اسرار موفقیت "پپ بزرگ" در بارسلونا فاش شد : اسرار موفقیت "پپ بزرگ" در بارسلونا ...



اسرار موفقیت "پپ بزرگ" در بارسلونا فاش شد

روزنامه‌نگار «آس» اسپانیا با انتشار کتابی درباره گواردیولا از اسرار موفقیت این مربی موفق در سال‌های حضورش در نیمکت آبی‌اناری‌ها پرده برداشت.

 

اسرار موفقیت برایان تریسی , اسرار موفقیت نوشته برایان تریسی آسمان علم , اسرار موفقیت جک ما

 

پپ گواردیولا یا به قول کاتالونیایی‌ها "پپ بزرگ" در چهار سالی که هدایت آبی‌اناری‌ها را برعهده گرفت عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و از 19 جام ممکن 14 جام را به دست آورد تا نام خود را برای همیشه بر تارک باشگاه بارسلونا جاودانه سازد.

پالاچی روزنامه‌نگار روزنامه آس اسپانیا کتاب جدیدی را درباره پپ گواردیولا به عنوان "پپ شکل دیگر پیروزی" منتشر کرد که در آن دلایل موفقیت این مربی جوان در سال‌های حضورش در نوکمپ را بیان کرده است که این سخنان می‌تواند برای سرمربیان آموزنده باشد.

این روزنامه‌نگار اسپانیایی در کتاب خود که روزنامه دیلی تلگراف هم بخشی از آن را منتشر کرده، آورده است که گواردیولا در روزهای نخست خود سخنانش را با بازیکنان بارسلونا اینگونه آغاز کرد: برای من افتخار بزرگی است که هدایت چنین تیمی را برعهده گرفته‌ام، چراکه من قبل از هر چیز عاشق این باشگاه هستم. هیچ تصمیمی را علیه شما و باشگاه نخواهم گرفت. اساس و پایه تمام کارهای من عشق به باشگاه خواهد بود. به نظم و اخلاق توجه خواهیم کرد.

در ادامه سخنان گواردیولا به بازیکنان آمده است: تا پای مرگ از شما حمایت خواهم کرد. زمانی احساس کنم که شما نهایت تلاش خود را در مستطیل سبز انجام می‌دهید دیگر از پاس‌ها و حرکت‌های اشتباه شما به هیچ وجه انتقاد نخواهم کرد. از هر اشتباهی چشم پوشی خواهم کرد، اما اگر درک کنم که برای بارسلونا با قلب و روح بازی نمی‌کنید شما را نخواهم بخشید. من از شما نتیجه نمی‌خواهم بلکه فقط در پی ارائه بازی خوب هستم. کسی را که نهایت تلاش خود را در زمین به نمایش نمی‌گذارد نمی‌پذیرم. این فلسفه بارسلونا است. بسیاری از شماها من را نمی‌شناسید، اما به زودی به خانواده‌ای واحد تبدیل خواهیم شد. چنانچه کسی از شما با مشکل مواجه شود سکوت پیشه خواهم کرد تا با آرامش روانی با آن کنار آید و هیچ‌گونه احساس فشاری و از هم گسیختگی نکند. ما مجموعه کوچکی نیستیم چراکه کوچک شمردن خود روح هر تیمی را از بین می‌برد. شیوه بازی ما روشن است و به آن پایبند خواهیم ماند. وقتی که توپ را در اختیار داریم نباید آن را از دست دهیم و وقتی این کار رخ دهد باید به سرعت آن را به دست آوریم. این اساس بازی ما است. کم کردن پارتی‌ها میزان تشنج و اضطراب بازیکنان را پایین می‌آورد. من درباره عملکرد بازیکنان در مستطیل سبز نظر می‌دهم نه درباره زندگی شخصی آنها.

این نویسنده اسپانیایی همچنین در کتاب خود آورده است که گواردیولا بر یادگیری زبان کاتالونیایی و اسپانیایی تاکید ورزید و تغییراتی را در مکان غذاخوری و اسکان بازیکنان ایجاد کرد تا آنها احساس کنند کارمند باشگاه هستند نه ستارگان هالیوود.

گواردیولا فصل گذشته پس از چهار سال توام با موفقیت از جمع آبی - اناریها جدا شد و الان دوران استراحت خود را در آمریکا پشت سر می‌گذارد. اگر چه زمزمه‌های حضوراین مربی بزرگ در تیم های مطرح اروپایی همچون چلسی، منچستر سیتی، بایرن مونیخ، میلان و حتی منچستر یونایتد هم به گوش می‌رسد اما هنوز خود گواردیولا چیزی را تایید نکرده است./ایسنا

 


ویدیو : اسرار موفقیت "پپ بزرگ" در بارسلونا فاش شد