بغ‌ بغو‌های امیر تتلو! : ماهنامه دیار در شماره ویژه نوروز ۹۵ خود پرونده‌ای ...



امیر تتلو , اینستاگرام امیر تتلو , دستگیری امیر تتلو

ماهنامه دیار در شماره ویژه نوروز ۹۵ خود پرونده‌ای درباره خودسوژه نمایی دارد. یکی از گزارش های این پرونده درباره صفحه اینستاگرام امیرتتلوست.

خودسوژه‌نمایی از آفت‌های شبکه‌های اجتماعی شده است؛ صفحات مجازی چهره‌های شناخته شده و نشده پراز مواردی است که نشان از خودنمایی مفرط دارد. اگر اینستاگرام‌باز یا فیس‌بوك‌باز باشید، بعید است تا به حال سری به صفحه امیر تتلو نزده باشید. حتی اگر بدتان بیاید و اهل موسیقی رپ و زیرزمینی نباشید، باز دیدن پیج كسی كه یکی از پرطرفدارترین مردان ایرانی اینستاگرام لقب گرفته بود وسوسه‌كننده است. او 2 میلیون و 400 هزار دنبال‌كننده یا فالوئر دارد و این رقم كمی نیست كه به‌راحتی از كنار آن بشود گذشت. عددی كه با دیدنش حتما از خودتان می‌پرسید چه شد این همه طرفدار پیدا كرد؟!

لایك‌های واقعی یا خریدنی؟!
امیرحسین مقصودلو یا تتلو یك خواننده زیرزمینی است و با پخش ترانه‌هایش در سایت‌های پخش و دانلود موزیك و البته شبكه‌های ماهواره‌ای معروف شد. اتفاقی كه برای بسیاری از هم‌صنف‌هایش افتاد اما با وجود پرطرفدار بودن همه این خواننده‌ها، هیچ كدام مانند تتلو در شبكه‌های اجتماعی حضور ندارند و خبرساز نیستند. او و پست‌هایش گاهی آنچنان جنجال به پا می‌كنند كه تیتر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها می‌شوند و كلیك می‌خورند تا جایی كه به‌عنوان پر بیننده‌ترین اخبار روز مطرح می‌شوند. تتلو در صفحه شخصی‌اش سبك زندگی خود را تبلیغ می‌كند، از ترانه‌های جدیدش می‌نویسد و از آرزوها و برنامه‌هایش. گاهی با دیگران دعوا می‌كند و گاهی به مسائل روز واكنش نشان می‌دهد. جالب است كه با وجود این روند تكراری و همیشگی هوادارانش خسته نمی‌شوند و با اینكه گاهی روزی بیش از 5 پست در اینستاگرامش می‌گذارد باز تعداد لایك‌هایش بالاست و معمولا پست او در كمتر از نیم ساعت بالای 10 هزار لایك می‌خورد. فرقی هم نمی‌كند موضوع پست چه باشد و چقدر به نظر بقیه مردمی كه با تعجب به این ماجرا نگاه می‌كنند؛ مهم باشد!

البته اواخر سال گذشته بهنوش بختیاری دیگر ایرانی پرطرفدار اینستاگرام او را متهم كرد كه با خرید پروفایل‌های جعلی و به‌اصطلاح «فیك» برای خودش طرفدار جور كرده و تعداد لایك‌هایش قلابی هستند! اتهامی كه تتلو هم به بختیاری زد.

البته ماجرای پیج‌های تتلو تعداد بالای طرفداران و لایك‌های پست‌هایش نیست.

تتلو و حاشیه‌هایش
پیج‌های امیر تتلو در شبكه‌های مجازی تنها به زندگی‌اش محدود نمی‌شود. او هرازگاهی حاشیه‌هایی ایجاد می‌كند تا جایی كه كار بالا می‌گیرد و دیگران را درگیر ماجرا می‌كند. دوستی او با پیام صادقیان بازیكن سابق و پرحاشیه پرسپولیس یكی از این ماجراها بود. مدتی تتلو عكس‌هایی از خودش و صادقیان و خوش‌گذرانی‌هایشان در دورهمی‌ها و باشگاه بدنسازی منتشر می‌كرد. چیزی نگذشت كه پیام صادقیان، تتلوی عاشق فوتبال و پرسپولیس را بر سر تمرین این تیم برد. ماجرایی كه اعتراض ورزشی‌ها را در پی داشت و عكس و تیتر یك بسیاری از روزنامه‌های ورزشی شد. تتلو رویای فوتبالیست شدن دارد و بارها از تیم‌ها خواسته فقط 3 یا 6 ماه به او فرصت بدهند تا نشان دهد چقدر آماده است.

صادقیان بد بازی می‌كرد، نامنظم بود و انتقادها بالا گرفت تا اینكه نوك پیكان به سمت تتلو چرخید. خیلی‌ها حضور او را در كنار این بازیكن با استعداد، دلیل به حاشیه رفتن و ضعیف‌شدنش می‌دانستند و آشكار و پنهان از او می‌خواستند این دوستی را تمام كند. این حرف‌ها به مذاق تتلو خوش نیامد و اتهام بزرگی به صادقیان زد و در اینستاگرامش نوشت:« یه روزنامه... اضافه خورده یا این یارو که نمی‌شناسمش حرف مفت زده که معروف شه باز!!! من پیام را درکل چند ماهه می‌شناسم اونم بعد از اینکه به داور فحش داد و محروم شد و اون تایمى که همش مصدوم شد باهاش رفاقت کردم که باهاش حرف بزنم چون واقعا داشت نابود می‌شد و هر وقت دیدمش فقط باهاش تمرین کردم !!

والا زبونم مووو درآورد آنقدر گفتم سیگار نکش و...!!!، من که همش خودم سر تمرینم!! خودش نمی‌خواست به من چه؟!؟ بعدشم که پدرمون درآمد متقاعدش کردیم که کاراشو بذار کنار! درخشان باهاش لج کرد !!!! به من چه ؟!!؟ یکى نیست بگه نمیدونى ... نزن، واسه معروفیت راه‌هاى دیگه‌اى هم هست سر صبحى دهن منو باز نکنید، بذارین تو حال خودم باشم !!! همه رو برق میگیره مارو چراغ نفتى.»

پیام صادقیان اما با نوشتن جمله «فعلا فقط سکوت می‌کنم.» در اینستاگرامش ترجیح داد حاشیه‌ها را بیشتر نكند اما دوستی این دو همین جا به پایان رسید. اما حاشیه‌های تتلو به همین ختم نشد. او تیرماه امسال عكس‌هایی از حضورش در ناوشکن دماوند در بندر انزلی در اینستاگرامش منتشر كرد و خبر از یك كلیپ جدید داد. كلیپی به نام «انرژی هسته‌ای» كه به سرعت مورد توجه قرار گرفت و بارها دانلود شد و حتی رسانه‌های خارجی درباره آن نوشتند. همچنان كه خیلی‌ها از حضور تتلو در ناوشكن و در كنار نیروهای ارتش انتقاد و البته تعجب می‌كردند، او در اینستاگرامش نوشت:« چون من معتقدم وقتى فرمانده كل قوا تو تلویزیون یه صحبتى میكنه باید همه سربازا به گوش باشن و منم یه ایرانیم و یه سرباز،چه یه عده بخوان و چه نخوان !!

 همه هم این وسط با ما بهترین همكارى رو كردن !! اما یه عده از خدا بى‌خبر میخوان سر پخش دوباره انگار سنگ بندازن و هیچى گیر نیاوردن این سرى گیر دادن به اسمامون !!من می‌خواستم هواداراى «من» همشون بفهمن كه باید براى كشورشون یه سرباز باشن وگرنه خب تتلو و هواداراش نباشن كار به چه دردى میخوره، خب انگار یكى دیگه خونده دیگه چه فرقى داره؟! خب چرا من بخونم اصلا !! اینه كه ما همه زحمتامون رو كشیدیم و موزیك ویدئو آمادس و همه چیزم رعایت كردیم توش و واقعا كار آمادس كه همین فردا یا پس فردا پخش بشه ولى اگه پخش نشد بدونید كه ما تو كشور خودمون هنوز حسود و دشمن داریم چون دقیقا اونایى كه میخوان این كار كه به‌نفع انرژی هسته‌ای مملكتمون هست، پخش نشه، مثل اونایین كه زیر پستاى دعامون بى‌احترامى میكنن !! یا باید اسم تمام كسایى كه زحمت كشیدن واسه كار باشه، چون واقعا زحمت كشیدن یا خب كار كنسل میشه متاسفانه،والسلام، نامه تمام.» این ماجرای او بار دیگر بر سر كلیپ «شهدا» اتفاق افتاد. كلیپی كه تتلو را با ظاهری كمی موجه‌تر كنار تابوت شهدای گمنام نشان می‌داد!

تتلو چه می‌گوید؟
امیر تتلو به هوادارانش می‌گوید تتلیتی‌ها. او می‌داند طرفدار زیاد دارد و با اتكا به همین‌ها هم شبكه‌های اجتماعی را به تریبونش تبدیل كرده و می‌تازد. به گفته خودش، پسر طبیعت و شماره هفت ایران است و به بهانه تجلیلی كه مهرماه امسال از او در موزه صلح ایران و به دلیل كلیپ «شهدا» شد، خودش را سفیر صلح می‌خواند. تتلو فقط دنبال خالکوبی و بدنسازی نیست. گفتیم كه عاشق فوتبال است و پیراهن آبی و سفید تیم آرژانتین با نام «تتلو» بر تن كرده و در تمرینات مختلف شركت می‌كند.

 

از فوتبال چمن تا سالنی. عكس‌های زیادی از این تمرین‌ها و بازی‌هایش در اینستاگرام و فیس‌بوكش می‌بینید. هر از گاهی هم بر سر این ماجرا شوخی می‌كند. او معتقد است كه می‌تواند در تیم‌های مطرح كشور و حتی تیم ملی بازی كند و شماره 7 ایران باشد. مدتی پیش عكسی از یكی از گویندگان بخش خبر ورزشی شبكه سه منتشر كرده بود كه در ابرك بالای سرش نوشته شده بود: «تیم ملی ایران با گل امیرحسین مقصودلو به جام جهانی راه یافت.» حتی تصویری ساختگی از سوال نظرسنجی برنامه 90 منتشر كرد كه درباره حضور او در تیم ملی بود. او گاهی هم با شخصیت‌ها شوخی می‌كند. مثلا عكسی از اوباما كه موهایش با فتوشاپ شبیه موهای تتلو شده منتشر می‌كند و می‌نویسد: «اوباما به جمع تتلیتی‌ها پیوست»

البته همه پست‌های تتلو شوخی و طنز نیست. او درباره مسائل كشور هم اظهارنظر می‌كند. پست‌هایی درباره انرژی هسته‌ای و توافق و برجام می‌گذارد یا از سیاست‌های وزارت ارشاد و صدا و سیما انتقاد می‌كند. بسیاری از پست‌های او هم حاوی نكته‌های اخلاقی هستند كه از هوادارانش می‌خواهد با هم مهربان باشند، كسی را آزار ندهند، به دیگران محبت كنند و به خدا توكل داشته باشند و...

تتلو مدتی هم هست گیاهخوار شده و با گذاشتن عكس‌هایی دلخراش از ذبح حیوانات از آنها می‌خواهد گیاهخوار شوند. او دنیای به مركزیت خودش در فضای مجازی ایجاد كرده و هوادارانی دارد كه به این دنیای او بال و پر بیشتری می‌دهند.

بغ بغوووو!
شاهكار پست‌های امیر تتلو را باید «بغ‌ بغو» دانست! او مرداد ۹۴ پستی در صفحه شخصی‌اش گذاشت و نوشت: «تتلیتی‌ام، هوادارام عشقن عشق كوشین ؟!؟ بیاین ببینم هر كى نگه بغ بغو بغ بغوووو» همین جمله كافی بود؛ 38 هزار و 500 نفر این پست را لایك كردند و 4 هزار نفر برایش كامنت گذاشتند كه تعداد زیادی از آنها كلمه بغ بغوووو بود! تتلو با این پست طوفان به پا كرد. كار به جایی رسید كه رسانه‌ها نقد‌های تندتری علیه‌اش نوشتند و از سیاست‌هایی گفتند كه باعث شد كسی مانند محمدرضا شجریان صدایش شنیده نشود اما تتلو بال و پر پیدا كند. تتلو و طرفدارانش بی‌توجه به همین این نقدها راه خودشان را رفتند چون می‌دانند تتلو هر از گاهی خوب از خجالت منتقدانش برمی‌آید!آنها دنیای مجازی خواننده محبوب‌شان را با جان و دل پذیرفته‌اند.


اخبار فرهنگی  - خبرآنلاین


ویدیو : بغ‌ بغو‌های امیر تتلو!