باران اهواز را خاموش کرد : بارش باران که از سه شنبه شب در اهواز و برخی دیگر ...



باران کوثری , باران , اخبار ساختمان آپارتمان ایران ملک در اهواز

بارش باران که از سه شنبه شب در اهواز و برخی دیگر از مناطق خوزستان آغاز شده قطعی برق بیشتر مناطق این کلان شهر را به دنبال داشته است.

 مدیر عامل شرکت توزیع برق اهواز روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:به دنبال بروز پدیده گرد و خاک در روزهای گذشته و متعاقب آن بارش باران، شبکه برق کلان شهر اهواز بر اثر ایجاد جریان رسانا و اتصال دچار خاموشی شد.

'یدالله حضرتی' افزود:جلوگیری از اتصال جریان های مخالف برق و نیز حفاظت از شبکه سیستم های حفاظتی، موجب قطعی شبکه در بیشتر نقاط شهر اهواز شده است.

وی توضیح داد :به دلیل نشست خاک روی مقره های ترانس ها و تجهیزات برق ، بارش باران نیز با تلفیق با خاک تبدیل به رسانای برق شده است.

حضرتی اظهار کرد:به این دلیل جریان وارد زمین می شود و برای اینکه شبکه از بین نرود سیستم های حفاظتی شبکه را قطع می کند.

وی از جمله ایستگاه هایی که به این دلیل از مدار خارج شده اند به ایستگاه شکاره، مهدیس، زرگان،آزاد شهر،لشکر و آتش نشانی اشاره کردو افزود:در شرایط فعلی در عمل هیچ کاری از دست شرکت توزیع برق اهواز بر نمی آید و بتدریج تلاش می شود که قطعی شبکه در بخش های مختلف شهر برطرف شود.

وی اضافه کرد:هم اینک بیشتر مناطق حساس شهر از جمله مرکز شهر، صدا و سیما، اداره اطلاعات ،استانداری و منطقه امانیه برقدار شده و تا دوساعت آینده 95 درصد شهر برقدار خواهند شد،موارد جزیی می ماند که به این منظور نیز تمام نیروها در بخش های مختلف شرکت بسیج شده اند.

نخستین قطع برق از حدود ساعت چهارو 30 دقیقه رخ داد.

اهواز دارای 10 هزار کیلومتر شبکه برق و 13 هزار دستگاه ترانس است.


اخباراجتماعی  -  ایرنا


ویدیو : باران اهواز را خاموش کرد