یک ماساژ ضد سردرد : فشار درمانی یا رفلكسولوژی یكی از تكنیك‌های طب مكمل است ...


فشار درمانی یا رفلكسولوژی یكی از تكنیك‌های طب مكمل است كه برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.


درمان سردرد با ماساژ , ماساژ , سردرد

فشار درمانی یا رفلكسولوژی یكی از تكنیك‌های طب مكمل است كه برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این شیوه درمانی، درمانگران با فشار دادن نقاط خاصی از كف پا و دست موجب افزایش ریلكسی، آرامش و تسكین بسیاری از دردها در بدن می‌شوند. برخی از تكنیك‌های این شیوه درمانی، قابل استفاده توسط عموم مردم است.



انگشت‌تان را هنگام سردرد فشار دهید

یكی از بهترین روش‌های تسكین سردردهای ناشی از خستگی و فعالیت‌های روزانه است، استفاده از متدهای فشار‌درمانی است. هرگاه احساس كردید كه سردردی خفیف به سراغ‌تان آمده برای پیشگیری از توسعه آن در سر و افزایش درد سرانگشتان‌تان را ماساژ دهید. برای ارائه این ماساژ كافی است با كمك 2 انگشت شست و سبابه سرانگشتان تمامی انگشت‌های دست را فشار دهید. بهترین حالت آن است كه از انگشت كوچك شروع كرده و هر انگشت را به‌مدت 2 دقیقه ماساژ دهید. در این مدت 20 ثانیه سرانگشت‌تان را فشار دهید و 20‌ثانیه آن را رها كنید. این ماساژ را برای تمامی انگشتان‌تان تكرار كنید.



درمان سیاتیك باماساژ پاشنه

گاهی شنیدن ناگهانی خبری بد یا حركتی نابه‌جا و نامناسب موجب بروز دردی شدید در عصب سیاتیك می‌شود. این درد آن‌چنان شدید است كه گاهی ممكن است در حركت فرد اختلال ایجاد كند و مانع از ادامه فعالیت‌های روزانه او شود. در چنین شرایطی با شروع درد، بهترین روش برای تسكین درد و درمان انقباض و گرفتگی عصب سیاتیك به‌ویژه در پاها كافی است با كمك فشار درمانی پاشنه پا را ماساژ دهید. روی پاشنه پا درست در جایی كه بخش سخت پاشنه از بخش نرم آن جدا می‌شود نوار باریكی وجود دارد كه ماساژ آن موجب كاهش انقباض و اسپاسم سیاتیك و كاهش درد آن می‌شود. دقت كنید كه تمامی نقاط روی این خط را با فشار برابر و در مدت زمان مشخص فشار دهید. بهتر است این نقاط را 30 ثانیه فشار داده و 30 ثانیه رها كنید. ممكن است ماساژ‌درمانی این ناحیه كمی دردناك باشد كه با پیشرفت ماساژ از شدت درد كاسته می‌شود.


ویدیو : یک ماساژ ضد سردرد