انتقادها از طارمی منصفانه نیست : این یک حسن بزرگ است که پرسپولیس می‌تواند در ...


این یک حسن بزرگ است که پرسپولیس می‌تواند در هر بازی چندین موقعیت گلزنی داشته باشد اما ایراد بزرگتر این است که این موقعیت‌ها به آسانی هدر می‌رود. ایران ورزشی: این یک حسن بزرگ است که پرسپولیس می‌تواند در هر بازی چندین موقعیت گلزنی داشته باشد اما ایراد بزرگتر این است که این موقعیت‌ها به آسانی هدر می‌رود. در بازی‌های قبلی هم شاهد بوده‌ایم که پرسپولیس فرصت‌ها را راحت هدر می‌دهد در حالی که تیمی مثل استقلال و سپاهان از موقعیت‌های‌شان خوب استفاده می‌کنند و پرسپولیس باید به فکر حل این مشکل باشد. در حال حاضر مشکل اصلی را آنجایی می‌بینم که بار گلزنی در پرسپولیس روی دوش یک بازیکن است و همه فقط از طارمی توقع دارند گل بزند در حالی که دیگر عناصر هجومی تیم پرسپولیس مثل مسلمان، عالیشاه و احمدزاده هم باید در امر گلزنی مشارکت داشته باشند اما نه آنها نه هافبک‌های میانی پرسپولیس امسال گلی نمی‌زنند. از طرفی مدافعان میانی دیگر تیم‌ها به هنگام ضربات ایستگاهی و کرنر سعی می‌کنند دروازه حریفان را باز کنند اما در پرسپولیس چنین اتفاقی نمی‌افتد و همه از یک بازیکن توقع دارند در هر بازی گل بزند. این فشار و انتظار از طارمی موجب می‌شود تا او راحت نباشد، تلاش وافر او برای برآورده کردن انتظارات موجب می‌شود در برخی بازی‌ها مثل همین بازی در زدن ضربات آخر دچار مشکل شود.

ساختار دفاعی تیم پرسپولیس در آغاز فصل مشکلات زیادی داشت و بازیکنان تحت تاثیر فشارهایی که روی دروازه به وجود می‌آمد اشتباهات فردی داشتند و تیم امتیازات مهمی را از دست داد اما حالا ساختار دفاعی پرسپولیس قوی و منسجم شده و در فاز حمله هم شاهد خلق موقعیت‌های گلزنی خوبی هستیم اما مشکل این است که موقعیت‌های زیادی هدر می‌رود. پرسپولیس طبق آمار تنها تیم لیگ برتر است که در همه بازی‌های امسال خود در لیگ دروازه حریفان را باز کرده و فقط در بازی با ذوب‌آهن در جام حذفی نتوانست گل بزند که آن هم دو دلیل داشت ؛یکی 10 نفره شدن زودهنگام تیم و دیگری غیبت طارمی در آن بازی به دلیل محرومیت. اینکه پرسپولیس به دروازه حریف راحت نزدیک می‌شود و موقعیت‌های خوبی روی دروازه حریف به وجود می‌آورد مزیت است اما باید در زدن ضربات آخر هم دقت و حرفه‌ای گری چاشنی کار شود تا پرسپولیس بتواند از این مزیت نهایت استفاده را ببرد.

پرسپولیس سال‌ها بود که در جدول گلزنان نتوانسته بود آقای گلی را معرفی کند اما الان طارمی صدرنشین جدول گلزنان است و علاوه بر این بالغ بر 6-5 پنالتی گرفته و دو، سه پاس گل داده و این راندمان او موجب شده او موثرترین بازیکن لیگ باشد و در جدول موثرترین‌ها فاصله زیادی با سایر نفرات پیدا کند. طارمی دومین سالی است که در لیگ بازی می‌کند و چنین عملکردی برای یک مهاجم جوان که در یک تیم بزرگ بازی می‌کند یک موهبت است. پرسپولیس باید قدر طارمی را بداند و من امیدوارم این بازیکن در سال‌های آتی هم در تیم محبوبش بازی کند و البته خودش هم باید قدر موقعیت‌ها را بهتر بداند. با توجه به آمار و عملکردی که طارمی داشته حجم انتقاداتی که از او می‌شود را کاملا غیرمنصفانه می‌دانم. متاسفانه همه از دست دادن چند موقعیت گلزنی توسط او در یک بازی را برجسته کرده و توجه ندارند که طارمی امسال چگونه یک تنه امتیازها را برای پرسپولیس به ارمغان آورده است.


ویدیو : انتقادها از طارمی منصفانه نیست