آقای علم الهدی! می دانید یک وعده "اشکنه" چقدر تمام می شود؟ :   آقای علم الهدی! ...



هر وعده چقدر پسته بخوریم , آیا می دانید بدون عوامل حیاتی چقدر زنده می مانید؟ , چقدر از فواید شیر برای پوست می‌دانید؟

 

آقای علم الهدی! می دانید یک وعده "اشکنه" چقدر تمام می شود؟

با توجه به اینکه قرار نیست زندگی مردم همانطور که قبلاً بوده الان هم همانطور باشد و مقرر شده بجای مرغ اشکنه بخوریم ، ما هم تصمیم گرفتیم برای عزیزانی که طرز تهیه اشکنه را نمی دانند ، جهت آگاهی بخشی و استفاده از آن در اقتصاد مقاومتی به مواد اولیه ، روش تهیه و هزینه احتمالی تمام شده ی این غذایِ آبدار اشاره ای داشته باشیم .

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:با توجه به اینکه قرار نیست زندگی مردم همانطور که قبلاً بوده الان هم همانطور باشد و مقرر شده بجای مرغ اشکنه بخوریم ، ما هم تصمیم گرفتیم برای عزیزانی که طرز تهیه اشکنه را نمی دانند ، جهت آگاهی بخشی و استفاده از آن در اقتصاد مقاومتی به مواد اولیه ، روش تهیه و هزینه احتمالی تمام شده ی این غذایِ آبدار اشاره ای داشته باشیم .

 

اول اینکه اشکنه انواع گوناگون دارد از قبیل اشکنه شنبلیله ، گوجه سبز ، کشک ، ترخان و کله جوش . در اینجا چون دلمان می خواهد به طرز تهیه اشکنه ی کشک اشاره می کنیم .

 

مواد لازم برای 6 نفر : 

کشک با غلظت معمولی    2 لیوان ( شیشه کوچک 2650 تومان )

 نعناع                     یک قاشق غذاخوری ( رایگان از همسایه بگیرید ، مگر قدیم یادتان نیست ! )

 روغن                           1/5 استکان ( 500 تومان)

 پیاز                        یک عدد ( یک عدد اشانتیون است )

تخم مرغ                       دو عدد ( 400 تومان ) 

ترخان                     یک قاشق غذاخوری (هیچی ، شما مهمون باشد )

 مغز گردوی خرد شده       1/5 استکان ( برای 200 گرم 5000 تومان ) 

 

بنابر این برای تهیه این نوع اشکنه باید 8550 تومان داخل جیب مبارکتان پول باشد که شاید اگر برای همین تعداد یک مرغ تهیه می کردید لااقل هم سرتان بالا بود که یه غذای پر پروتیین به خندق بلا کرده اند و هم اینکه هر جا بروند پشت سر شما نمی گویند ، آب و کشک بخوردمون داد ... 

 

طرز تهیه :  

پیاز را خرد کرده و در روغن سرخ نمایید و سپس نعناع و ترخان خشک را به آن اضافه کنید . بلافاصله قبل از آنکه نعناع بسوزد کشک را به آن اضافه نمایید . در ظرف جداگانه ای تخم مرغ ها را بریزید و پس از آنکه کشک به جوش آمد کم کم آن را به کشک اضافه کنید و در همین حال مرتباً آن را بهم بزنید تا تخم مرغ ها بهم نچسبد . وقتی تخم مرغ ها پخت آن را در ظرف مناسبی بریزید و با مغز گردو تزیین نمایید!

از این طریق می توان، زین پس به جای غذای مرغ ،  اکشنه (به توصیه آقای علم الهدی) نیز میل کرد./انتخاب

 


ویدیو : آقای علم الهدی! می دانید یک وعده "اشکنه" چقدر تمام می شود؟