۸۰ ساله ها بهتر می خوابند! :     بنا بر نتایج بدست آمده از یک تحقیق جدید ، ...



 

علم بهتر است یا ثروت , پسر 13 ساله , زندگی بهتر

 

بنا بر نتایج بدست آمده از یک تحقیق جدید ، افرادی که ۸۰ سال دارند خواب شبانه بسیار راحتی دارند .

برای جوانانی که از خواب راحت محروم هستند خبر خوبی داریم : هرچه سنتان بالاتر برود ، مشکل خوابتان بهتر می شود.بنا بر نتایج بدست آمده از یک تحقیق جدید ، افرادی که ۸۰ سال دارند خواب شبانه بسیار راحتی دارند .

بنا به گزارش خبرگزاری آفتاب به نقل از سی بی اس نیوز ، محققان کیفیت خواب ۱۵۶ هزار آمریکایی را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که هرچه افراد مسن تر می شوند کیفیت خوابشان نیز بهتر می شود و کمترین شکایت از مشکل خواب مربوط به افراد ۸۰ ساله است.

دکتر مایکل گرندر، محقق مسائل و مشکلات مربوط به خواب در دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادرفیا، در یک اطلاعیه نوشتاری گفت:"این نتیجه برخلاف باورهای عمومی مردم است.نتایج بدست آمده از این تحقیق باعث شد تا روی دانسته های خود درباره افراد مسن تر ، دوباره فکر کنیم و تحقیقات گذشته خود را بازنگری کنیم." نتایج این تحقیق در نسخه ماه مارس مجله "خواب" چاپ می شود.

چه افرادی بدتر از همه می خوابند؟نتایج این تحقیق نشان داد ، افرادی که افسردگی و یا مشکل جسمی دارند بیشتر از سایرین مشکل خواب دارند و زنان بیشتر از مردان از اختلالات خواب و احساس خستگی بعد از خواب شکایت داشتند. بنابر نتایج این تحقیق ،مشکلات خواب زنان و مردان میانسال بسیار اندک بود.

دکتر جاش وبر که یک متخصص خواب است ، اما در این تحقیق شرکت نکرده است به "هافینگتون پست " گفت:"به نظر من این تحقیق به ما نشان می دهد که وقتی فردی از احساس خستگی شکایت می کند و احساس می کند نمی تواند بخوبی استراحت کند نباید برای او نسخه بنویسید . در اغلب موارد باید به او بگویید ، سن شما بالاتر رفته است و به همین دلیل به خواب بیشتری احتیاج دارید و باید بیشتر استراحت کنید."

بنا به گفته محققان ، مشکلات خواب در بزرگسالانی که سنهای بالاتری دارند ممکن است نشان دهنده مشکلات بدتری باشد.

دکتر مایکل گردنربه "وب ام دی" گفت:" بالاتر رفتن سن لزوما" باعث بروز مشکل خواب و خستگی روزانه نمی شود و اگرچنین مشکلاتی را تجربه کردید ممکن است نشان دهنده یک مشکل پزشکی یا مسئله دیگری باشد."..... /   پرتال آفتاب


ویدیو : ۸۰ ساله ها بهتر می خوابند!