یك آلبوم موسیقی با طعم «توت فرنگی» :   یك آلبوم موسیقی با طعم «توت فرنگی» «توت ...



آلبوم موسیقی , پرفروش ترین آلبوم موسیقی جهان , زیپ کردن آلبوم موسیقی

 

یك آلبوم موسیقی با طعم «توت فرنگی»

«توت فرنگی» به عنوان آلبوم سیزدهم آنسامبل «سل» منتشر شد.

بهمن مه آبادی (سولیست ویولن)، پوریا کشاورز (ویولن)، ارغوان صباحی (ویولا) و پرنشید شکوهی (پیانو) برای «توت فرنگی» هنرنمایی كرده و این اثر را در قالب موسیقی كلاسیك به بازار موسیقی عرضه كرده اند.

در این اثر، قطعاتی از یوهان برامز(رقص مجار)، ادوارد پولدینی(رقص عروسك)، فرانتس شوبرت(آندانته كن موتو از پیانو تریو اپوس ۱۰۰)، گابریل فوره (پاوان اپوس ۵۰)، بتهوون (آندانته از كویینتت اپوس ۱۶)، گابریل ماری(سن كانتین) و...نواخته شده است.

بهمن مه آبادی در یادداشتی برای این اثر نوشته است: «تولد «توت فرنگی» سیزدهمین آلبوم آنسامبل سل، شادی را تداعی می كند. موسیقی در ترنم خود، انسان را به شادی فرا می خواند و او را وا می دارد تا جنبشی تازه را در خود متولد كند و یكبار دیگر برای تلاشی نو، سر از پا نشناسد.»

او در ادامه این یادداشت آورده است: «امید، زیبایی را جلوه گر می سازد و زیبایی، شیفتگی نهانی بشر را در دستیابی بدان چه باید عینیت می بخشد و این البته پیغام سل است: امیدوار، شاداب، مصمم، عاشق و شیفته با گام های استوار پیش به سوی آرمانی شهر اندیشه های نیك.»

مه آبادی همچنین نوشته است: «بذر اندرون آدمی، گویی با شادی و امید شكوفان می شود و لذت غریب تنهایی، در پیله سخت و شفاف، جاویدان به رشد خود ادامه می دهد. باران، توتستان دلربا را با آواز كبریایی خود به همراه عطر بوته های كوچك با برگ های درشت و ساقه های باریك خزنده از ریشه های پرقدرت پاك، با رقص عروسك های پولدینی همراه می كند و هنرمند جوشش درونش را به سكون مبدل می سازد تا در اصوات، تصویر روح گداخته خود را به نمایش بگذارد؛ خلاقیت، موهبتی آسمانی است و هنرمند، اسطوره رنج بی بدیل نگاه، ادراك و تولد. هر نغمه در پالایش از دهلیزهای تو اندر تو می گذرد و آنگاه سد زمان را پشت سر می گذرد تا در ملكوت هم شنیده شود. زیبایی بی رحم است و نهایت مغرور، و تو دل رحمی اگر چه مغرور. درك زیبایی به عمری ممارست نیازمند است به روزها و هفته های ریاضت، كه به ماه ها و سالیان بی شمار می انجامد و آنگاه تو دیگر هیچ نیستی جز خادمی برای او و این، تازه زمانی است كه در می یابی تنها راز شایسته بیان، هنوز ناگفته مانده است. هر كردار، تو را به سوی گفتاری تازه رهنمون می شود؛ اما تو همچنان ناگفته می مانی.»

این هنرمند همچنین می نویسد: «رمز و راز هنر در بیان نهفته است و بیان، فرهیختگی را طلب می كند. لاجرم موسیقی در بالاترین قله این كهكشان قرار می گیرد و شیفتگی، آن را همچون توت فرنگی، رنگ سرخ شادمانه زندگی می زند. ما در هنر، بودن خود را معنا می كنیم و بی ادعا، بر سر خوان رنگین آن به تماشا می نشینیم. سختی ها را به جان می خریم و با تمام توان از ابتذال می گریزیم. لذت را نه در بی فكری كه در اندیشه پی می گردیم و با تمام وجود برآنیم تا به مدد معجزه هنر، گرداب زندگی را پلی بزنیم تا از آن به سلامت بگذریم. تاریكی درون را با فضیلت و عشق به روشنی مبدل سازیم و از شادابی توت فرنگی ها در این آغازین تولد سیزدهمین الهام بگیریم تا گوش های خود را در میهمانی آواهای تاریخی موسیقی، با جان های شیفته پیوند زنیم و راه به سوی قله های مرتفع بریم تا به درك معرفت نزدیك شویم. این دفتر مملو از مهر و نگاه توست به همراه نغمه های هستی، دل به ما بسپار و گوش فرا دار.»/ایسنا

 


ویدیو : یك آلبوم موسیقی با طعم «توت فرنگی»