۲ قتل و شلیک ۶۷ گلوله از لوله یک تفنگ : اخبار حوادث - ۲ قتل و شلیک ۶۷ گلوله ...



اخبار حوادث - ۲ قتل و شلیک ۶۷ گلوله از لوله یک تفنگ

بررسی های تخصصی و آزمایشگاهی درمورد پوکه ها و گلوله های شلیک شده از اسلحه کلاشینکفی که طی آن مرد ۵۷ ساله ای در مشهد به قتل رسیده است نشان می دهد گلوله های مذکور از سلاحی شلیک شده است که افرادی با آن سلاح مردی را در تربت جام و با شلیک ۷ گلوله کشته اند.

به گزارش خراسان، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با تشریح جزئیاتی از ۲ پرونده جنایی گفت: چهاردهم مرداد سال گذشته، جسدی در یک راه فرعی که به روستای زاچ در منطقه فردوسی مشهد می رسید کشف شد که تحقیقات نشان می داد مرد ۵۷ ساله با شلیک ۶۰ گلوله از یک سلاح به قتل رسیده است و بدین ترتیب بررسی های پلیسی با صدور دستوراتی از سوی قاضی  موحدی راد (قاضی ویژه قتل عمد) آغاز شد.

سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود: تعداد زیادی از پوکه هایی که در محل کشف جسد باقی مانده بود جمع آوری و مورد آزمایش های تخصصی قرار گرفت و مشخص شد که گلوله ها از چه نوع سلاح و با چه مشخصاتی شلیک شده است. وی تصریح کرد: گروهی از کارآگاهان زبده اداره جنایی پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا ماجرای این جنایت مسلحانه را پی گیری کنند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در حالی که بررسی های کارآگاهان درباره آثار به جا مانده از عامل یا عاملان جنایت ادامه داشت در تاریخ 92.8.12 نیز وقوع جنایت مسلحانه ای در تربت جام گزارش شد.

وی افزود: تحقیقات پلیس تربت جام در این باره بیانگر آن بود که موتورسواران فردی را به خاطر برخی اختلافات قبلی تعقیب کرده اند و هنگامی که او مقابل منزل مسکونی اش از خودرو پیاده شده است وی را مقابل چشمان اعضای خانواده اش به گلوله بسته و پس از شلیک ۷ گلوله از محل متواری شده اند.

سرهنگ بیدمشکی اضافه کرد: کارآگاهان پلیس تربت جام در عملیاتی غافلگیرانه و با انجام یکسری تحقیقات میدانی و اطلاعاتی موفق شدند ۲ تن از متهمان این پرونده جنایی را به نام های م.الف و ش.الف دستگیر کنند. اما م.الف در بازجویی ها ادعا کرده بوده که اسلحه کلاشینکف را داخل زباله هایی انداخته اند و در ارتکاب قتل نیز نفر سومی همراه آنان بوده که به سمت مقتول شلیک کرده است و در عین حال مدعی شد که اسلحه کلاشینکف را نیز ش.الف در اختیار وی قرار داده بود.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به این که گلوله های شلیک شده در تربت جام با گلوله هایی که مرد ۵۸ ساله در مشهد با آن به قتل رسیده بود مطابقت داشت افزود: به همین خاطر و با دستور قضایی، ۲ متهم دستگیر شده به مشهد منتقل شدند و تحت بازجویی های فنی و پلیسی قرار گرفتند.

 وی یادآور شد: م.الف در ادامه اعترافات خود وقتی در برابر شواهد و مدارک مستند قرار گرفت ضمن تکذیب اظهاراتش در مرحله اول بازجویی گفت: اسلحه کلاشینکف را با ۲ خشاب در زیرخاک واقع در منزلی در تربت جام پنهان کرده ام.

وی اضافه کرد: با این اعتراف بلافاصله کارآگاهان با دستور نیابت قضایی عازم تربت جام شدند و سلاح مذکور را در حالی کشف کردند که خشاب آن ۷ گلوله کمتر داشت.

سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از متهمان پرونده در حال تحمل حبس ابد به جرم مواد مخدر بوده که هنگام ارتکاب جرم در «بندباز» تحمل کیفر می کرده است او در همین هنگام با متهم دیگر پرونده که سوابقی در زمینه مواد مخدر و خرید و فروش سلاح دارد آشنا می شود و بدین ترتیب با اسلحه کلاشینکف دست به جنایت مسلحانه می زند.این در حالی است که خانواده مقتول مدعی هستند موضوع اختلاف حساب مالی در کار نبوده و متهم پرونده به خاطر حسادت های فامیلی اقدام به قتل کرده است.

 رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی همچنین با اشاره به این که تلاش کارآگاهان برای دستگیری متهمان فراری ادامه دارد تصریح کرد: به دست آمدن این سرنخ ها درباره جنایت مسلحانه با شلیک ۶۰ گلوله در مشهد، بیانگر آن است که ۲ پرونده مذکور در نقطه ای مشترک با یکدیگر گره خورده اند این در حالی است که متهمان، ارتکاب قتل در مشهد را انکار می کنند و پلیس احتمال می دهد افراد دیگری نیز در این ماجرا نقش داشته باشند که تحقیقات به صورت گسترده همچنان ادامه دارد.
اخبار حوادث - خراسان

 


ویدیو : ۲ قتل و شلیک ۶۷ گلوله از لوله یک تفنگ