اف‌بی‌آی قفل گوشی آیفون را شکست/ امید به کسب سرنخ‌های جدید از عامل حملات سن برناردینو :



گوشی جدید نوکیا با سیستم عامل اندروید , قاب گوشی آیفون 6 , قیمت گوشی آیفون 7

دولت آمریکا پس از شکستن قفل و رمز عبور تلفن همراه عامل حملات سن برناردینو و انتقال موفقیت‌آمیز اطلاعات موجود در این گوشی همراه، شکایت خود را از شکست اپل پس گرفت.

به گزارش   آنا به نقل از وب‌سایت گاردین، این تلاش موفقیت‌آمیز دولت آمریکا، به نبرد حقوقی شش هفته‌ای میان واشنگتن و شرکت اپل پایان داد.

حقوقدانان وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته در نامه‌ای به دادگاه اعلام کردند که دیگر نیازی به اجبار شرکت اپل برای همکاری با دولت آمریکا برای گشودن قفل تلفن همراه فاروق، عامل حملات سن برناردینو ندارند.

این حقوقدانان در این نامه نوشته‌اند: «اکنون دولت آمریکا توانسته است که اطلاعات موجود در گوشی همراه آیفون فاورق را به دست آورد و بنابراین دیگر نیازی به همراهی شرکت اپل ندارد.»

در یک کنفرانس خبری که از سوی وزارت دادگستری آمریکا برگزار شد، اطلاعاتی درباره چگونی دستاوردهای فنی برای خروج اطلاعات از گوشی آیفون فاروق اعلام نشد. گفته می شود، کاخ سفید دستور داده است تا این موضوع به عنوان اسناد محرمانه طبقه‌بندی شوند.

مدل گوشی فاروق، عامل حملات سن برناردینو، از نوع آیفون 5C بود. دولت آمریکا از شرکت اپل خواسته بود تا رمز عبور از این گوشی را ارائه کند تا سرنخ‌های جدیدی از ارتباطات فاروق به دست آورد.

شرکت اپل درخواست دولت آمریکا را رد کرده بود و به همین دلیل، موضوع به دادگاهی در آمریکا ارجاع شده بود تا شرکت اپل را وادار کند تا اطلاعات موجود در این گوشی را در اختیار مقامات آمریکایی قرار دهد.

در جریان حملات مرگبار سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا از سوی رضوان فاروق در 2 دسامبر 2015 (12 آذر 94)، چهارده نفر جان خود را از دست دادند.


اخبار بین الملل  -  آنا 


ویدیو : اف‌بی‌آی قفل گوشی آیفون را شکست/ امید به کسب سرنخ‌های جدید از عامل حملات سن برناردینو