بازار طلا به این خبر واکنش نشان می دهد : افتتاح معدن طلای زرشوران در روزهایی ...


افتتاح معدن طلای زرشوران در روزهایی که بازار جهانی طلا دورانی متفاوت از گذشته را سپری می کند می تواند تحولی در این بازار ایجاد کند. سایت صدای اقتصاد: افتتاح معدن طلای زرشوران در روزهایی که بازار جهانی طلا دورانی متفاوت از گذشته را سپری می کند می تواند تحولی در این بازار ایجاد کند. در حال حاضر روند قیمت گذاری طلا نزولی است.

با این وجود انتشار خبر افتتاح معدن طلای زرشوران ایران هم می تواند به شتاب نزولی قیمت طلا قدری قوت بخشد چراکه از این پس سرمایه گذاران جهانی می دانند، میزا عرضه طلا افزایش می یابد. با این حال برخی فعالان صنعت طلا اعتقاد دارند میزان طلایی که ایران به بازارهای جهانی عرضه می کند به اندازه ای نیست که قیمت گذاری ها را با تحول مواجه سازد. با این حال انتشار این خبر در بازار های جهانی بدون واکنش نمی تواند باشد.

در همین حال معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات افتتاح بزرگترین کارخانه و معدن طلای ایران با ظرفیت تولید سالانه 3 تن طلا گفت: با اجرای طرح توسعه معدن زرشوران، ظرفیت تولید طلای این کارخانه به 6 تن در سال افزایش می یابد. مهدی کرباسیان عصر امروز با حضور در غرفه مهر در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به افتتاح معدن و کارخانه طلای زرشوران در شنبه هفته آینده گفت: این معدن طلا با استفاده از فناوری و تکنولوژی ایرانی طراحی و راه اندازی شده است.

مدیرعامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه ظرفیت فاز اول معدن و کارخانه طلای زرشوران حدود سه تن در سال است تصریح کرد: این معدن که بزرگ ترین معدن و کارخانه طلای کشور بوده زمینه ساز تحولات اساسی اقتصادی در استان های شمال غرب کشور به ویژه تکاب خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود سال آینده طرح توسعه فاز دوم معدن و کارخانه طلای زرشوران در مدار بهره برداری قرار بگیرد تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه ظرفیت تولید طلای این کارخانه به 6 تن در سال افزایش می یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون تمامی مشکلات فنی و عملیاتی راه اندازی این کارخانه طلا تحت متخصصان داخلی مرتفع شده است خاطرنشان کرد: بر این اساس از هشت روز گذشته تاکنون فعالیت این کارخانه طلا آغاز شده است.

طی روزهای آینده اطلاعاتی جدید در مورد میزان طلای استخراج شده از این معدن در رسانه ها منتشر می شود. پس از رسیدن این خبر به بازارهای جهانی احتمالا واکنش های قیمتی رخ می دهد.


ویدیو : بازار طلا به این خبر واکنش نشان می دهد