ایجاد فضای امید پس از تشکیل دولت روحانی :   اخبار سیاست خارجی - "ماریتیه شاکه" ...



امید روحانی , دولت روحانی , جزییات دیدار روحانی و رییس دولت اصلاحات

 

اخبار سیاست خارجی - "ماریتیه شاکه" عضو پارلمان اتحادیه اروپا مطرح کرد:

ایجاد فضای امید پس از تشکیل دولت روحانی

شاکه یکی از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا و عضو حزب "دموکراتیک" کشور هلند است. او در ماه دسامبر گذشته به عنوان بخشی از هیئت پارلمانی اروپا به ایران سفر کرده بود. خانم "شاکه" سال ها در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپایی فعالیت کرده است.

 "ماریتیه شاکه" عضو پارلمان اتحادیه اروپا با شرکت در نشست شورای "آتلانتیک" یکی از اندیشکده های مهم امریکایی ضمن ابراز خرسندی در مورد پیشرفت دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 خاطر نشان ساخت که پس از پیروزی "روحانی" در انتخابات "امید" مردم ایران به آینده ای بهتر بیش تر شده است.

به گزارش "تدبیر"، اندیشکده شورای "آتلانتیک" در گزارشی تحت عنوان "دیپلماسی با ایران از دریچه نگاه اروپایی ها" با اشاره به نشستی که عضو پارلمان اتحادیه اروپا از کشور هلند در آن شرکت داشت می افزاید :"شاکه یکی از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا و عضو حزب "دموکراتیک" کشور هلند است. او در ماه دسامبر گذشته به عنوان بخشی از هیئت پارلمانی اروپا به ایران سفر کرده بود. خانم "شاکه" سال ها در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپایی فعالیت کرده است. تمرکز اصلی او بر حوزه آزادی بیان، آزادی در فضای سایبری، آزادی مطبوعات و ایران بوده است."

اندیشکده "آتلانتیک" در ادامه به موضع نماینده پارلمان اروپایی در مورد ایران می پردازد و می افزاید :"خانم "شاکه" معتقد است که علیرغم اختلاف دیدگاه اتحادیه اروپا به ایران در مقایسه با رویکرد امریکایی ها، اروپایی ها باید علاوه بر حفظ موضع "مستقل" خود با امریکا در این زمینه همکاری نمایند."

این عضو پارلمان اتحادیه اروپا هم چنین با ابراز امیدواری در مورد بهبود شرایط در ایران می افزاید :"احساس می کنم که پس از روی کارآمدن دولت "روحانی" در ایران جوی از خوش بینی و امید در آن کشور ایجاد شده است. شما این موضوع را می توانید در خیابان تهران احساس کنید."

"باربارا اسلاوین" تحلیلگر مسائل ایران در سایت "المانیتور" در این نشست نقش میزبانی را برعهده داشت.
اخبار سیاست خارجی - تدبیر

 


ویدیو : ایجاد فضای امید پس از تشکیل دولت روحانی