باقری: مقابل آرژانتین بهتر بازی می‌کنیم : پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: حال و ...


پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: حال و هوای آنهایی که درون زمین هستند با آنهایی که بازی را کارشناسی می‌کنند فرق دارد، فشار جام جهانی مخصوصا بازی اول خیلی بالاست و باید این را درک کنیم. خبرگزاری فارس: کریم باقری در خصوص بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل نیجریه اظهار داشت: با توجه به استرس‌های اولین بازی در جام جهانی، بچه‌های ما بد کار نکردند آن هم مقابل تیمی که 15 - 16 بازیکنش در لیگ‌های خوب اروپا بازی می‌کردند. ما در فاز دفاعی به خاطر اینکه تمرکزمان روی گل نخوردن بود خیلی خوب کار کردیم اما در فاز حمله یک کم آن قدرت لازم را نداشتیم که اگر این قدرت بود به نظرم می‌توانستیم دروازه نیجریه را باز کنیم.

وی افزود: استرس جام جهانی خیلی بالاست ما اینجا نشسته‌ایم و راحت همه چیز را آنالیز می‌کنیم اما تا موقعی که داخل زمین چمن نشوید نمی‌دانید چه خبر است. در بازی مقابل نیجریه در فاز اول که هدف‌مان گل نخوردن و یا کم گل خوردن بود خیلی خوب عمل کردیم و حتی موقعیت چندانی به حریف ندادیم البته دقایق اول کمی بچه‌ها دستپاچه بودند اما با گذشت زمان و با ساختار نظامی منطقی‌تر رو به جلو رفتیم.

باقری تصریح کرد: گرفتن همین یک امتیاز هم در جام جهانی کار هر تیمی نیست و آن طوری که همه تصور می‌کنند راحت نبود. برخی‌ها تصور می‌کنند که ما باید خیلی راحت حریف‌مان را شکست می‌دادیم اما بازی اول مقابل نیجریه‌ای بازی کردیم که شما قطعا وقتی بازی‌های آینده این تیم را ببینید به ارزش دفاعی بچه‌های ما پی می‌برید البته باز هم می‌گویم که اگر موقعیت بیشتر داشتیم چه بسا می‌توانستیم ضربه نهایی را به نیجریه بزنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که نظر شما در خصوص خط هافبک تیم ملی چیست، گفت:‌ در فاز دفاعی همه خوب بودند. البته همان‌طور که گفتم کمی استرس هم داشتند. در بازی با آرژانتین با همه ستاره‌هایش خیلی راحت بازی می‌کنیم چون هیچ چیزی برای از دست دادن نداریم. ترس‌مان در بازی برابر نیجریه ریخته است.

عضو سابق تیم ملی فوتبال تاکید کرد: در بازی با نیجریه از درون دروازه تا نوک حمله فرقی نمی‌کرد همه می‌خواستیم گل نخوریم که این هم به نظرم به نحو احسن انجام دادیم در خیلی جراید و تلویزیون شنیدم که هدف مدنظر کی‌روش اول دفاع و بعد حمله است پس بچه‌های ما خواسته‌های کادر فنی را خوب پیاده کردند.

وی در باره بازی با آرژانتین خاطرنشان کرد: با امتیازی که در بازی مقابل نیجریه گرفتیم کار خودمان را به روز آخر کشاندیم این امتیاز قطعا می‌تواند تا روز آخر تیم ما را حمایت کند نیجریه هم برای رسیدن به هدفش به آب و آتش زد اما برنامه‌هایش با تاکتیک دفاعی ما به هم خورده بود و به همین دلیل فشار بازیکنان نیجریه و اشتباهات آنها بالا و زیادتر شده بود. این هم خودش یک نوع تکنیک است اما مطمئن باشید در فاز حمله هم اگر همین طور قوی باشیم می‌توانیم نتایج بهتری بگیریم. حال و هوای آنهایی که در درون زمین هستند و برای رسیدن به هدفشان می‌جنگند با آنهایی که این موضوعات را کارشناسی می‌کنند فرق دارد فشار جام جهانی مخصوصا بازی اول خیلی بالاست و باید این را درک کنیم.

باقری در پاسخ به این سؤال که نتیجه بازی با آرژانتین را پیش‌بینی می‌کنید یا خیر،‌ گفت: بچه‌ها باید راحت بازی کنند فوتبال خودشان را بدون استرس به نمایش بگذارند حالا نتیجه هم شاید گرفتند و شاید نگرفتند. بالاخره نیجریه هم بازیکنانی داشت که در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی می‌کردند. پس از چند بازیکن آرژانتین نباید ترسید البته آنها بهترین‌های جهان را دارند ولی ما هم باید چون چیزی برای از دست دادن نداریم هر چه در توان داریم به نمایش بگذاریم.

وی در پایان درباره تکلیفش با پرسپولیس نیز گفت: فعلا هیچ خبری نیست و من روی حرف خودم ایستادم.


ویدیو : باقری: مقابل آرژانتین بهتر بازی می‌کنیم