تابلویی فتوشاپی که در افغانستان بلوا به پا کرد : به تازگی تصویری دستکاری شده ...



به تازگی تصویری دستکاری شده در شبکه‌های اجتماعی میان شهروندان افغانستانی منتشر شده که به شدت آنها را پیرامون رفتار با مهاجرین افغانستانی در ایران به خشم آورده است.

همواره اخباری غیرواقعی و یا غلوآمیز از برخوردهای نادرست با شهروندان افغانستانی در ایران منتشر می‌شود که منجر به برگزاری تظاهرات مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و کارزارهای مختلفی در این کشور می‌شود.

به گزارش ابنا، به تازگی تصویری دستکاری شده در شبکه‌های اجتماعی میان شهروندان افغانستانی منتشر شده که به شدت آنها را پیرامون رفتار با مهاجرین افغانستانی در ایران به خشم آورده است.
 
همواره اخباری غیرواقعی و یا غلوآمیز از برخوردهای نادرست با شهروندان افغانستانی در ایران منتشر می‌شود که منجر به برگزاری تظاهرات مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و کارزارهای مختلفی در این کشور می‌شود.
 
اخبار و تصاویر غیرواقعی‌ای که گاه به صفحه سیاست‌مداران و شخصیت‌های رسانه‌ای این کشور در شبکه‌های اجتماعی نیز راه می‌یابد. این اخبار و تصاویر نیز بدون هیچ‌گونه تحقیقی پیرامون واقعی بودن و یا نبودن آنها مدام دست به دست می‌شوند.
 
به‌تازگی نیز تصویری در همین راستا و در جهت تیره کردن روابط میان دو کشور ایران و افغانستان توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان به شکل گسترده‌ای دست به دست شده است.
 
ماجرا از این قرار است که تابلویی از ورودی یک پارک در ایران گرفته شده که روی آن نوشته شده: «از آوردن حیوانات به پارک خودداری کنید»، روی تابلو برای معنی دقیق حیوانات نیز ۲ کلمه "سگ و افغانی" دیده می‌شود. تابلویی که تقریبا با نگاه اول غیرواقعی و فتوشاپ بودن آن مشخص است.

 

اخبار افغانستان , افغانستان , طراحی سایت افغانستان

 
روی عکس واقعی و دست‌کاری نشده نوشته شده است: «از آوردن حیوانات به پارک خودداری کنید» و در پرانتز نیز نام ۲ حیوان «سگ و خر» دیده می‌شود.
 
تصویر واقعی برای اولین بار در سال ۹۱ منتشر شده اما محل گرفتن این عکس چندان مشخص نیست و در سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف، محل‌های گوناگونی برای آن ذکر شده است.
 
تصویر واقعی و غیر «دستکاری» نشده که در سال ۹۱ منتشر شده است.

 

داعش در افغانستان , پورتال افغانستان , ایران افغانستان

 
درمورد برخورد با مهاجران افغان در ایران همین بس که رهبر معظم انقلاب بارها در بیاناتشان به تکریم مهاجران افغان تأکید داشته‌اند و با بیان جمله "تهران؛ خانه افغانستانی‌هاست"، مشخص کرده‌اند که سیاست عالی نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با مهاجرین افغانستانی، همچنان طبق آرمان‌های اولیه انقلاب تدوین می‌شود.
 
اخیرا نیز در یک تصمیم بزرگ و تاریخی دستور داده‌اند که همه کودکان افغانستانی، چه آنها که دارای شرایط قانونی حضور در ایران هستند و چه آنها که مدارک قانونی حضور در ایران را ندارد باید در مدارس دولتی ثبت‌نام شوند.
 
این دستور که با نگاهی فراتر از مرزهای انسانی و قوانین اداری صادر شده بود، خیلی زود مورد استقبال وسیع جامعه مهاجرین افغانستانی و ایرانی‌های معتقد به کرامت و اصول انسانی قرار گرفت.
 
رهبر انقلاب، همچنین در دیدار محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، تهران را خانه برادران افغانستانی خواندند و با اشاره به ارتباطات و دوستی‌های پایدار و قدیمی با دولت همسایه، اظهار امیدواری کردند روز به روز موفقیت‌ها و تواناییهای داخلی دولت و ملت افغانستان افزایش یابد.
 
مردم و مسئولین دو کشور افغانستان و ایران باید همواره متوجه عملکردهای خصمانه عوامل وابسته به دشمن مشترک باشند و در مقابل دسیسه‌های آنان هوشیارانه عمل کنند و نگذارند که در میان روابط نیک و حسنه این دو کشور خلل و فاصله‌ای ایجاد شود.

اخبار اجتماعی - ابنا

 


ویدیو : تابلویی فتوشاپی که در افغانستان بلوا به پا کرد