای مهم در این رابطه بوده و فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۵ در این بازار، شرایط ضعیف‌تری نسبت به سال‌های گذشته داشته است. با این وجود، جایگاه دوم پرفروش‌ترین خودروسازی دنیا به فولکس‌واگن رسیده است.

تویوتا یاریس , تویوتا لندکروز , تویوتا آریون
VW Passat euro spec 2015

همچنین جنرال‌موتور با آمار فروش ۹/۸ میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته، با افتی ۰/۲ درصدی نسبت به ۲۰۱۴، در جایگاه سوم قرار گرفته است.

تویوتا هایس , تویوتا هیبریدی , قیمت تویوتا
2015 CHEVROLET TAHOE

از همین الان می‌توان گفت که رسوایی گسترده، به این زودی‌ها فولکس‌واگن را رها نخواهد کرد و بنابراین، تویوتا به‌راحتی می‌تواند به پنجمین عنوان متوالی پرفروش‌ترین خودروسازی دنیا فکر کند. اخیراً مدل جدید پریوس نیز وارد بازار شده و می‌توان تصور کرد که این خودرو نقشی کلیدی در تکرار موفقیت تویوتا در سال ۲۰۱۶ برعهده خواهد داشت.

تویوتا ایران , تویوتا کرولا 2016 , تویوتا یاریس هاچ بک
2016 Toyota Prius


ویدیو : تاج پادشاهی بر سر تویوتا