آخرین نسخه توپ فوتبال تولید‌کننده برق رونمایی شد : آخرین نسخه توپ فوتبال تولید‌کننده ...



آخرین نسخه فلش پلیر , آخرین نسخه همراه بانک ملی , تولید کننده آدامس

آخرین نسخه توپ فوتبال تولید‌کننده برق رونمایی شد

دانشمندان یک کمپانی امریکایی موفق به طراحی آخرین نسخه توپ فوتبال تولیدکننده انرژی برق شدند.

به گزارش ایسنا، زمانی که از نخستین توپ فوتبال تولید ‌کننده انرژی با نام SOCCKET در سال 2010 رونمایی شد، این مفهوم در مراحل اولیه توسعه قرار داشت.

از آن زمان تاکنون، تیمی از کمپانی «آنچارت پلی» رقابت SOCCKET Kickstarter را با هدف پیشرفت‌ این فناوری راه‌اندازی کرده است.

مفهوم "سوکت" یکی از ایده‌های ساده و کارآمد است که توپ فوتبال را به عنوان اساس خود داراست. هدف از طراحی این توپ بهینه‌سازی استفاده از انرژی و شرایط زندگی افرادی است که به آن نیاز دارند.

آخرین محصول این ایده از فوم استات-وینیل-اتیلن مقاوم در برابر آب ساخته شده که به گفته طراحان، نرم و بادوام است.

این فناوری حدود 482 گرم وزن دارد و تنها یک اونس از توپ فوتبال معمولی سنگین‌تر است. وزن اضافی این توپ عمدتاً ناشی از ابزار شارژکننده تعبیه شده در درون آن است.

انرژی حرکتی تولیدشده توسط یک مکانیزم پاندول‌مانند کوچک مهار می‌شود. این مکانیزم که در درون توپ جاسازی شده، از یک مولد برای شارژ باتری قابل شارژ استفاده می‌کند.

انرژی ذخیره‌شده سپس با اتصال یک لامپ ال ای دی گردن‌مانند به درون سوکت با خروجی شش وات و واقع بر روی توپ، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به ادعای کمپانی سازنده، فقط 30 دقیقه بازی با توپ، می‌تواند به یک لامپ ساده ال ای دی برای بیش از سه ساعت برق‌رسانی کند.

در طول توسعه SOCCKET تیم طراح قابلیت‌های تولید انرژی آن را در امریکای جنوبی و افریقا آزمود. این مناطق دارای تعداد زیادی کشورهای فقیراز لحاظ منابع انرژی هستند.

بهای هر توپ و لامپ ال ای دی همراه آن، 99 دلار امریکا عنوان شده است. /ایسنا

 


ویدیو : آخرین نسخه توپ فوتبال تولید‌کننده برق رونمایی شد