بحران در تبلیغات محیطی : شیوه واگذاری بیلبوردهای تبلیغات محیطی توسط سازمان ...


شیوه واگذاری بیلبوردهای تبلیغات محیطی توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران به شرکت های تبلیغاتی باعث توسعه سیاست ضد تولید شده است. تبلیغات محیطی , تبلیغات محیطی در تهران , تبلیغات محیطی فوتبال شیوه واگذاری بیلبوردهای تبلیغات محیطی توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران به شرکت های تبلیغاتی باعث توسعه سیاست ضد تولید شده است.
به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز،درآخرین دوره واگذاری بهره برداری از بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر که از طریق مزایده توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران به شرکت های تبلیغاتی رتبه بندی شده واگذار می شود،یک شرکت تبلیغاتی ،بیلبوردهای محیطی را 80 تا 100درصد بالاتر از قیمت پایه آن خریداری کرده و بالطبع باعث بالا رفتن قیمت تبلیغات محیطی شده است .
به این جهت پیش بینی می شود تقاضای تبلیغات محیطی با افزایش قیمت ها در سال جاری کاهش یابد،چرا که شرکت های داخلی با وجود وضعیت اقتصادی حاکم قدرت خرید پایینی دارند و احتمال می رود که از این افزایش قیمت ها استقبال نکنند.از طرفی پیش بینی می شود که با ادامه این روند ، آژانس های تبلیغاتی هم با بحران مالی روبرو شوند.
با این وجود، سازمان زیباسازی شهرداری تهران که متولی واگذاری بیلبوردها است ،هیچ نظارتی روی قیمت های ارائه شده از سوی آژانس های تبلیغاتی برای اجاره بیلبوردها ندارد.این در حالیست که در تمام دنیا و در همه مزایده ها اگر قیمت پیشنهادی خرید یک محصول در یک مزایده از حد متعارف بالاتر برود متولی فروش موظف است برای کنترل قیمت اقدامات پیشگیرانه ای اتخاذ کند ،در حالی که سیاست سازمان زیباسازی شهرداری بر روی افزایش قیمت فروش و سود لحظه ای متمرکز شده است و هیچ استراتژی برای کنترل قیمت ها ندارد و از طرفی هیچ رسالتی را به منظور این کنترل بر دوش خود احساس نمی کند. با این وجود به نظر می رسد که سازمان زیباسازی شهرداری ناخواسته سیاست ضد تولید را اتخاذ کرده است چرا که با ادامه این روند تولید کننده ها از چرخه رقابت در تبلیغات خارج شده و فقط بانک ها و واردکنندگان محصولات خارجی امکان تبلیغ پیدا می کنند.
شایان ذکر است که هفته آینده مشروح گفت و گوی ام بی ای نیوز با مدیر تبلیغات تجاری سازمان شهرداری تهران در این رابطه منتشر می شود.   منبع : ام بی ای نیوز


ویدیو : بحران در تبلیغات محیطی