۳ قابلیت گوگل درایو که کاری با اسناد متنی ندارد! : گوگل درایو محل بسیار مناسبی ...



گوگل درایو محل بسیار مناسبی است که بتوانید از طریق آن یک مجموعه Office کاملی را تحت وب داشته باشید. بوسیله آن می‌توانید اقدام به ایجاد فایل‌هایی از قبیل اسناد Word، صفحه‌گسترده و … ایجاد نمود. اما این تنها کار گوگل درایو نیست، بلکه می‌توانید کارهایی را انجام دهید که ارتباطی به کار با چنین اسنادی نداشته باشد. در این مقاله، شما را با ۳ قابلیت متفاوت از گوگل درایو آشنا می‌سازیم.

 

کانال خصوصی یوتیوب
اگر تا بحال از طریق YouTube اقدام به مشاهده فیلم کرده‌اید، با پلیر معروف و پرقدرت این سرویس آشنایی دارید. گوگل در سرویس گوگل درایو خود نیز از همان تکنولوژی YouTube استفاده کرده، در نتیجه با آپلود فایل‌های ویدئویی با فرمت‌های قابل پشتیبانی، می‌توانید ویدئوهای خود را با همان پلیر تماشا کنید. این امکان بدرد زمانی می‌خورد که می‌خواهید ویدئوهایتان را تنها با چند نفر به اشتراک بگذارید که در این صورت می‌بایست بجای استفاده از YouTube، می‌بایست از این روش استفاده کنید.

 

گوگل درایو , محیط کاری گوگل , دانلود نرم افزار گوگل درایو

 

سازماندهی اسناد و گزارشات
یکی از پرکاربردترین قابلیت‌هایی که در اپلیکیشن گوگل درایو در اندروید وجود دارد، امکان اسکن کردن اسناد توسط دوربین دستگاهتان است. پس از اسکن کردن آن، یک نسخه PDF از آن سند در گوگل درایوتان ذخیره خواهد شد و می‌توانید در مراجعات بعدی از آن استفاده نمایید.

 

تبدیل عکس به متن با گوگل درایو , قابلیت های عجیب گوگل , آموزش کار با اسناد گوگل

 

تهیه نسخه پشتیبان بصورت خودکار
به لطف نسخه دسکتاپ سرویس گوگل درایو، شما می‌توانید هرنوع فایلی را در فضای ابری خود ذخیره کنید؛ این عملیات بصورت خودکار و بدون نیاز به هیچ کاری قابل انجام است.

 

البته دقت کنید که این‌کار نیاز به اینترنت پرسرعت است که ممکن است اکثر کاربرانی که در ایران زندگی می‌کنند نتوانند از آن استفاده کنند؛ همچنین باید توجه داشته باشید که میزان فضای شما محدود است؛ قیمت یک پلن ۱ ترابایت کمتر از ۱۰ دلار در ماه است.

 

قابلیت های جست و جوی گوگل , گوگل درایو بعنوان سی دی ان , قابلیت های گوگل

 

وقتی که این نرم‌افزار را نصب می‌کنید، می‌توانید که به پوشه گوگل درایو خود در کامپیوترتان دسترسی داشته باشید تا ببینید که چه فایل‌ها و پوشه‌هایی در حسابتان ذخیره شده است.
منبع :gooyait.com


ویدیو : ۳ قابلیت گوگل درایو که کاری با اسناد متنی ندارد!