یک هفته تنفس در هوای سمی اصفهان! : مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان ...


مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: برودت هوا به همراه آلودگی در سال‌های اخیر به این شکل با یکدیگر همزمان نشده است و این امر باعث شده تا مه، آلودگی را به سطح زمین نزدیک‌ کند به طوری که آلودگی هوا در هفته جاری به وضوح برای مردم قابل لمس بود. خبرگزاری ایسنا: مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در حال حاضر هوای اصفهان به گونه‌ای است که سلامت مردم را با خطر مواجه می‌کند.

حسین صفاری اظهار کرد: از زمانی که آلاینده‌ها در شهر اصفهان افزایش یافته است، مرکز بهداشت هر روز طی نامه‌ای به استانداری اصفهان وضعیت هشدار را اطلاع می‌دهد و این وظیفه مدیریت بحران است که اطلاع رسانی آن را برعهده بگیرد.

وی افزود: مرکز بهداشت استان نمی‌تواند در شهر راه بیفتد و نگرانی خود را به مردم اطلاع دهد بلکه باید آن را به مسوولان ذیربط استان اطلاع دهد و در این هفته هر روز این کار را انجام داده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: نگرانی اصلی ما در حال حاضر، وضعیت سلامتی دانش آموزان است. متاسفانه برخی انجمن‌های اولیا مربیان با ما تماس گرفته‌اند که زنگ‌های ورزش در روزهای آلوده همچنان برقرار بوده است.

صفاری ادامه داد: برودت هوا به همراه آلودگی در سال‌های اخیر به این شکل با یکدیگر همزمان نشده است و این امر باعث شده تا مه، آلودگی را به سطح زمین نزدیک‌ کند به طوری که آلودگی هوا در هفته جاری به وضوح برای مردم قابل لمس بود.

وی تصریح کرد: فعلا چاره‌ای نیست جز اینکه مردم خودشان رعایت کنند تا مسوولان استانی تصمیمات خود را بگیرند و در جلساتی که برگزار می‌کنند به نتیجه برسند، البته باید گفت شرایط هوا فعلا بر اساس تمام شاخص‌ها در حالت هشدار قرار دارد و یک اتفاق بحرانی در اصفهان رخ داده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تاکید کرد: مردم اصفهان در شرایط آلودگی حتی‌المقدور از خانه خارج نشوند و اگر مجبور به خروج از خانه هستند سریعا خود را به یک مکان بسته برسانند زیرا آلودگی هوا سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

صفاری گفت: مرکز بهداشت در این روزهای آلوده هر روز درخواست تشکیل جلسه داده و جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا هر روز تشکیل شده است، اما تعطیل کردن یا نکردن شهر برعهده شخص استاندار است. وظیفه مرکز بهداشت تنها اطلاع‌رسانی به مسوولان است.

وی خاطرنشان کرد: قرار شده امروز در زمینه آلودگی هوای اصفهان، جلسه کمیته اضطرار آلودگی، تشکیل و گزارش تمام ارگان‌ها ارائه شود.


ویدیو : یک هفته تنفس در هوای سمی اصفهان!