یک رئیس خوب، این ویژگی‌ها را دارد : در ذهن تان یک فهرست بسازید از همه کسانی ...


در ذهن تان یک فهرست بسازید از همه کسانی که زیر دست شان کار کرده اید. روزهای کاری تان را مرور کنید. بالادستی های تان چه اخلاقی داشته اند؟ ماهنامه تندرستی - وجیهه محدث: در ذهن تان یک فهرست بسازید از همه کسانی که زیر دست شان کار کرده اید. روزهای کاری تان را مرور کنید. بالادستی های تان چه اخلاقی داشته اند؟ در یک قضاوت کلی می توان گفت بعضی روسا عالی و بعضی دیگر افتضاح هستند. حالا چه جور رییسی دارید؟ در این جا از خصوصیاتی حرف می زنیم که اگر در رییس تان می بینید، شک نکنید که شانس آورده اید.

1- به شما قوت قلب می دهد

این امر ممکن است به صورت تشویق و تحریک برای انجام کاری بهتر باشد. هر دوی این موارد دست به دست هم می دهند و نتیجه ای که در کارمندان حاصل می شود، فوق العاده خواهد بود. زمانی که رییس تان به شما اطمینان می دهد در مسیر درست قرار دارید، آن گاه می توانید به همه چیز دست یابید.

بهترین همسر دنیا چه ویژگی هایی دارد؟ , این سیستم عامل غیر قابل هک دو ویژگی مهم دارد , یک دوست خوب چه ویژگی هایی دارد

2- کنکاش نمی کند

برای روسای خوب یک اصل وجود دارد: «کارمند خوب استخدام کن و کمتر کنترل کن». رییسی که این جمله را در نظر می گیرد، حتما نتیجه دلخواهش را کسب می کند. تاثیر کنکاش کردن در مورد کارمندان می تواند متفاوت باشد. از بی انگیزه شدن گرفته تا از بین رفتن حس استقلال کاری. رییسی که این کار را انجام می دهد، فکر می کند خودش بیشتر از همه می داند و نمی تواند کاملا به کارکنان اعتماد کند.

3- مهارت های شما را درک می کند

یک رییس خیلی خوب زود مهارت ها و استعدادهای کارمندانش را می شناسند. او هر لحظه را برای درک این صرف می کند که شما از چه چیز در کارتان بیشتر لذت می برید، چه آرزویی دارید و به کجا می خواهید برسید. این اخلاق به خوبی به پرورش مهارت ها و البته پیشرفت کارمندان کمک می کند. شما احساس می کنید می دانید به کدام سمت می روید و در نتیجه رییس شما هم می داند.

4- تقصیر خود را می پذیرد

گاهی اوقات یک رییس بد هر کاری می کند تا تقصیر را به گردن یکی از اعضای گروه بیندازد، در حالی که خودش تصمیم اشتباه گرفته بوده است، اما رییس خوب به اشتباهاتش اقرار می کند و کاملا شفاف در مورد اشتباهاتی که شده و درسی که باید گرفته شود، صحبت می کند. او برای کارمندانش یک الگوی خوب برای پیروی است و باعث می شود آن ها هم تقصیرشان را بپذیرند.

5- صمیمی و راحت است

همه ما روسای سرسخت و بدقلق داشته ایم. اگر شما رییسی صمیمی و راحت دارید، به شما کمک می کند به راحتی مشکل تان را مطرح کنید و در مورد راه حل آن و مسائلی که شما را ناراحت می کند، بحث کنید.

6- به خوبی ارتباط برقرار می کند

شما دقیقا می دانید که چه موقع و چه کاری را باید انجام دهید. رییس تان همه چیز را کاملا برای شما توضیح داده و در این وضعیت است که کارها سر وقت انجام می شوند.

7- جلسات را به حداقل می رساند

چه چیزی افراد را بیشتر مضطرب می کند؟ جلسات بی سر و ته و اغلب بی فایده. همه قبول دارند که جلسات باید برای طرح ایده های جدید و گزارش پیشرفت باشد. جلسات باید مفید باشند نه این که مانع بهره وری شوند. روسای خوب این را می دانند و از برگزاری جلسات به موقع پرهیز می کنند.

8- روی پیشرفت های کوچک تمرکز می کند

وقتی رییس به پیشرفت ها یا قدم های کوچک به سمت هدفی بزرگ توجه می کند، کارکنان تشویق می شوند. یک رییس خوب باید چه از طریق پست الکترونیک یا تماس تلفی از کارکنان خود تشکر کند. این کار همیشه جواب می دهد و باعث ایجاد انگیزه می شود.

9- شنونده خوبی است

خیلی از روسا اشتباه شان این است که خیلی صحبت می کنند. در مقابل، کارکنان هم بی تحرک و عبوس هستند یک رییس خوب زمانی که می داند حق با اوست از موضع خویش دفاع می کند اما وقتی گمان می کند ممکن است اشتباه کند، توانایی گوش کردن را هم دارد.

10- همه چیز را نمی داند

اینکه رییس تان ادعا نکند همه چیز را می داند، یک ویژگی عالی است. این نشانه انگیزه برای یادگیری است. این گونه روسا می دانند که تعادلی میان دانستن و شک داشتن وجود دارد. در این صورت کارکنان هم می دانند می توانند مورد مشاوره قرار گرفته بگیرند و هنگام نیاز، برای ارائه ایده های جدید تشویق می شوند.

بهترین همسر دنیا چه ویژگی هایی دارد؟ تمام عیار , جواهرات هندی چه ویژگی هاییی دارد؟ , مورچه چه ویژگی هایی دارد

11- هر کاری را انجام می دهد

خیلی از روسا زمانی که به سطح بالایی برسند، دیگر حتی تصور کارهای سطح پایین را هم نمی کنند؛ اما یک رییس خوب کاملا در جریان است و آماده است حتی کارهای کسل کننده هم انجام دهد. این یک راه حل عالی برای لمس واقعیت در محیط کار و هم بستگی با کارکنان است.

12- آماده است که یاد بدهد

بعضی از روسا هرگز نمی خواهند به خودشان زحمت دهند که به کارکنان کار خاصی را یاد بدهند. آن ها گمان می کنند کارکنان باید خودشان یاد بگیرند. راز مدیریت عاقلانه این است که روسا خوب می دانند چه موقع پا پیش بگذارند و تعلیم دهند و چه موقع فقط حضور داشته باشند و از دور چرخه کار را کنترل کنند.

13- فورا بازخورد می دهد

کارکنان چه گند زده باشند و چه موفق شده باشند، به بازخورد نیاز دارند و آن هم بازخورد فوری. البته باید زمانی باشد که آن ها واقعا منتظرش هستند، نه بعدها.

14- یک جو سازنده ایجاد می کند

اگر احساس می کنید عضوی از یک گروه هستید و احترام و همکاری و اعتماد وجود دارد، پس رییس خوبی دارید. رییس در ایجاد این جو، مانند یک نیروی محرک است که در نهایت به دلگرمی و انگیزه بیشتر منتج می شود.

15- انعطاف پذیر است

زمانی که رییس تان به زندگی کارکنانش اهمیت می دهد، هنگام مشکلات خانوادگی بیشتر در مقررات کار انعطاف به خرج می دهد. این گونه به طور طبیعی شما هم بیشتر احساس ارزش و احترام می کنید.

16- نگران قدرتمندشدن دیگران نیست

بعضی از روسا به شدت از قدرتمند کردن اجتناب می کنند، زیرا گمان می کنند این باعث می شود کارکنان شروع به کنترل شرکت کنند. روسای نامطمئن می خواهند خودشان همه چیز را کنترل کنند؛ اما یک رییس خوب می داند که با تشویق کارکنان بر ایجاد تغییرات برای بهتر کردن سیستم، اوضاع به شرایط برد- برد تبدیل می شود.

پارک ایل گولی چه ویژگی هایی دارد , اتاق مصاحبه چه ویژگی هایی دارد , مهد کودک خوب چه ویژگی دارد

17- باانصاف است

شما فورا می توانید یک رییس بد را تشخیص دهید هنگامی که با این افراد احاطه شده باشد؛ چاپلوسان، افراد جاه طلب یا کسانی که فقط می خواهند بین همکاران، سر باشند. با همه یکسان رفتار کردن، از خصایص یک رییس خوب است. کارکنان احساس مفید بودن می کنند و می دانند با همه به طور مساوی رفتار می شود.

18- در شایعات نقشی ندارد

برخی از شایعات اداری بی ضرر هستند؛ اما غلب از آن ها برای بی آبرویی افراد، ایجاد ترس و هراس و دشمنی استفاده می شود. یک رییس خوب با شرکت نکردن در شایعات به عنوان یک الگو رفتار می کند که می توان از او پیروی کرد.

19- خونسردی خود را حفظ کنید

انتقاد پیش می آید. یک رییس بد مانع دخالت کارکنان می شود زیرا فکر می کند خودش می تواند آن را حل کند. معمولا نتیجه هر رفتاری، بدون در نظر گرفتن کاهش دلگرمی کارکنان، ترس و بی اعتمادی است. یک رییس خوب می داند باید با کمک و ایده خواستن از کارکنان، اعتماد به نفس آن ها را بالا ببرد.


ویدیو : یک رئیس خوب، این ویژگی‌ها را دارد