افشین پیروانی: در لیگ یک انقلاب کردم : افشین پیروانی می‌گوید برای 30 میلیون ...


افشین پیروانی می‌گوید برای 30 میلیون تومانی که از پرسپولیس طلب دارد، 14 میلیون مالیات بسته اند. خبرآنلاین: افشین پیروانی می‌گوید برای 30 میلیون تومانی که از پرسپولیس طلب دارد، 14 میلیون مالیات بسته اند.

افشین پیروانی بعد از سال ها یک مصاحبه جنجالی انجام داد. دیروز با او که حسابی عصبانی و شاکی بود تماس گرفتیم و ماحصل تماس مان، مصاحبه ای شد که می خوانید:

*شما هم در جشن اخلاق که باشگاه هنرمندان برگزار کرده بود، حضور داشتید. چه خبر از جشن؟

چه جشنی؟! همه آمارهایی که داده بودند اشتباه بود. انتظارمان این است که فدراسیون فوتبال بیاید و برای پیشکسوتان جشن بگیرد. من با 78 بازی ملی، با سابقه کاپیتانی تیم ملی و سالها بازی با این پیراهن مقدس، باید منتظر باشم که باشگاه هنرمندان یا اصناف دیگر برایم جشن بگیرند؟ اصلا این شرایط را دوست ندارم اما چه توقعی باید از این فدراسیون داشته باشیم؟!

*شنیدیم این روزها رفت و آمدهای زیادی به اداره مالیات دارید. قضیه چیست؟

من که نفهمیدم دقیقا قضیه چیست ولی اوضاع و احوال مالی طلبکاران از باشگاه پرسپولیس حسابی خراب است. رفتم بانک تسهیلات بگیرم می گویند تو بدهکاری به مالیات. از آن طرف می روم دنبال طلبم از باشگاه پرسپولیس که بدهی مالیاتی ام را بدهم، باشگاه می گوید برو از محل درآمدهای ما در سازمان لیگ طلبت را بگیر. سازمان لیگ می گوید باشگاه 2 میلیارد تومان بدهکار است و نمی توانیم پولی بدهیم.

*واقعا این اتفاقات رخ داده؟

بله می توانید بروید و تحقیق کنید. یک نفر را گذاشته اند در اداره مالیات که فقط حرف خودش را قبول دارد. این آقا می گوید ما یک روزنامه داریم از سال 82 یا 83 که مبلغ قرارداد شما مشخص است. خودشان رفته اند و بابت آن رقم، مالیات نوشته اند.

*مبلغ مالیات چقدر است؟

اول از همه بگویم آقای غمخوار که الان رفته به حج، همان سال قرارداد ما را شفاف سازی کرد اما پول مان را نداد. مدیر بعدی که آمد، رفتیم پول مان را بگیریم گفتند حساب ها خالی شده در حالی که همان مدیرعامل اتومبیل خود را عوض کرد و یک ماشین شیک خرید. با همین پول ما بود دیگر. حالا نه راه پس داریم و نه راه پیش. از آن مدیرعامل مدرک دارم که باید پول مان را می داد ولی هر چه گفتیم فایده ای نداشت. من در باشگاه پرسپولیس رکوردار هستم، یکی از سه بازیکنی که همیشه سهمیه پرسپولیس در تیم ملی را حفظ می کرد اما بابت ندادن مطالباتم و در ادامه آن، عدم واریز مالیات، ممکن است ممنوع الخروج شوم. هیچ کس هم نیست که جوابم را بدهد. من از سال 82-83 حدود 30 میلیون تومان از باشگاه پرسپولیس طلب دارم. اداره مالیات گفته روی 30 میلیون تومان، 14 میلیون تومان باید مالیات بدهم. اگرآن را پرداخت نکنم، ممنوع الخروج می شوم. از سال 88 که سرمربی بودم هم حدود 90 میلیون تومان طلب دارم که می گویند اگر این پول را ندهی نمی گذاریم از ایران خارج شوی. این شده روزگار ما. حالا بروی از باشگاه پرسپولیس شکایت کنی هم یکسری می آیند و می گویند چرا این کار را انجام دادی! یعنی هر کس به دنبال طلبش برود، می شود آدم خیلی بد، می شود یک پیشکسوت بی تعصب.

*این روزها بحث تبانی در فوتبال مطرح شده، ریشه تبانی در کجاست؟

مسائل زیادی دست به دست هم می دهند تا یک تبانی اتفاق بیفتد. زمانی که ما بازی می کردیم، رفته بودیم به شهرستان. مهاجم حریف حدود 8 متر در آفساید بود و به ما گل زد که در عین تعجب، داور بازی گل را صحیح اعلام کرد. بعد از آن بازی و در سالن انتظار فرودگاه، هواداران ما که از ماجرا بو برده بودند، داور را طوری کتک زدند که یادش نرود چه کار کرده است. من می گویم هر کسی، هر جایی که تبانی دید باید اطلاع دهد. ماجرای استیل آذین را همه می دانید، به ما پیشنهاد رشوه دادند و من فورا به صادق درودگر گفتم و از او خواستم داور را هر طور شده تغییر دهد.

*چیزی هم تغییر کرد؟ اصلا اراده ای وجود دارد که خاطیان را جریمه کند؟

چرا فکر می کنید نیست؟ این تفکر اصلا درست نیست. فصل قبل، من متوجه شدم در لیگ یک چه می گذرد به همین خاطر رفتم و همه چیز را لو دادم. من در لیگ یک انقلاب کردم و دیدید که در نهایت حرف هایم درست بود چون 20، 30 نفر را محروم کردند. حالا خدا پدر علی دایی را بیامرزد که این طور به جنگ تبانی و رشوه رفته است. من می گویم اگر هر کسی، هر چیزی در مورد تبانی و رشوه می داند، بگوید فدراسیون هم زودتر به هدف می رسد. البته فدراسیون به تنهایی نمی تواند مقابل این همه ناپاکی بایستد و مقام های بالاتر و نهادهای امنیتی هم باید وارد عمل شوند اما مطمئن باشید ریشه تبانی ها به امروز و دیروز مربوط نمی شود.


ویدیو : افشین پیروانی: در لیگ یک انقلاب کردم