استاندارد یك بام و دو هوا در توصیه های اخلاقی رییس جمهوری به دیگران :         رییس ...



 

 

 

رییس جمهوری آمریکا , بالارفتن بیتکوین بعد از رییس جمهوری ترامپ , صعود بیتکوین بعد از رییس جمهوری ترامپ

 

رییس محترم جمهوری روز گذشته در واكنش به برنامه پنج شنبه هفته گذشته " دیروز ، امروز ، فردا " كه طی آن الیاس نادران نماینده مجلس شورای اسلامی اتهاماتی را تلویحاً متوجه معاون اول رییس جمهوركرده بود ، از اقدام این نماینده مجلس به شدت انتقاد كرد.

محمود احمدی نژاد در این باره گفت :‌‌ " اینکه یک نفر بیاید در یک برنامه زنده تلویزیونی به معاون اول رئیس جمهور تهمت بزند خلاف همه قوانین کشور است." رییس جمهور روز گذشته در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مسائل مطرح شده در مورد معاون اول رئیس جمهور افزود: قاعدتا کسی که اتهام می زند باید یک دلیل و مدرکی داشته باشد. وی گفت: من این را یک حرکت سیاسی می دانم که متاسفانه با بی تقوایی همراه است.

رئیس جمهور افزود :‌من نمی دانم که چرا برخی اصرار دارند خلاف قانون عمل کنند؛ اینکه در یک برنامه زنده تلویزیونی فردی که خود متخلف است به کسی که حضور ندارد تهمت و اتهام بزند خیلی بد است. احمدی نژاد با انتقاد از پخش این برنامه از سیما افزود: این کار باید اصلاح و جبران شود و برخی معاونت های صدا و سیما باید دقت و مراقبت بیشتری کنند.

طبیعتا این قبیل اظهارات از آنجایی كه حاوی حمایت یك مدیر از مسئول زیر دست خود است ، قابل توجیه است و هر مدیری عموما تلاش می كند از نیروهای خود حمایت و جانبداری كند كه البته در این زمینه هم آفاتی وجود دارد و ممكن است مدیر بالا دستی چوب فعالیت های مخرب مسئول زیر دست خود را بخورد ، اما جدا از قضاوت درباره پرونده معاون اول رییس جمهوری و صحت و سقم اتهامات مطرح شده در این پرونده (که قاعدتاً باید دستگاه قضا نظر نهایی را بدهد) نظر ریاست محترم جمهوری را به مناظرات انتخابات ریاست جمهوری دهم در خرداد 1388 جلب می كنیم كه خود ایشان در آن مناظرات پشت سر افرادی كه در جلسه مناظره حضور نداشتند انواع و اقسام اتهامات را مطرح كردند و جالب این است كه صداوسیما هم به افراد مورد اتهام هیچ وقتی برای پاسخگویی، حتی پس از برگزاری انتخابات نداد.

توصیه اخلاقی به دیگران با استانداردهای " یك بام و دو هوا " میسور نیست و اگر شخصی دیگران را به رعایت الگوهای اخلاقی فرا می خواند باید نخست خود او لااقل از سیئه ای كه دیگران را به اجتناب از آن فرا می خواند ، بری باشد.

مناظره ای که جناب آقای احمدی نژاد در آن نام افراد غائب را آوردند ، دهها میلیون بیننده داشت اما برنامه "دیروز امروز فردا "حتی یك دهم آن مناظره نیز با اقبال عمومی مواجه نبود.

بنابراین وقتی رییس جمهوری با استفاده از شیوه و اسلوب اتهام زنی به دیگرانی كه در برنامه حضور ندارند ، ماهی مراد خود را صید می كند آیا دیگر مدیران میانی دولتی یا غیر دولتی نمی توانند به خود این حق را بدهند كه الگوی استفاده شده از سوی ریاست محترم جمهوری را در سطوح بسیار پایین تر به كار گیرند و به منافع سیاسی و اقتصادی و... خود برسند؟

البته قضاوت درباره پرونده رحیمی برعهده رسانه ها نیست و در این مورد باید دادگاه تصمیم بگیرد و تا زمانی كه معاون اول آقای رییس جمهور در یك دادگاه علنی و قانونی محاكمه نشده و اتهامات وی رد یا ثابت نشود ، طبیعتا كسی نمی تواند اتهامات ایشان را اثبات شده بداند و از این روی ، حق کاملاً با رئیس جمهور است که می گوید چرا قبل از اثبات جرم در دادگاه با آبروی افراد بازی می شود و البته همین مساله درباره اتهامات مطرح شده از سوی رییس جمهوری در آن مناظره انتخاباتی نیز صدق می كرد و ایشان می توانست اگر سندی علیه آن اشخاص دارد ، مستندات آن را به قوه قضاییه بسپارد.

مردم ایران ، نه با احمدی نژاد عقد اخوت دارند ، نه هاشمی را می پرستند و نه عاشق چشم و ابروی نادران اند و اگر در این میان نقد و نظری دارند ، بیش از آن که له یا علیه این و آن باشد ، متوجه این معناست که یک بام و دو هوا تا کی؟!..../تحلیل:عصرایران


ویدیو : استاندارد یك بام و دو هوا در توصیه های اخلاقی رییس جمهوری به دیگران