آفرین بر شیخ واقع بین : آفرین بر شیخ واقع بین انتخابات 24 خرداد امسال بهترین ...



آفرین چیت ساز , آفرین عبیسی , آفرین چیت‌ساز


آفرین بر شیخ واقع بین

انتخابات 24 خرداد امسال بهترین شاهد این مدعاست. دیدیم كه افراطیون علیرغم 8 سال مطلق العنان عمل كردن با دردست داشتن رسانه ملی و تمام امكانات دولتی و غیردولتی و سركوب بی‌رحمانه مخالفان خود، نتوانستند نامزدهای خود را بر كرسی ریاست جمهوری بنشانند و فردی پیروز این انتخابات شد كه مورد نظر همان كسانی بود كه در طول 8 سال گذشته مظلومانه آماج حملات ناجوانمردانه افراطیون قرار داشتند و آقای ناطق نوری نیز یكی از همین مظلومان بود و به دلیل پای‌بندی به اصول واقعی، به شیخ مستقل اصولگرا معروف شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی اكبر ناطق نوری، كه از مبارزان صف اول انقلاب علیه رژیم ستم شاهی است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مصدر خدمات فراوانی در نظام جمهوری اسلامی بوده و می‌باشد، بیش و پیش از این امتیازات، یك خطیب توانا، مخلص، شجاع و دلسوز برای اسلام، مردم و نظام جمهوری اسلامی است.

 آقای ناطق نوری، اخیراً به اقتضای همین ویژگی خود، در مجلس ترحیم حاج ابوالفضل حاجی حیدری كه از سران حزب موتلفه اسلامی بود، سخنان مهمی گفت كه موجب عكس‌العمل‌هائی در محافل سیاسی و مطبوعاتی شد.

حساس‌ترین فراز این سخنان كه در صفحه اول بسیاری از روزنامه‌های دوشنبه پنجم اسفند ماه جاری تیتر شد این بود:


"هم اكنون یكی از بدبختی‌های كشور ما اینست كه گرفتار تندروها و بی‌ترمزها هستیم. حال چه چپ و چه راست باشد، تندروی و نامتعادل حركت كردن به كشور و انقلاب ضربه می‌زند. ما میزان داریم و میزان، ولی فقیه و ولی امر مسلمین است. معنا و ابعاد ولایت فقیه نیز بیان شده است.

اوامر ولی، مولوی و ارشادی است و اینكه تكلیفمان در مولوی و ارشادی چیست نیز بیان شده است.
حال، بعضی كاسه‌های داغ‌تر از آش هستند كه اینها زمان امیرالمؤمنین هم بودند و آخر سر هم جزو خوارج شدند. علامت سجده روی پیشانی خوارج دیده می‌شد و آستین لباسشان پاره می‌شد. اینها به ظاهر زاهد بودند اما امیرالمؤمنین علی علیه السلام در موردشان می‌گفت خطر اینها از خطر كفار بیشتر است.

وقتی به بعضی افراطیون گفته می‌شود ولی امر و ولی فقیه موضوعی را فرموده‌اند، آنها می‌گویند بعضی چیزها را آنها مصلحت نمی‌دانند و ما باید جاده صاف كن باشیم كه در واقع جلوتر از امام حركت كردن است.
 تكفیری‌ها و القاعده‌ای‌ها و امثال آنها از كجا آمده‌اند؟ این تندروها به نام اسلام فساد و جنایت می‌كنند، سر می‌برند و قلب طرف را می‌خورند و به زنان مردم تعدی می‌كنند و فكر هم می‌كنند با این كارها به بهشت می‌روند." (روزنامه جمهوری اسلامی، دوشنبه 5 اسفند 1392)

اگر كسی با انصاف و با توجه به آنچه در جامعه و جهان اسلام می‌گذرد، این سخنان آقای ناطق نوری را مورد توجه قرار دهد، غیر از واقعیت‌گرائی از روی اخلاص و دلسوزی چیز دیگری در آن نخواهد دید.
اطلاعات اجمالی از بازتاب این اظهارات در جامعه نیز نشان می‌دهد مردم از آن استقبال خوبی كرده‌اند و آن را حرف دل خود می‌دانند. البته كاملاً طبیعی است كه عده‌ای نیز از این قبیل سخنان ناراحت و آشفته شوند، در برابر آن موضع‌گیری تندی بعمل آورند و آقای ناطق نوری را همراه و همفكر این جناح و آن گروه و حتی همزبان و هم‌آوا با غربی‌های معاند با نظام جمهوری اسلامی بدانند و بنامند.

این قبیل واكنش‌ها كاملاً طبیعی است، زیرا آنچه آقای ناطق نوری به زبان آورده، افشای ماهیت همان كسانی است كه یا خود از مصادیق این سخنان هستند و یا اعضاء اطاق فرمان این گروه افراطی و بی‌ترمز را تشكیل می دهند. همین اطاق فرمانی‌‌ها تلاش می‌كنند سخنان آقای ناطق نوری به ویژه عنوان "بی ترمزها" را متوجه رزمندگان شجاع و خط شكن جبهه‌های دفاع مقدس بدانند و با توسل به این مغالطه، صورت مسأله را پاك كنند و گوینده این سخنان درست را زیر سؤال ببرند درحالی كه اولاً آقای ناطق نوری،‌ خود در تمام عمر در زمره خط شكن‌ها بوده و خدمات زیادی به جبهه‌های دفاع مقدس كرده و بهترین روابط را با رزمندگان شجاع و خط شكن دارد كما اینكه در جبهه سیاسی نیز همواره خط شكن بوده و جوانمردی‌های زیادی از خود نشان داده است.

اینجانب، هرگز از یاد نمی‌برم روزهای اوج غربت شهید بهشتی و حضرات آیات خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی در سال‌های 1358 تا 1360 را كه آقای ناطق نوری در منبرها و مصاحبه‌هایش با نهایت شجاعت و صراحت از آنها دفاع می‌كرد و در برابر منافقین و بنی صدر و سایر همدستان بی‌انصاف و قدرت‌طلب آنها مردانه می‌ایستاد و البته هزینه‌های آن را نیز تحمل می‌كرد.

در دوران 8 ساله حاكمیت دولت‌های نهم و دهم كه دوران خسران شدید كشور و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود، باز هم آقای ناطق نوری از جمله افرادی بود كه هم مورد تهاجم ناجوانمردانه قرار گرفت و هم در صف اول دفاع از كیان نظام جمهوری اسلامی و اصول و آرمان‌های انقلاب قرار داشت. او به جرم همین اصولگرائی واقعی و مستقل مغضوب افراطیون واقع شد تا آنجا كه حتی در شب قدر و در جوار حرم حضرت امام رضا علیه السلام و درحالی كه بالای منبر بود با پرتاب كردن بطری‌های آب، در برابر چشمان زائران و مجاورانی كه در مراسم لیله‌القدر شركت كرده بودند، به او حمله كردند!

برخلاف نظر كسانی كه این روزها آقای ناطق نوری را به خاطر سخنان شجاعانه و واقع بینانه‌اش مورد حمله قرار داده و تلاش می‌كنند چنین وانمود نمایند كه او در صف مخالفان نظام و ولایت فقیه قرار گرفته، همین سخنان او بهترین سند برای اثبات این واقعیت است كه او در صف اول مدافعان نظام و ولایت فقیه قرار دارد.

مغالطه‌ای كه سالهاست اعضای اطاق فرمان افراطیون می‌كنند تا از این طریق هر كس را كه با روش آنها موافق نیست سركوب نمایند اینست كه تندروی و خودسری و بی‌ترمز بودن را دفاع از ولایت و نظام معرفی می‌كنند و با این تفكر انحرافی، تمام اقدامات خلاف خود را توجیه می‌نمایند، غافل از اینكه مردم ایران به بركت انقلاب اسلامی از درك سیاسی بالائی برخوردارند و هرگز تحت تأثیر چنین مغالطه‌هائی قرار نمی‌گیرند، و حتی در جهت عكس خواسته‌ها و نقشه‌های اینان حركت می‌كنند.

 انتخابات 24 خرداد امسال بهترین شاهد این مدعاست. دیدیم كه افراطیون علیرغم 8 سال مطلق العنان عمل كردن با دردست داشتن رسانه ملی و تمام امكانات دولتی و غیردولتی و سركوب بی‌رحمانه مخالفان خود، نتوانستند نامزدهای خود را بر كرسی ریاست جمهوری بنشانند و فردی پیروز این انتخابات شد كه مورد نظر همان كسانی بود كه در طول 8 سال گذشته مظلومانه آماج حملات ناجوانمردانه افراطیون قرار داشتند و آقای ناطق نوری نیز یكی از همین مظلومان بود و به دلیل پای‌بندی به اصول واقعی، به شیخ مستقل اصولگرا معروف شد.

این، اقتضای سنت الهی است كه افراط و تفریط حتی اگر موقتاً به موفقیتی منجر شوند، در دراز مدت راه به جائی نخواهند برد. اسلام، دین اعتدال است و سنت الهی در خلقت و ربوبیت، بر اعتدال منطبق است و ظلم و افراط را بر نمی‌تابد. نه فقط تا امروز بلكه از امروز تا ابد نیز همواره این اعتدال است كه در دراز مدت پیروز است و هر چیز غیر از اعتدال در برابر آن قرار گیرد محكوم به شكست خواهد بود.

آقای ناطق نوری را مصون از خطا و اشتباه نمی‌دانیم. ما همه چنین هستیم و برای هیچكس غیر از معصومین علیهم السلام مصونیتی قائل نیستم، اما انصاف و جوانمردی را در مواجهه با خادمان مردم و اسلام و نظام محور اصلی قضاوت می‌دانیم. رزمندگان عزیز شجاع و خط شكن ما اگر در جبهه‌های دفاع مقدس "بی ترمز" عمل می‌كردند، در مصاف با دشمن چنین بودند و همان‌ها در مواجهه با دوستان، هرگز از جاده انصاف منحرف نشدند و نمی‌شوند و همانگونه كه قران كریم فرموده است در این مسیر از پیامبر اكرم(ص) و همراهان آن حضرت الگو گرفته اند: "محمد رسول‌الله والذین معه اشداء علی الكفار رحماء بینهم..."

اگر معیار، این آیه شریفه باشد كه باید باشد، عملكرد افراطیون امروز، برخلاف سنت الهی و بر خلاف توصیه قرآن است و آنچه شیخ اصولگرا گفته است منطبق بر روح دین است و درباره او و سخنان بجای او كه با احساس وظیفه شرعی و انقلابی بر سنت الهی تكیه كرد و بموقع هشدارهای دلسوزانه را داد، باید گفت: آفرین بر شیخ مستقل و واقع بین و معتدل كه خطرها را در زمان مناسب تشخیص می‌دهد، دلسوزانه هشدار می‌دهد و از تهدیدها و طعن‌ها و تهمت‌ها نمی‌هراسد. امروز، جامعه ما به چنین سرمایه‌هائی سخت نیازمند است و با همین واقع بینی‌ها و هشدارهاست كه آینده نظام جمهوری اسلامی تضمین می‌شود.
اخبار سیاسی - مسیح مهاجری،روزنامه جمهوری اسلامی 

 


ویدیو : آفرین بر شیخ واقع بین