ارشاد تابع اسلام باشد نه تابع مشایی/ با این فیلم‌های جنسی نیازی به فارسی1 نداریم :



نماینده مردم تهران در مجلس گفت که وزیر ارشاد باید تابع اسلام باشد نه تابع مشایی.

به گزارش جهان به نقل از فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه طی سخنانی در جریان بررسی عفاف و حجاب در کشور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ایرادی که ما به وزیر فرهنگ و ارشاد داریم عدم استقلال در مقابل نگاه خاص دولت به مسائل فرهنگی است.

وی افزود: می‌دانیم که دولت نگاه خاصی در برخورد با مسائل فرهنگی دارد و سیاستگذاری آن هم توسط آقای مشائی انجام می‌شود که آقای مشایی هم از حمایت بدون قید و شرط آقای رئیس جمهور برخوردار است.

مطهری ادامه داد: وزیر باید تابع احکام اسلام باشد نه تابع نظرات مشایی؛ مشکل اساسی در حوزه فرهنگ در کشور ما این است که دولت در بعضی موارد سیاست‌هایی بر خلاف سیاست‌های کلی نظام و نظر مراجع دارد که مهمترین آن بی اعتقادی به وظیفه دولت اسلامی در آن مرتبه است امر به معروف و نهی از منکر است که نیاز به اعمال قانون دارد و به عبارت دیگر بی اعتقادی به وظیفه نظارت مؤثر دولت در امور فرهنگی است.

مطهری گفت: این یک مشکل اساسی در کشور است که کسی که رئیس جمهور می‌شود خیال می‌کند که می‌تواند با اتکا به آراء مردم سیاست‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی موردنظرش را اجرا کند. در حالی که یک رئیس جمهور هر مقدار هم که رأی داشته باشد موجودی سیاست‌های کلی نظام است. هرچند که خودش مخالف این سیاستها باشد.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: نگاهی به فیلم‌های سینمایی که طی چند سال اخیر اکرن شده و اکنون در حال اکران است شاهد مدعای ماست؛ فیلم‌هایی مثل شبانه‌روز، انتهای خیابان هشتم، جزء‌ این فیلمها محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کردک در فیلم شبانه‌روز آنقدر روابط نامشروع و خیانتها در هم تنیده است که معلوم نیست زنی که باردار است پدر فرزندش کیست؛ فیلم انتهای خیابان هشتم هم فیلمی است که خیانت را به نحوی به تصویر می‌کشد که مخاطب هم به خشم می آید. مضمون فیلم این است خواهری که مدتی است نامزد کرده برای نجات جان برادرش و بدست آوردن پول دیه حاضر شده که تن‌فروشی کند و انتهای فیلم هم با صحنه‌ای که دوربین منتظر برقراری رابطه این زن برای نجات برادر محکوم به اعدامش است به پایان می‌رسد؛ واقعا چه نیازی به ساخت این گونه فیلمها است.

مطهری اظهار داشت: با وجود این فیلمها نیازی به وجود شبکه فارسی1 که مروج روابط جنسی میان زنان شوهردار و غیره است نداریم؛ اما باید بدانیم که اشکال کار در کجاست.

وی افزود: اشکال کار در مرحله تصویب فیلمنامه‌ها و نبود نظارت در مراحل مختلف ساخت فیلم است که بعد از ساخت فیلم می گویند چون هزینه‌ سنگینی شده پس مجبوریم مجوز اکرن بدهیم. تا پولش را دربیاورد که مثال آن فیلم‌های عصر جمعه و آتشکار است.

مطهری گفت: فیلم آتشکار را اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم مشاهده کردند و به اتفاق آراء به آن نظر منفی دادند و وزارت ارشاد قول داد که این فیلم اکرن نشود و اگر مجبور به اکران شدند تبلیغ تلویزیونی نخواهد شد ولی فیلم هم اکران شد و هم تبلیغ تلویزیونی شد.

وی ادامه داد: مطلب دیگر مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر است که هنرمندان برنده با هر ظاهری که مایل باشند در صحنه حاضر می‌شوند و وزیر و سایر مقامات وزارت ارشاد به بدحجابی و بی‌حجابی رسمیت می‌بخشند؛ مطلب بعدی روال کلمات لاتین ، تابلوهای فروشگاه‌ها و شرکتها است که نمونه بارز آن استفاده از کلمه لاتین saleبه جای حراج یا فروش فوق العاده است. این مطالب نشانه خودباختگی است و وزارت ارشاد طبق قانون موظف است جلوی این مسائل را بگیرد.

اصل طرح امنیت اخلاقی کار درستی است و با توجه به نگاه خاص فرهنگی دولت اجرای آن بسیار ارزشمند است و من از نیروی انتظامی و سردار احمدی مقدم تشکر می‌کنم؛ البته نحوه احرای طرح بسیار مهم است و نباید این طرح مثل طرح‌های امنیتی باشد. به عنوان مثال اینکه در خروجی‌های برخی بزرگراه‌ها نیروهای ویژه مستقر شده‌اند آیا مربوط به همین طرح است؟ یا موضوع دیگری مطرح است؟.../جهان نیوز


ویدیو : ارشاد تابع اسلام باشد نه تابع مشایی/ با این فیلم‌های جنسی نیازی به فارسی1 نداریم