بافت‌های فرسوده با كاربری مسكونی... :         به منظور تشویق مالكان؛ بافت‌های ...



 

 

 

وام بافت فرسوده , برنامه ریزی بافت فرسوده , تسهیلات بافت فرسوده 95

 

به منظور تشویق مالكان؛

بافت‌های فرسوده با كاربری مسكونی از پرداخت 50 درصد عوارض معاف شدند


مجری طرح نیز می‌تواند در مقابل عوارض و مطالبات شهرداری نسبت به واگذاری بخشی از فضاهای احداثی طرح اقدام و یا با انجام خدمات مورد نیاز طرح یا شهرداری تهاتر كند.

براساس مصوبه امروز مجلس به منظور تسریع در فرآیند احیای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و تشویق مالكان و سازندگان بافت‌های فرسوده با كاربری مسكونی از پرداخت 50 درصد عوارض پروانه ساختمانی و تراكم معاف می‌شوند.
در جلسه علنی امروز، نمایندگان در ادامه بررسی جزئیات طرح حمایت از بازسازی بافت‌های فرسوده، موادی از آن را به تصویب رساندند.
بر این اساس به منظور تشویق مالكان، سرمایه‌گذاران و سازندگان و تسریع در فرآیند احیاء، بهسازی و نوسازی طرح‌های مصوب موضوع این قانون، كلیه املاك و اراضی واقع در پروژه‌های اجرایی طرح‌های یاد شده و همچنین سایر ابنیه و اراضی واقع در سایر نقاط محدوده بافت‌های فرسوده و ناكارآمد شهری با كاربری مسكونی، از حیث عوارض و صدور پروانه ساختمانی و تراكم مشمول ماده (16) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسكن است.
در خصوص سایر كاربری‌ها، شهرداری‌ها مكلف شدند نسبت به تقسیط و یا مشاركت در پروژه‌ها، به ازاء بهای عوارض متعلقه و یا موكول كردن پرداخت عوارض به پایان عملیات ساخت و ساز و دریافت آن براساس بهای روز، حسب مورد اقدام كنند.
همچنین مجری طرح نیز می‌تواند در مقابل عوارض و مطالبات شهرداری نسبت به واگذاری بخشی از فضاهای احداثی طرح اقدام و یا با انجام خدمات مورد نیاز طرح یا شهرداری تهاتر كند.
گفتنی است ماده 16 قانون حمایت از تولید و عرضه مسكن به معافیت 50 درصدی عوارض و به منظور تشویق مالكان اشاره دارد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو : بافت‌های فرسوده با كاربری مسكونی...