افزایش حجم صادرات گاز ایران به عراق : مدیر بین الملل شرکت ملی گاز ایران از ...


مدیر بین الملل شرکت ملی گاز ایران از افزایش حجم صادرات گاز ایران به عراق به 35 میلیون متر مکعب در روز خبر داد و گفت: این صادرات در قالب یک الحاقیه به قرارداد اصلی صورت گرفته و پس از امضای مسئولان عالی رتبه عملیاتی خواهد شد. خبرگزاری ایرنا: مدیر بین الملل شرکت ملی گاز ایران از افزایش حجم صادرات گاز ایران به عراق به 35 میلیون متر مکعب در روز خبر داد و گفت: این صادرات در قالب یک الحاقیه به قرارداد اصلی صورت گرفته و پس از امضای مسئولان عالی رتبه عملیاتی خواهد شد.

عزیزاله رمضانی افزود: بر اساس قرارداد اصلی صادرات گاز ایران به عراق، ایران باید روزانه ٢٥ میلیون مترمکعب گاز به عراق صادر کند که این مقدار با امضای الحاقیه به ٣٥ میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.

وی ادامه داد: براساس توافق، حجم صادرات گاز به عراق در پنج ماه گرم سال افزایش یافته و این الحاقیه پس از امضای طرفین اجرا می شود.

رمضانی با بیان آن که بر اساس قرارداد، ارسال گاز به عراق با حجم روزانه چهار میلیون مترمکعب آغاز و بتدریج بر اساس برنامه زمان بندی شده در قرارداد امضا شده فعلی تا ٢٥ میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد، گفت: صادرات گاز به عراق در آینده نزدیک آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه صدور گاز به عراق، منافع دو کشور را در پی خواهد داشت، گفت: آموزش افراد فنی، مالی و اجرایی عراق از سوی طرف ایرانی از دیگر موارد مورد مذاکره طرفین است.
مدیر بین الملل شرکت ملی گاز ایران پیش تر از تنظیم و نهایی شدن پیش نویس قرارداد عملیاتی صادرات گاز به عراق طی مذاکرات چهار روزه هیات عراقی و ایرانی خبر داده بود.

براساس این گزارش، این قرارداد برای امضای مقامات عالی رتبه دو شرکت فرستاده شده و پس از امضای آن، با توجه به آمادگی سیستم مبادله گاز دو کشور، تحویل گاز به عراق آغاز خواهد شد.
به گفته مسئولان شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران؛ عملیات تزریق و نشت یابی خط لوله صادرات گاز ایران به عراق پایان یافته است و در صورت آمادگی عراقی ها گاز به این خط لوله وصل خواهد شد.


ویدیو : افزایش حجم صادرات گاز ایران به عراق