بازی صابر ابر، مهران احمدی و هومن سیدی در اجرایی پر رمز و راز : صابر ابر، مهران ...



هومن سیدی , مهران احمدی , هومن سیدی و آزاده صمدی

صابر ابر، مهران احمدی و هومن سیدی به اثر نمایشی «بی انتخاب» (آگاهی بدون انتخاب) با اجرا گردانی امیر کنجانی پیوستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پروژه چند هنری «بی انتخاب» که تلفیقی از نمایش، موسیقی، معماری و چیدمان است، چند بازیگر دیگر خود را شناخت.

در این اثر هنری که در بزرگ‌ترین صحنه نمایش کشور به مساحت 1300 متر اجرا خواهد شد، چند چهره سینمایی و تئاتری با همراهی یک ارکستر زنده 30 نفره به بازی خواهند پرداخت.

برخی از نقش آفرینان این اثر به ترتیب حروف الفبا عبارتند از صابر ابر، مهران احمدی، محسن رستگار، کاظم سیاحی، هومن سیدی، آزاده صمدی و نازگل نادریان که به زودی بازیگران دیگری هم به جمع آنان افزوده خواهند شد.

امیر کنجانی که تجربه های متفاوتی در عرصه موسیقی و پرفورمنس های گوناگون ارائه کرده است، این بار با عنوان اجرا گردان اثر چند هنری «بی انتخاب» (آگاهی بدون انتخاب) را به تهیه‌کنندگی مجید رحیمی جعفری و محمد عقیلی در پردیس سینمایی ملت روی صحنه خواهد برد.

همسر هومن سیدی , اینستاگرام هومن سیدی , آزاده صمدی و هومن سیدی
امیر کنجانی تجربه های متفاوتی در موسیقی، پرفورمنس و اجراهای هنری ارائه کرده است
این اجرا که تجربه ای است بین پرفورمنس و نمایش مفهومی با حضور عناصری از موسیقی، نمایش، چیدمان، موسیقی و ... در یکی از تالارهای پردیس سینمایی ملت به مساحت 1300 متر مربع روی صحنه می‌رود.

چون طراحی این اجرا به گونه ای است که تماشاگران آن جایگاه و صندلی ثابتی ندارند و در طول نمایش در حال حرکت و در تعامل با بازیگران هستند، سطح این تالار، بزرگ‌ترین صحنه نمایش ایران را شکل می‌دهد.

امیر کنجانی درباره ویژگی‌های صحنه اثر هنری «بی انتخاب» می‌گوید: «این صحنه بزرگ 1300 متری به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شود که تماشاگران در هر یک از آن‌ها شاهد یک ماجرا خواهند بود. در واقع ما هفت یا هشت صحنه داریم که در هر کدام، این کنش و واکنش تماشاگر و بازیگر است که داستان را پیش می‌برد.»

او با بیان این که یک ارکستر مجلسی 30 نفره ای به صورت زنده این کار را همراهی خواهد کرد، می‌افزاید: «محور اصلی این ارکستر را سازهای زهی شکل می‌دهند که البته هر شب تغییراتی در آن به وجود می‌آید و حال و هوایی متفاوت می‌یابد. هم‌چنین هر لحظه از اجرا، بین این ارکستر و بازیگران یک بده بستان حسی، موقعیتی و هنری شکل می‌گیرد که بر کار فضاهای متنوعی را حاکم می‌کند.»

این رهبر ارکستر با بیان این که هر شب اجرای «بی انتخاب» منحصر به فرد خواهد بود، با تاکید بر نقش تماشاگران در این اثر می‌گوید: «کار بر اساس کنش و واکنش بازیگران و تماشاگران شکل می‌گیرد و برای همین برای هر بیننده یک اجرای شخصی به شمار می‌آید. علاوه بر این ما برای هر مرحله از اجرا حتی بلیت فروشی، یک رویکرد متفاوت و سنت شکنانه در پیش گرفته‌ایم که تا پیش از اجرا ترجیح می‌دهیم در باره آن‌ها توضیحی ندهیم.»

امیر کنجانی تاکید می‌کند: «این کار که در تالار 1300 متری پردیس ملت روی صحنه خواهد رفت، حاصل ترکیب و تلفیق چند هنر است که واکنش تماشاگران در شکل دهی نهایی آن تأثیر دارد و برای همین هر شب می‌تواند تجربه ای متفاوت را رقم بزند.»

«بی انتخاب» از اواخر دهه اول تیرماه در پردیس سینمایی ملت (طبقه 2 ) اجرا خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند با رجوع به تارنمای آکادمی هنر ((www.academyhonar.ir اخبار این اثر نمایشی را دنبال و به زودی برای خرید بلیت اینترنتی آن اقدام کنند.....  /  khabaronline.ir


ویدیو : بازی صابر ابر، مهران احمدی و هومن سیدی در اجرایی پر رمز و راز