۲۰دلیل استفاده ازفایرفاکس به جای اکسپلورر :     بسیاری از کارشناسان مرورگر ...



 

 

دانلود اینترنت اکسپلورر , استفاده , اینترنت اکسپلورر



بسیاری از کارشناسان مرورگر موزیلا فایرفاکس را بسیار برتر از مرورگر قدیمی و معروف اینترنت اکسپلورر میدانند. این کارشناسان 20 دلیل گویا و روشن را برای این انتخاب خود ذکر میکنند. ما نیز این نظریه را به شما پیشنهاد میکنیم. در این ترفند قصد داریم 20 دلیل برای استفاده از فایرفاکس به جای اینترنت اکسپلورر را به شما معرفی کنیم ، شاید شما نیز به این مرورگر روی آوردید!

 

امنیت :

یكی از مهمترین نكات بارز این مرورگر امنیت بسیار بالاتر فایر فاكس نسبت به IE می باشد . بدین معنی كه با استفاده از فایر فاكس شما بسیار كمتر مورد حملات ویروسی قرار می گیرید

 

سرعت :

دومین گزینه برتری FF ( فایرفاكس ) نسبت به IE سرعت بالاتر این مرورگر می باشد . بدین معنی كه صفحات اینترنتی بسیار سریعتر در این مرورگر بارگذاری می شوند و برای اكثر ما كه از اینترنت هایی با سرعت پایین استفاده می كنیم مزیت بسیار جالبی می باشد .

 

امكان Tab Browser :

در فایرفاكس پنجره های جدید در یك تب (در داخل همان پنجره ) بازگشایی می شوند و این عمل باعث می شود كه اولا محیط Taskbar ویندوز شلوغ نشود و دوم دسترسی سریعتر به سایتهای موجود در تب می باشد ، البته به تازگی IE هم در نسخه ۷ از مرورگر خود كه البته هنوز بتا است ، این قابلیت را اضافه كرده است.

 

دسترسی همیشگی به موتورهای جستجو :

در FF ( همون فایر فاكس ) شما به راحتی می توانید در موتورهای جستجو معروف از قبیل گوگل ، یاهو ، آمازون ، ای بی ، انسور و دیگر موتورهای جستجو ، به جستجو بپردازید بدون اینكه نیازی به تایپ آدرس موتور جستجو باشد . امكانی كه در IE وجود ندارد .

 

امكان Import از مرورگر های دیگر :

فایر فاكس همچنین می تواند اطلاعاتی از قبیل :

History و كوكی ها و پسوردها و اطلاعاتی كه در فرمها وارد كرده اید (در مرورگر های دیگر ) را Import كند .

 

ذخیره سریع صفحات لود شده به طور كامل :

در IE ، حتما برایتان پیش آمده كه مثلا وارد سایتی شده اید و وقتی قصد ذخیره آن صفحه را دارید ، یا باید خیلی منتظر شوید تا صفحه ذخیره شود و یا اینكه پیغامی را خواهید دید كه مبنی بر این است كه شما نمی توانید این صفحه را ذخیره كنید . و دومین مشكل هم عدم ذخیره كامل سایتها می باشد بدین معنی كه مثلا اگر در صفحه ای ، یك یا چند فایل فلش موجود باشد ، پس از ذخیره صفحه مشاهده خواهید كرد كه فلشها ذخیره نشده اند و در اینگونه موارد می بایستی از نرم افزارهای جانبی برای اینكار استفاده كنید ...... اما در مقابل مرورگر فایر فاكس اولا تمامی صفحات را ذخیره میكند ( آن هم به طور كامل یعنی همراه با تمامی تصاویر و حتی فلشهای به كار رفته ) و ثانیاً اگر صفحه به طور كامل لود شده باشد ، بدون لحظه ای تامل صفحه ذخیره می شود و دیگر خبری از یك پنجره ذخیره كه باید مدتی برای آن در اینترنت اكسپلولر منتظر می شدید نیست !

 

افزایش توانایی های برنامه با نصب پلاگینها :

از دیگر مزیتهایی كه FF نسبت به IE دارد امكان نصب پلاگینها می باشد . بدین معنی كه شما می توانید با نصب پلاگینها قابلیتهای فایرفاكس را افزایش دهید . كه بعدا حتما در مورد پلاگینهای آن صحبت خواهیم كرد .

دارا بودن فایل منیجر :

از دیگر مزیتهای FF نسبت به IE دارا بودن فایل منیجر می باشد كه شما را در دانلود هرچه بهتر و سریعتر فایلها یاری می كند.

 

استفاده از كلیدهای میانبر بیشتر :

یكی از مواردی كه كاربران حرفه ای بسیار از آن استفاده می كنند كلیدهای میانبر می باشد كه كار با اینترنت را سریعتر و لذت بخش تر می كند و البته در فایرفاكس این كلیدها بسیار بیشتر می باشند . از جمله :
شما در IE مثلا برای تایپ سایتی هایی كه دارای دامین دات كام هستند كافی بود نام سایت را نوشته و كلیدهای تركیبی Ctrl+Enter را بزنید ولی برای سایتهای دات نت و همچنین دات ارگ فكری نشده است ولی در FF می توانید برای سایتهای دات نت كلیدهای تركیبی Shift+Enter و برای سایتهای دات ارگ كلیدهای Ctrl+Shift+Enter را بزنید ، و یا می توانید برای ذخیره یك صفحه كلیدهای Ctrl+S را بزنید و یا برای دسترسی به سرس صفحه نمایش داده شده كلیدهای Ctrl+U را بزنید و بسیاری دیگر از كلیدهای میانبر دیگر . لازم به ذكر است تمامی كلیدهای میانبر در IE نیز در فایرفاكس انجام پذیرند .

 

قابلیت Bookmark :

در مورد Bookmark قبلا در سایت توضیحات مفصلی را همراه با عكس داده بودیم ، ولی به طور خلاصه می شه گفت :
دسترسی به عنوان آخرین مطالب سایتها ، بدون نیاز به مراجعه مكرر به سایت برای باخبر شدن آپدیت آن سایت .

 

مدیریت بسیار كاملتر بر روی علاقه مندی ها یا همان Favorites :

شما می توانید لیست سایتهای مورد علاقه خود رو در IE به راحتی اضافه كنید ولی مثلااگه یه روز بخواهید ویندوزتون رو عوض كنید خواهید دید كه تمامی علاقه مندی هاتون نیز پاك میشه ولی در فایر فاكس میشه اونها را به راحتی ذخیره كرد و بعدا مجددا وارد مرورگر كرد .

 

سو استفاده , استفاده از اینترنت کامپیوتر برای موبایل , استفاده از اینترنت گوشی در کامپیوتر

 

امكان حذف كوكی ها و لیست سایتهای مرور شده :

شما در FF تنها با فشردن چند كلید تركیبی Ctrl+Shift+Del به راحتی قادر به پاكسازی مرور اینترنتی خود خواهید بود ، كاری كه در IE از طریق منوها و با چند عمل مختلف انجام می گیرد

 

تغییر ظاهر فایر فاكس :

شما حتی می توانید در FF شكل ظاهری مرورگر را تغییر دهید ( یا به قول خودمون تغییر پوسته ) . این هم یكی دیگر از مزیتهای FF نسبت به IE .

 

جستجوی دقیقتر :

در IE شما با فشردن كلیدهای تركیبی Ctrl+F میتوانستید به جستجو در متون به كار رفته در صفحه بپردازید ولی اولا مكان قرار گیری پنجره Find نامناسب بود و جستجو با آن كمی وقت گیر می بود و لی در FF علاوه بر قرار گیری این پنجره در مكانی بسیار عالی ، شما می توانید كلیه موارد یافت شده را های لایت ( Highligh ) كنید در كار جستجو را بسیار راحت تر می كند

 

جستجوی سریع بدون نیاز به تایپ كلمه :

شما در FF می توانید عبارتی را با ماوس انتخاب ( یا همان های لایت ) كرده و سپس یك كلیك راست كنید خواهید دید كه گزینه ای در منوی كلیك راست وجود دارد با عنوان Search Web For Test كه البته به جای كلمه Test عبارت های لایت شده شما قرار دارد و تنها با كلیك برروی این گزینه می توانید نتایج جستجو را در سایت گوگل مشاهده كنید .

 

مدیریت بسیاركاملتر بر روی فریمها :

در FF در صفحاتی كه از فریم استفاده شده باشد ، شما قادر خواهید بود كه مثلا تنها فریم را مشاهده كنید و یا تنها فریم را ذخیره كنید و یا سورس فریم را ببینید و كارهای مختلف دیگری كه می توانید بر روی فریمها انجام دهید .

 

تبدیل قالب سایتها مناسب برای فارسی زبانان :

شما همچنین می توانید بسیاری از سایتها را مطابق با استاندارد فارسی از راست به چپ كنید . یعنی تصور كنید در قسمت Yahoo Mail ، تمامی منوها در سمت چپ قرار دارند ولی طبق استاندارد فارسی منوها می بایست در سمت راست قرار داشته باشند ، شما كافی است در فایر فاكس یك كلیك راست كنید و گزینه Switch Page Direction را انتخاب نمایید . خواهید دید كه تمامی منو های موجود در سمت چپ به سمت راست منتقل شده اند . این عمل در بسیاری از سایتها جواب قابل قبولی را می دهد كه در نوع خود بی نظیر است .

 

حذف اتوماتیك پنجره های تبلیغاتی :

فایر فاكس همچنین به صورت اتوماتیك پنجره های تبلغاتی را می بندد كه این مورد یكی از مشكلات اساسی كاربران IE می باشد ولی فایر فاكس به راحتی این مشكل را حل كرده است .

 

جستجو در سایت گوگل بدون تایپ كردن كلمه :

شما می توانید در FF یك كلمه را با كمك ماوس انتخاب (های لایت) كرده و سپس كلیك راست نمایید . مشاهده خواهید كرد كه گزینه ای با عنوان Search the web for X اضافه میشود كه البته به جای حرف X كلمه ای كه انتخاب كرده اید مشاده می گردد و شما با كلیك بر روی این گزینه می توانید نتایج جستجو را در سایت گوگل ، بدون تایپ كردن حتی یك حرف ، مشاهده كنید ! .

 

نمایش آخرین مراجعات :

علاوه بر دارای بودن History ، همچنین شما می توانید در فایر فاكس ، آخرین ۱۰ سایت بازدید شده را تنها با یك كلیك مشاده نمایید .

منبع:shomalclick.com


ویدیو : ۲۰دلیل استفاده ازفایرفاکس به جای اکسپلورر