آمریكا امروز بانك مركزی ایران را در "لیست نگرانی" قرار می دهد :       روزنامه ...



 

 

اخبار امروز ایران , ایران امروز , روستای اسفناج در کدام استان ایران قرار دارد؟

 

روزنامه آمریكایی وال استریت ژورنال نوشت در راستای سیاست دولت ایالات متحده آمریكا برای افزایش فشار بر ایران ، دولت اوباما روز دوشنبه نام بانك مركزی ایران را به دلیل آنچه كه نگرانی از عملكرد این بانك در حمایت از تروریسم ، گسترش سلاح های كشتار جمعی و پولشویی خوانده است ، در لیست نگرانی قرار می دهد .

وزارت خزانه داری آمریكا بانك مركزی ایران را تحریم نخواهد كرد بلكه به كشورهای دیگر آسیایی ، اروپایی و آمریكای لاتین هشدار خواهد داد كه از مرادوات اقتصادی با این بانك خودداری كنند.

این اقدام دولت اوباما در پی افزایش فشارهای نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه و دموكرات كنگره برای تحریم بانك مركزی ایران صورت می گیرد .

همچنین دو مقام ارشد آمریكایی كه نخواسته اند نامشان فاش شود به تلویزیون ای بی سی گفتند كه روز دوشنبه تحریم های جدید از سوی ایالت متحده علیه صنایع نفت و نیز سیستم مالی ایران اعلام خواهد شد .

بر اساس این گزارش روز دوشنبه آمریكا ، كانادا و بریتانیا در اقدامی هماهنگ تحریم هایی مشابه را علیه صنعت نفت و گاز ایران ، برخی شركت های ایرانی و نیز سیستم مالی و بانكی ایران اعلام خواهند كرد.

پیشتر برخی رسانه های آمریكایی اعلام كرده بودند كه دولت اوباما روز دوشنبه تحریم های جدید ایران از جمله تحریم صنعت پتروشیمی را اعلام خواهد كرد.../عصرایران


ویدیو : آمریكا امروز بانك مركزی ایران را در "لیست نگرانی" قرار می دهد