ابقای مشروط مظلومی : خروجی جلسه‌ای که روز گذشته هیات‌مدیره استقلال با مظلومی ...


خروجی جلسه‌ای که روز گذشته هیات‌مدیره استقلال با مظلومی داشت، ابقای این مربی بود. ایران ورزشی: خروجی جلسه‌ای که روز گذشته هیات‌مدیره استقلال با مظلومی داشت، ابقای این مربی بود. فقط تا بازی با فولاد فرصت دارد و اگر استقلال جمعه نتواند به سه امتیاز برسد، مظلومی برکنار خواهد شد. اگر چه اعضای هیات مدیره از حمایت تا پایان فصل سخن می گفتند.

در تصمیم هیات‌مدیره می‌توان رد پای محافظه‌کاری و رضایت به حداقل را دید. مدیریت باشگاه که در شروع فصل با تصمیمی محافظه‌کارانه مظلومی را به گزینه‌های خارجی ترجیح داد، این بار هم ریسک نکرد و ترجیح داد هزینه برکناری او به پایش نوشته نشود. در صورت برکناری مظلومی بعد از دربی، هزینه ناکامی احتمالی در بازی‌های بعدی به پای باشگاه نوشته می‌شد و منتقدان می‌توانستند مدعی شوند که چرا یک مربی باید به خاطر شکست در یک بازی برکنار شود. جای پای مدیریت فعلی اما آنقدر محکم نیست که بتواند چنین تصمیم قاطعانه‌ای بگیرد. در صورتی که مظلومی مقابل فولاد نتیجه نگیرد، برکناری او کاملا قابل توجیه است و هیچ‌کس نمی‌تواند باشگاه را به خاطر این تصمیم زیر سوال ببرد.

نکته دومی که ابقای مظلومی در خود دارد، صرفنظر باشگاه از شانس قهرمانی و تمرکز روی کسب یکی از سه سهمیه است. بعد از شکست سنگین شهرآورد و حاشیه‌هایی که تیم در روزهای گذشته پشت سر گذاشته، احتمال موفقیت مظلومی در بازی‌های بعدی خیلی زیاد نیست. تغییر مداوم ترکیب در صبح شهرآورد نشان می‌دهد که او کنترل تیم را از دست داده و برای بازی‌های باقی‌مانده به بن‌بست فکری رسیده است. البته انتخاب یک مربی جدید در این شرایط تصمیمی پرخطر است که ممکن است اثر معکوس هم داشته باشد، ولی می‌توان تصور کرد که یک مدیر شجاع ممکن بود چنین تصمیمی بگیرد و برای زنده نگه داشتن شانس هرچند اندک قهرمانی شوکی به تیمش وارد کند.

مدیریت باشگاه با حفظ مظلومی بیشتر از آنکه به فکر قهرمانی باشد به فکر ایستادن روی سکوی دوم تا سوم است تا پیش از فینال جام حذفی خیالش از سهمیه آسیا راحت باشد. در این شرایط تیم می‌تواند با آرامش نسبی برای فینال آماده شود و پیروزی در آن بازی هم کمی از فشار بابت از دست دادن قهرمانی لیگ می‌کاهد.

باشگاه با ابقای مظلومی از طرف دیگر خودش را از دردسر انتخاب مربی برای 5 بازی باقی‌مانده (4 بازی لیگ و فینال جام حذفی) راحت کرده است. باشگاه با این برکناری در فاصله کم بازی تا جمعه گزینه‌های زیادی برای جایگزینی نداشت. باشگاه اما از حالا تا شنبه فرصت دارد روی گزینه‌های موجود فکر کند و در صورت ناکامی استقلال مقابل فولاد، دست پری داشته باشد. معمولا در چنین شرایطی دستیار اول به عنوان سرمربی موقت انتخاب می‌شود، ولی صالح کاریزمای سرمربیگری در تیمی مثل استقلال را در شرایط فعلی ندارد. بازیکنان سابق باشگاه هم که معمولا به عنوان گزینه‌ مربیگری مطرح هستند، بعید است حاضر شوند در این شرایط سخت و برای تنها چند بازی مسوولیت قبول کنند و خودشان را به قول معروف بسوزانند. طبیعی است که مدیریت امیدوار است تیم جمعه با سه امتیاز از زمین خارج شود و مجبور به برکناری و دردسرهای بعد از آن نشود.


ویدیو : ابقای مشروط مظلومی