اقدامات درمانی انجمن وسواس را تایید نمی‌كنیم :   مدیركل دفتر سلامت روانی، اجتماعی ...



رفتار درمانی وسواس فکری , وسواس و روشهای درمانی و روانشناختی آ  , انجمن

 

مدیركل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد:

اقدامات درمانی انجمن وسواس را تایید نمی‌كنیم


با توجه به اینكه تاكنون نشست‌های كارشناسی و اعتراضات علمی متعددی درباره اقدامات درمانی انجمن وسواس شده است، اینگونه اقدامات این انجمن مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

مداخلات درمانی انجمن وسواس مبنای علمی و كارشناسی نداشته و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیست.
به نقل از «و‌ب‌دا»محمدباقر صابری زفرقندی مدیركل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به اینكه تاكنون نشست‌های كارشناسی و اعتراضات علمی متعددی درباره اقدامات درمانی انجمن وسواس شده است، اینگونه اقدامات این انجمن مورد تایید وزارت بهداشت نیست.
او با اشاره به اعتراض انجمن علمی روانپزشكی كشور و سایر انجمن‌های علمی دیگر به اقدامات درمانی انجمن وسواس در قالب اعلام نظر به وزارت بهداشت دراین خصوص، اظهار داشت: البته برچیدن بساط میتینگ‌های این انجمن در برخی اماكن و مداخلات اینگونه در مباحث درمانی در حوزه وظایف وزارت بهداشت نیست و باید مراجع ذیصلاح در اینباره اقدام كنند.
او افزود: علاوه بر این كه هیچ دانشگاه و مجمع علمی این اقدامات انجمن وسواس را مورد تایید قرار نداده، پرونده‌ای از سوی دانشگاه علوم پزشكی تهران در این خصوص به مراجع ذیصلاح برای تصمیم‌گیری مقتضی ارجاع شده است.
صابری زفرقندی در پایان اقدامات این انجمن در شهرستان‌ها را نیز با پیگیری سایر دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور قابل تعقیب دانست...../تحلیل:ایلنا


ویدیو : اقدامات درمانی انجمن وسواس را تایید نمی‌كنیم