۱4 اولویت ویژه دولت : رییس دفتر رییس جمهوری با برشمردن ۱۴ اولویت ویژه دولت ...


رییس دفتر رییس جمهوری با برشمردن ۱۴ اولویت ویژه دولت تدبیر و امید، از روابط عمومی وزارتخانه‌ها و دستگاههای اجرایی خواست تا تلاش خود را برای تشریح و تبیین این اولویت ها و دستاوردهای دولت بکار گیرند. ایسنا: محمد نهاوندیان از کنترل تورم و ساماندهی اقتصاد، مذاکرات هسته ای ، مبارزه با فساد اداری ، پافشاری بر دسترسی آزاد مردم به اطلاعات، مقابله با رانت و رانت‌خواران، طرح جامع بیمه سلامت، کاهش اتکا به نفت در بودجه، محیط زیست، حفظ منابع آبی و احیای کشاورزی، رونق اقتصادی و خروج از رکود به عنوان بخشی از این اولویت های دولت نام برد.

وی که عصر چهارشنبه در نشست مشترک شورای اطلاع رسانی دولت و شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی های دستگاههای اجرایی سخن می گفت، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ابراز امیدواری کرد چنین جلساتی، شرایط بهتری را برای ارتباط هر چه نزدیک‌تر دولت تدبیر و امید با اقشار مردم فراهم آورد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: شورای اطلاع رسانی با همکاری دولت در سال آینده به سامان جدیدی دست پیدا خواهد کرد و افق پیش رو در این حوزه اثر بخش تر خواهد بود.

نهاوندیان تاکید کرد: باید همگان بویژه روابط عمومی ها در دستگاههای اداری برای گسترش و تقویت فرهنگ تدبیر و امید کمک کنند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری، تبیین اصول فکری و عملی مفهوم اعتدال را از وظایف روابط عمومی دستگاه های اجرایی خواند و گفت: همه روابط عمومی ها موظفند که درباره گفتمان و سیاست های دولت اطلاع رسانی کنند.

نهاوندیان یکی از اولویت های مهم روابط عمومی ها را اطلاع رسانی صحیح در خصوص مذاکرات هسته ای دانست و افزود: این مذاکرات به مرحله ای رسیده که نتیجه آن هر چه باشد، یک پیروزی تاریخی برای ملت بزرگ ایران محسوب می شود و این مایه افتخار و سربلندی برای کشور است.

نهاوندیان توجه به طرح جامع سلامت را از دیگر اولویت های روابط عمومی ها برشمرد و گفت: دولت با توجه به کمبود بودجه کار بسیار بزرگی را در این زمینه انجام داد و اجرای کامل این طرح مایه افتخار ملی است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری به تلاش های دولت برای مبارزه با فساد اداری اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه دولت، قدم های اولیه را برای مبارزه با فساد برداشته اما شاهد هستیم که چه مخالفت هایی شده است، اما این حرکت دولت باید ادامه پیدا کند و شرط توفیق در مبارزه با فساد، حمایت عمومی و فراگیر اجتماعی است.

نهاوندیان، پافشاری دولت برای دسترسی آزاد مردم به اطلاعات را یکی از چالش های اساسی دولت عنوان کرد و ادامه داد: جوهر بحث هایی که دولت تاکنون در زمینه فناوری ارتباطات داشته است همین بحث رعایت حقوق و دسترسی مردم به اطلاعات است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری، جنگ بزرگ دولت را، جنگ با چشمه های رانت در کشور خواند و تاکید کرد: قطعاً صاحبان منافع از اقتصاد رانتی و انحصارهای پیدا و پنهان به مبارزه با دولت خواهند پرداخت و روابط عمومی ها وظیفه دارند همه مردم و عدالت خواهان را برای مبارزه با رانت در کشور بسیج کنند.

نهاوندیان آغار رونق اقتصادی و خروج از رکود را از اهداف اقتصادی مهم دولت برشمرد و گفت: هدف دولت رسیدن به اهداف سند چشم انداز است که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است و این سند ملاکی برای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری، موفقیت دولت در مهار تدریجی تورم در کشور، کاهش اتکا به نفت و افزایش بالای ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی، صنعت ریلی، بهبود روابط با همسایگان، بهبود فضای کسب و کار، اقتصاد دانش بنیان، آب و کشاورزی، محیط زیست و اصلاح ساختار اداری را از دیگر اولویت های مهم دولت برای اطلاع رسانی برشمرد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: متاسفانه گاهی شاهدیم خود دستگاه های دولتی از کارهای انجام شده در بخش های مختلف اطلاعی ندارند و لذا باید همه بخش های دولت از کارهای خانواده دولت مطلع شوند.

نهاوندیان در ادامه به اهمیت اطلاع رسانی در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ارتباط روابط عمومی ها با وزارت آموزش و پرورش یکی از حوزه هایی است که از آن غافل بوده ایم. چراکه فرهنگ سازی در این وزارتخانه صورت می گیرد و ما بحث فرهنگ عمومی را به خوبی دنبال نکرده ایم.

رییس دفتر رییس‌جمهور تاکید کرد: هر اقدامی که وزیران یا مدیران اجرایی در سطح کشور انجام می دهند باید یک پیوست اطلاع رسانی داشته باشد.

نهاوندیان در ادامه با بیان اینکه باید به روابط عمومی به عنوان یک کارخانه تولید محصولات ارتباطی – اقناعی نگاه کرد و نه یک اداره، گفت: ملاک تخصیص بودجه به روابط عمومی سازمان هاو وزارتخانه باید بر اساس شاخص گذاری باشد به تناسب موفقیت و محصول روابط عمومی ها بودجه مناسب در اختیار آنها قرار گیرد.

رییس دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت یازدهم از نقد استقبال می‌کند، اظهار داشت: این دولت در پاسخگو بودن جدی، صادق، مصمم و صریح است.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه دولت با همان قوتی که از نقد ها استقبال می کند، در مقابل تخریب ها سکوت نخواهد کرد، گفت: تخریب گران به دنبال ضربه زدن به انسجام ملی هستند و روابط عمومی ها وظیفه دارند که هر اقدام لازم و بازدارنده را در این زمینه اجرایی کنند.

نهاوندیان با طرح این سوال که آیا ساختار سازمانی موجود در روابط عمومی ها متناسب با صنعت و تکنولوژی روابط عمومی های کشورهای دنیا است، از همه مسئولین و متخصصین در حوزه اطلاع رسانی درخواست کرد تا ساختار مناسبی را در این زمینه طراحی کنند.

رییس دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه وظیفه ایجاد همگرایی در وزارتخانه ها و سازمان ها باید در اختیار روابط عمومی ها باشد، گفت: مسئولین روابط عمومی باید همیشه در کنار وزرا و مسئولین مربوطه خود باشند تا بتوانند به نحو مطلوب اطلاع رسانی کنند.

نهاوندیان با اشاره به سفر استانی هیات دولت به استان قم و استقبال گسترده مردم این استان از دولت تدبیر و امید گفت: در جلساتی که با مراجع عظام تقلید در قم داشتیم متوجه شدیم که برخی انتقادهای جزیی با توضیحاتی کوتاه حل می شد و این امر نشانگر آن است که ما باید اطلاعات صحیح را در اختیار شخصیت‌های مرجع و نهادهای مسوول قرار دهیم.

رییس دفتر رییس‌جمهور روابط عمومی ها را سلسله اعصاب دولت خواند و بر ضرورت تشکیل مستمر جلسات مشترک شورای اطلاع رسانی دولت و مراکز روابط عمومی دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: برگزاری این جلسات نباید یک امر تشریفاتی باشد و در عین حال امیدواریم دولت و صدا و سیما نیز از امکانات متقابل یکدیگر برای امر اطلاع رسانی به خوبی استفاده کنند.


ویدیو : ۱4 اولویت ویژه دولت