اولین دوقلوهای لیگ برترملی پوش/ یکی بارسایی و عاشق محرمی دیگری رئالی و طرفدار علی کریمی :



اولین دوقلوهای آزمایشگاهی , اولین خودرو علی کریمی , محمود کریمی

گفت‌وگوی جذاب با اولین دوقلوهای فوتبال ایران را می خوانید.

 اگر اشتباه نکنیم میلاد و مهرداد محمدی را باید اولین دوقلوهای فوتبال ایران نامید. دو برادر جوان، چپ‌پا و فوتبالیست که در راه‌آهن توپ می‌زنند و متولد 7/7/1372 هستند. میلاد 5 دقیقه بزرگ‌تر از مهرداد است و سابقه بازی در تیم ملی امید و بزرگسالان ایران را دارد. البته این هفته‌ها مهرداد محمدی درخشید و با دو گلی که برابر صبای قم به ثمر رساند نه تنها اسباب برتری راه‌آهن را فراهم ساخت بلکه با 4 گل زده به صدر جدول گلزنان رسید...

مصاحبه با دوقلوهای دوست‌داشتنی راه‌آهن را در زیر بخوانید.

تا به حال شده كه در مدرسه به جای هم امتحان بدهید؟
مهرداد: نه، البته در فوتبال پایه‌ها جای هم بازی می‌كردیم كه یك مرتبه پدر همین علیرضا فغانی فهمید و...

در چه تیمی بازی می‌‌كردید؟
میلاد: تیم جاوید فلاح بود. هر دو 14 یا 15 ساله بودیم اما دیر به تیم ملحق شدیم و اسم یكی از ما رد شده بود. به همین خاطر مربی آن تیم آقای مهدی نصرتی كه اولین مربی ما هم بود هر دو تا را بازی می‌داد تا دلمان نشكند! (با صدای بلند می‌خندند!)

پس بچه میدان فلاح تهران هستید؟
مهرداد: بله؛ بچه پایین شهر هستیم و به این موضوع هم افتخار می‌كنیم.

شنیدیم خانواده‌ای ورزشی دارید.
میلاد: برادران بزرگترم میثم و محسن كه 26 ساله و 25 ساله هستند پرورش‌اندام كار می‌كنند. هر دو هم مشوق اصلی ما به شمار می‌روند و جا دارد خیلی از آنها و همین‌طور پدر و مادرم تشكر كنم. (ناگهان مهرداد می‌گوید) راستی از خواهر عزیزمان هم ممنون هستم كه خیلی هوای ما را دارد.

در بازی‌های راه‌آهن همواره شما دو نفر را با هم اشتباه می‌گیرند. مشكلی ندارید؟
مهرداد: اتفاقاً دو، سه بار عادل فردوسی‌پور من و میلاد را اشتباه گرفت. در بازی با پیكان من 2 تا پنالتی گرفتم اما در برنامه 90 گفته شد میلاد گرفته است و بارها این اتفاقات در زندگی هم می‌افتد.

ناراحت نمی‌شوی؟
مهرداد: نه، هر دو تا داداش هستیم و اسم میلاد را هم بزنند فرقی نمی‌كند، انگار اسم خودم را آورده‌اند. (میلاد رشته كلام را به دست می‌گیرد) گل مهرداد در بازی با فولاد خوزستان را به نام من نوشتند كه آن هم اشتباه بود.


هر دو هم به تیم ملی دعوت شدید درست است؟
میلاد: من هم به تیم امید و هم بزرگسالان دعوت شدم كه واقعاً باعث افتخارم است.
مهرداد: مسئولان تیم امید از من پاسپورت گرفتند و امیدوارم بتوانم مدارج ترقی را به سرعت طی كنم.

در چه پستی راحت‌تر هستید؟
مهرداد: قبلاً هافبك چپ بودم ولی آقای كاظمی فوتبالم را متحول كرد و مدیون ایشان هستم. آقافرهاد مرا به خط حمله برد و الان كه 4 گل در لیگ برتر زدم متوجه می‌شوم نگاه سرمربی ما چقدر فنی است.

تو چطور؟
میلاد: من در دفاع چپ راحت‌ترم اما هر پستی كه آقافرهاد صلاح بداند بازی می‌كنم چون به ایشان اعتماد كامل دارم. به نظرم آقای كاظمی یكی از فنی‌ترین و بهترین مربیان ایرانی است كه هر روزش یك كلاس درس است.

راستی بچه‌های راه‌آهن شما دو نفر را اشتباه نمی‌گیرند؟
مهرداد: چرا خیلی‌ها ما را اشتباه می‌گیرند ولی آقافرهاد خیلی تیز است. ایشان تنها كسی بود كه از همان اول من و میلاد را از هم تشخیص داد.

حمید استیلی چطور؟
میلاد: آقاحمید اشتباه می‌گرفت اما انصافاً مدیون ایشان هستیم. خود من به عنوان بازیكن تستی سر تمرین راه‌آهن رفتم و آقای استیلی مرا برداشت. البته سابقه بازی در نیروی زمینی و عقاب را داشتیم...

به استیلی چه گفتی كه راضی شد در یك تیم لیگ برتری از تو تست بگیرد؟
میلاد: به حمیدخان گفتم كه بچه پایین شهر هستم و زحمت زیادی كشیدم. می‌شود مرا ببینی كه ایشان هم لطف كرد از من تست گرفت. همان روز اول هم خدا را شكر خوب نشان دادم و به عضویت راه‌آهن درآمدم.

بازی با صبا چطور بود؟
مهرداد: آقافرهاد و كادر فنی به خوبی حریف را آنالیز كرده بودند و باور كنید اگر دقت می‌كردم می‌توانستم 2 گل دیگر هم بزنم. البته تیم آقای دایی هم 15 دقیقه آخر نیمه دوم خیلی خوب و خطرناك بازی كرد ولی خدا را شكر ما بردیم.

به خاطر همین 2 گل هم به عنوان مرد هفته چهارم لیگ انتخاب شدی. نظری نداری؟
مهرداد: بنویسید مرد هفته فوتبال ایران كل تیم راه‌آهن بود نه من! ما یك تیم هستیم و همدل.

الگوی شما در فوتبال ایران و جهان چه كسی است؟
میلاد: در ایران مجتبی محرمی!

مگر فوتبال محرمی را دیدی؟
میلاد: بله، فیلم بازی‌های آقامجتبی را دیدم و از آن گذشته بچه محل ماست. در خارج از كشور هم یوردی آلبا دفاع چپ بارسلونا را خیلی دوست دارم چون بارسایی هستم!

و تو مهرداد؟
مهرداد: در ایران علی كریمی و خارج از كشور كریستیانو رونالدو!

ولی هر دو راست پا هستند!
مهرداد: فرقی نمی‌كند دوستشان دارم. ضمن آنكه یك رئالی دوآتشه هستم! لطفاً از قول ما بنویسید لطف خدا خیلی شامل حال‌مان شده است.

بیشتر توضیح می‌دهی؟
میلاد: آقا ما بچه پایین شهر هستیم و زجر كشیده! البته پدر و مادر مهربانی داریم كه تا به حال اجازه نداده‌اند هیچ كمبودی در زندگی احساس كنیم ولی سختی هم كشیدیم. اگر امروز در لیگ برتر توپ می‌زنیم یا به روزنامه پرتیراژ خبرورزشی دعوت می‌شویم به لطف آن بالایی است.

مثل اغلب بچه‌های پایین شهر در گذشته مشكل كفش ورزشی و لباس نداشتید؟
میلاد: چرا، كفش‌هایی كه قبلاً می‌پوشیدیم بی‌كیفیت بود و همین الان هم جای زخم آن روی پای ما قابل مشاهده است. با این حال دست پدر و مادرم را می‌بوسم.
مهــــرداد: امیــدوارم بتوانم زحمات پدر و مادر و خانواده‌ام را جبران كنم.

بهترین بازی این فصل شما كدام مسابقه بوده است؟
میلاد: هنوز بهترین بازی‌ام را در راه‌آهن انجام ندادم.
مهرداد: جلوی صبا بد نبودم ولی خیلی موقعیت هم خراب كردم. ان‌شاءا... بهترین بازی‌ام را بعداً در راه‌آهن انجام می‌دهم.

استقلالی هستید یا پرسپولیسی؟
(میلاد و مهرداد با هم) ما راه‌آهنی هستیم! (میلاد ادامه می‌دهد) به هر حال هركس در دوران كودكی پرسپولیسی یا استقلالی بوده است اما در حال حاضر تمام تمركز ما روی راه‌آهن است. خود من از پرسپولیس، استقلال و سپاهان پیشنهاد داشتم ولی الان خوشحالم كه در راه‌آهن و زیر نظر آقای كاظمی توپ می‌زنم.

ظاهراً اشتورم گراتس اتریش هم تو را می‌خواست؟
میلاد: در 2 بازی دوستانه اشتورم‌گراتس مقابل اف‌سی تركیه و زنیت روسیه بازی كردم. آنها مرا پسندیدند ولی با راه‌آهن قرارداد داشتم اتفاقاً در بازی با زنیت روسیه 20 دقیقه مقابل هالك ستاره برزیلی بازی كردم و باور كنید اجازه ندادم نفس بكشد!

ناراحت نیستی كه نتوانستی به اروپا بروی؟
میلاد: نه، آقافرهاد خیلی با من صحبت كرده است. ان‌شاءا... تجربه‌ام بیشتر شده و پخته‌تر به اروپا می‌روم.

تا به حال پیش آمده كه 10 روز همدیگر را نبینید؟
مهرداد: روزهایی كه میلاد با تیم امید و تیم ملی بزرگسالان بود از هم دور شدیم.

دلتنگ نشده بودی؟
مهرداد: نه آقا ما بچه‌ پایین‌شهر هستیم و اهل این جور ادا و اصول‌ها نیستیم.

سؤالات ما تقریباً به انتها رسید. در پایان حرف خاصی ندارید؟
(هر دو با هم) از همه مسئولان باشگاه راه‌آهن و به‌ویژه بروبچه‌های تیم خیلی تشكر می‌كنیم. از بهادر عبدی، ابراهیم كریمی، مهدی زارعی، كاظم برجلو، سیامك كوهنورد، محسن ایران‌نژاد، امین منوچهری، همه و همه بچه‌ها كه خیلی به ما كمك كرده و می‌كنند ممنون هستیم.

اخبار ورزشی - خبر ورزشی


ویدیو : اولین دوقلوهای لیگ برترملی پوش/ یکی بارسایی و عاشق محرمی دیگری رئالی و طرفدار علی کریمی