آیا عاشق غذاهای شیرین هستید؟ : تفاوت روش پخت در این دستور با دستورهای دیگر، ...


تفاوت روش پخت در این دستور با دستورهای دیگر، در این است که از آبِ کمتری استفاده می شود و نتیجه، مرغ های طلایی تر و سس خوش طعم تری است. ترکیبِ پرتقال و مرغ، غذا را کمی شیرین می کند و در صورتی که دوست دارید غذا شیرین تر باشد هم میتوانید کمی شکر به آن اضافه کنید. وب‌سایت آکاایران: مرغ پخته با پیازچه و پرتقال یکی از مجموعه دستورات غذایی مارتا استوارت است. تفاوت روش پخت در این دستور با دستورهای دیگر، در این است که از آبِ کمتری استفاده می شود و نتیجه، مرغ های طلایی تر و سس خوش طعم تری است. ترکیبِ پرتقال و مرغ، غذا را کمی شیرین می کند و در صورتی که دوست دارید غذا شیرین تر باشد هم میتوانید کمی شکر به آن اضافه کنید.

مواد لازم :

  •     مرغ ۱ عدد
  •     روغن زیتون  ۱ قاشق سوپ خوری
  •     پیازچه ۲ دسته
  •     پوست پرتقال  ۶ برش
  •     زیتون  به میزان لازم
  •     نمک  به میزان لازم  

آیا شما هم عاشق خودتان هستید؟ , چرا شما عاشق پنیر هستید؟ , تست شخصیت آیا عاشق همسرتان هستید

طرز تهیه:

    1- فر را تا 230 درجه سانتی گراد گرم کنید. یک ماهیتابه را حدود 1 دقیقه روی شعله بگذارید تا داغ شود. مرغ را با نمک مزه دار کنید. روغن را داخل ماهیتابه بریزید و بچرخانید. مرغ را اضافه کنید (طرفِ پوست دارِ آن روی کف باشد) و حدود 5 دقیقه صبر کنید تا قهوه ای شود.

    2- حالا آن را برگردانید. پیازچه، زیتون و پوست پرتقال و آب پرتقال را به ماهیتابه اضافه کنید. حالا ماهیتابه داخل فر بگذارید و 15 تا 20 دقیقه بپزید تا مرغ کامل پخته شود.

نکات:

1- مرغ حدود ۲ کیلوگرم باشد. آن را به ۱۰ قطعه تقسیم کنید اما بال های آن را جدا کنید.

2- هستۀ زیتون ها را جدا کنید و سپس آن ها را نصف کنید.

3- پیازچه ها را از وسط نصف کنید.


ویدیو : آیا عاشق غذاهای شیرین هستید؟