به جای خوردن قهوه، این کارها را بکنید : بسیاری از افراد همیشه در محل کار خسته ...


بسیاری از افراد همیشه در محل کار خسته بوده و در حال خوردن قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا هستند. از آن‌جایی که تنها ۲۴ ساعت در روز وجود دارد، شما نه تنها باید در این زمان از میزان بهره‌وری بالاتری برخوردار باشید، بلکه انرژی خود را حفظ کرده و خوشحال بمانید. وب سایت پونیشا: بسیاری از افراد همیشه در محل کار خسته بوده و در حال خوردن قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا هستند. از آن‌جایی که تنها ۲۴ ساعت در روز وجود دارد، شما نه تنها باید در این زمان از میزان بهره‌وری بالاتری برخوردار باشید، بلکه انرژی خود را حفظ کرده و خوشحال بمانید. امروزه تقاضا برای کار، به اندازه‌ای افراد را مشغول کرده است که برخی اوقات فراموش می‌کنند که چه نکات ساده‌ای می‌تواند به آن‌ها انرژی بیشتری در طول روز ببخشد. در این جا به نکاتی برای حفظ و افزایش انرژی اشاره می‌کنیم که نیازی به استفاده از دارو و یا نوشیدن قهوه ندارد.

خوردن قهوه , خوردن قهوه صبح ناشتا , قهوه خوردن عاشقانه

۱- روز خود را با ورزش آغاز کنید.

ممکن است فکر کنید که ورزش شما را خسته خواهد کرد، اما در حقیقت پمپاژ خون در بدن شما و در اولین ساعات روز، می‌تواند شما را در طول روز، پرانرژی نگه دارد. همچنین خوردن یک صبحانه‌ی خوب را نیز فراموش نکنید زیرا صبحانه به عنوان سوخت برای بدن شما محسوب می‌شود.

۲- یک چرت ۲۰ دقیقه‌ای به منظور تجدید قوای خود داشته باشید.

البته نمی‌خواهید که همکارانتان شما را در حال چرت زدن در محل کار ببینند، اما مطالعات نشان داده است که یک چرت کوتاه می‌تواند باعث تجدید قوای شما در طول روز شود.

۳- کینه‌های شخصی را کنار بگذارید.

بار عاطفی برخی از احساسات می‌توانند به ایجاد ناراحتی برای شما در طول روز منجر شود. چه این احساس، حس عصبانیتی باشد که شما نسبت به همکار خود دارید و یا حتی به خاطر کسی که از کار خود فاصله گرفته است احساس بدی داشته باشید. احساسات می‌توانند به ایجاد حواس‌پرتی و کاهش انرژی شما منجر شوند. ما دوست داریم فکر کنیم که می‌توانیم احساسات خود را نادیده بگیریم، اما اغلب بر روی این احساسات سرپوش می‌گذاریم و بدین ترتیب احساسات می‌توانند به جذب انرژی ما در درون خود بپردازند. از احساسات و کینه‌های خود فهرستی تهیه کنید و زمانی را به منظور برطرف کردن یا سازگاری با آن‌ها، تا زمان از بین رفتن کامل این احساسات، اختصاص دهید. پس از مدتی احساس خواهید کرد که دقایقی به زمان شما، در طول روز اضافه خواهد شد.

خوردن قهوه در دوران شیردهی , نحوه خوردن قهوه , خوردن قهوه در دوران بارداری

۴- ۱۵ دقیقه از زمان خود را به استراحت و شوخ‌طبعی اختصاص دهید.

خندیدن به عنوان یک انرژی دهنده‌ی طبیعی محسوب می‌شود. اندورفین‌های به وجود آمده‌ی ناشی از خندیدن می‌توانند به عنوان یک ورزش برای شما محسوب شوند. به یکی از شبکه‌های اجتماعی برای دیدن ویدیوهای خنده‌دار سر بزنید. نزد همکاران خود بروید و برای یکدیگر لطیفه تعریف کنید. شما می‌توانید به ایجاد انرژی مثبت در محیط کاری بپردازید، و باعث ایجاد حس خوب در میان اطرافیان خود در باقی‌مانده‌ی روز شوید. این راه حلی خوبی برای ساعت ۲٫۳۰ بعدازظهر و در زمان بعد از ناهار محسوب می‌شود.

۵- ۱۵ دقیقه را به راه رفتن اختصاص دهید.

گاهی اوقات تنها نیاز دارید تا به بیرون از محل کار بروید. مهم نیست که هوا سرد یا گرم یا بارانی باشد. بلند شدن از پشت میز می‌تواند به ذهن و جسم شما نیرویی تازه ببخشد. همچنین تلفن همراه خود را کنار بگذارید. بدن خود را کشیده، نفس بکشید و از محل کار خارج شوید تا احساس تازگی و سرزندگی کنید.

۶- در طول زمان ناهار به خواندن مطالب جالب بپردازید.

کمی تفریح برای پاک کردن ذهن و بازگشت انرژی شما مناسب است. داستان‌های کوتاه می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای این زمان باشند. این کار نه تنها می‌تواند برای شما سرگرم‌کننده باشد، بلکه می‌تواند باعث ایجاد احساس رضایت و افزایش اعتماد به نفس شود تا به کار بازگردید و در زمان باقیمانده به کار خود ادامه دهید.

۷- به حل هرگونه مشکل و تعارض با همکاران یا رئیس خود بپردازید.

احساس نگرانی در مورد مشکلات بین شما و سایر کارمندان یا روسا می‌تواند به مختل کردن توجه و تمرکز شما منجر شده و شما را به سرعت خسته کند. عقب‌نشینی نکنید. با مسائل موجود روبرو شوید. اگر شما در رویکرد خود گشاده رو، عاطفی و سیاستمدار باشید، می‌توانید به ایجاد پیوند قدرتمندی بپردازید که روزهای پیش رو را برای شما آسان‌تر خواهد کرد .

سردرد بعد از خوردن قهوه , بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری , نحوه خوردن قهوه اسپرسو

۸- برای یکی از همکاران خود یک کار خوب انجام دهید.

انرژی می‌تواند به راحتی از فردی به فرد دیگر انتقال داده شود. این نکته در بسیاری از موارد به شما کمک خواهد کرد. فکر کردن در مورد دیگران می‌تواند به شما انرژی ببخشد. در واقع، عمل حقیقی بخشش و بخشیدن به دیگران می‌تواند به ایجاد احساس قدردانی در شما منجر شده و انرژی بسیاری را برای شما به همراه بیاورد. بهتر است این روش را هر روز و برای مدت یک هفته امتحان کنید و پس از مدتی می‌توانید انرژی شگفت‌آور ناشی از آن را به خوبی احساس کنید.

۹- به یکی از دوستان خوب خود زنگ بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه با او صحبت کنید.

هیچ چیز به اندازه‌ی گذراندن وقت با یکی از دوستان نزدیک نمی‌تواند به شما انرژی ببخشد. حتی اگر این مکالمه کوتاه باشد می‌تواند کمی از خستگی ناشی از کار در طول روز را از شما دور کند. این ارتباط کوتاه و جالب می‌تواند به شارژ شدن شما منجر شده و حمایت و پشتیبانی لازم را به منظور رویارویی با یک روز کاری سخت در اختیار شما قرار دهد. بهترین قسمت این کار این است که شما نیز همین مزایا را در اختیار دوست خود قرار می‌دهید.

۱۰- اطمینان حاصل کنید که وظایف کاری خود را به خوبی انجام می‌دهید.

اگر شما از کاری که می‌کنید متنفر باشید، هیچ یک از این پیشنهادات و هیچ مقدار کافئین نمی‌تواند به اندازه‌ی کافی به شما انرژی ببخشد تا شما بتوانید روزهای کاری کسل‌کننده و خستگی ناشی از آن را پشت سر بگذارید. سعی کنید راهی پیدا کنید تا به موجب آن بتوانید به انجام کاری که دوست دارید بپردازید. لازم نیست که خود و اطرافیان خود را عذاب بدهید. زندگی کوتاه است و شما مستحق آن هستید تا از تک تک روزهای زندگی خود لذت ببرید.


ویدیو : به جای خوردن قهوه، این کارها را بکنید