یازده راهکار برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ : راهکار هایی برای افزایش طول ...



راهکار برای افزایش عمر باتری لپتاپ , راهکار هایی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ , 10 راه برای افزایش عمر باتری موبایل

راهکار هایی برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

 

کافی است یک بار در حال ارائه یک سمینار در دانشگاه یا کار بر روی پروژه ای مهم باشید و به شارژر باتری لپ تاپ دسترسی نداشته باشید تا متوجه شوید از چه مشکلی بزرگی صحبت می کنیم. افزایش عمر باتری لپ تاپ ها یکی از دغدغه اساسی افرادی است که این دستگاه ها را با خود به محل های مختلف می برند و برای کارهای مهم روزانه از آنها استفاده می کنند.

 

متاسفانه هر چقدر که تکنولوژی ساخت لپ تاپ ها در زمینه هایی مثل گرافیک، پردازنده، نمایشگر و فن های بی صدا پیشرفت کرده باشد، در مورد باتری ها همچنان سال های سال است که در جا زده شده است. اگر شما هم با چنین مشکلاتی دست به گریبان بوده اید در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین راه های افزایش عمر باطری لپ تاپ را با هم مرور کنیم.


 1- فعال کردن حالت Power Saving
همه لپ تاپ ها دارای حالت Power Saving هستند. با فعال کردن این قسمت، سیستم شما به صورت خودکار کارایی باتری را با انجام تغییرات کوچکی مانند کم کردن نور نمایشگر و یا تنظیم کردن زمان به خواب رفتن کوتاه تر برای دستگاه تحت تاثیر قرار می دهد.

 

در ویندوز: روی آیکون باطری در کنار ساعت در سمت چپ دسکتاپ کلیک کنید و در حباب باز شده Power Saver را انتخاب نمایید. با انتخاب more power options در این بخش می توانید به صورت دستی تنظیمات مورد نیاز برای کاهش مصرف دستگاه را به وسیله تعیین زمان به خواب رفتن و یا تنظیم روشنایی انتخاب کنید.

 

در بخش Advanced Battery Setting هم می توانید کارهای خارق العاده تری مانند غیر فعال کردن پورت ها، انتخاب کیفیت های مختلف برای نمایشگر و تنظیمات متعدد برای دسکتاپ انجام دهید. البته توصیه ما این است که اگر اطلاعات زیادی درباره تفاوت این گزینه ها با هم ندارید سراق قسمت advanced نروید و کارتان را با همان تنظیمات آماتور راه بیندازید!

 

در Mac: برای نحوه استفاده صحیح از باتری لپ تاپ روی آیکون باتری در گوشه بالای راست نمایشگر کلیک کرده و Open Energy Saver Preference را انتخاب کنید. در این بخش به تمام گزینه های مورد نظرتان دسترسی خواهید داشت.

 

راهکار برای افزایش وزن , راهنمایی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ , 3 راهکار ذهنی برای افزایش انگیزه

قرار نگرفتن در معرض دمای زیاد می تواند باعث افزایش عمر باتری لپ تاپ شود

 

2- دیسک هایی که از آنها استفاده نمی کنید را از درایو خارج کنید
جهت افزایش عمر باتری لپ تاپ اگر از سیستمی استفاده می کنید که دارای درایو نوری است، زمانی که یک دیسک درون آن در حال چرخیدن باشد باتری بیشتری مصرف می کنید. بنابراین بهتر است زمانی که به دیسک ها احتیاجی ندارید برایشان جای امن تری از داخل درایو نوری پیدا کنید. این نکته را هم به یاد داشته باشید که باطری لپ تاپ ها زمانی که از سخت افزارهای فیزیکی کمتری استفاده می شود مدت زمان بیشتری دوام می آورند.


3- دستگاه های جانبی را جدا کنید
دستگاه های جانبی که به لپ تاپتان متصل می کنید باتری زیادی مصرف می کنند. معروف ترین این قاتلان باتری وب کم ها، تجهیزاتی که به وسیله USB به سیستم وصل می شوند و کارت های بی سیم PC هستند. اگر بخواهیم سخت گیری کنیم باید بگوییم حتی بهتر است به جای ماوس از تاچ پد خود لپ تاپ استفاده کنید. همچنین گزینه های ارتباط بی سیم مانند بلوتوث و WiFi هم می توانند در کاهش طول عمر باتری تاثیر گذار باشند پس بهتر است زمانی که به باتری دستگاه احتیاج دارید ارتباط هدفون های بی سیم یا WiFi را با دستگاه قطع کنید.


4- برنامه هایی که در پس زمینه هستند را ببندید
شاید متوجه نباشید برنامه هایی که در پس زمینه سیستم اجرا می شوند تا چه حد می توانند عمر باتری لپ تاپ شما را کم کند. بهتر است سری به بخش مدیریت سیستم بزنید و برنامه های بدون استفاده ای که در حال کار هستند را غیر فعال کنید.

 

در Mac: اگر می خواهید بدانید کدام برنامه ها نقش بیشتری در مصرف باتری دستگاه Mac شما دارند، روی آیکون باتری در گوشه سمت راست بالای نمایشگر کلیک کنید. در این بخش فهرستی از برنامه های در حال اجرا و همچنین اطلاعاتی درباره نحوه مصرف باتری آنها را مشاهده می کنید. به راحتی در همین قسمت می توانید هر برنامه ای که به آن نیاز ندارید را غیر فعال کنید.

 

در ویندوز: شاید سر راست ترین کار برای کاربران ویندوز همین سر زدن به task manager باشد. کافی است کلیدهای معروف ctrl+alt+delete را بزنید تا بتوانید task manager را انتخاب کنید. هم در بخش applications و هم در بخش process می توانید فهرستی از برنامه های در حال اجرا را مشاهده کنید و آنها را به انتخاب خودتان غیر فعال کنید.

 

برای افزایش عمر باتری لپ تاپ , مقداد آی تی 10 راه برای افزایش عمر باتری موبایلچ , راهکار برای افزایش اعتماد به نفس

نحوه استفاده صحیح از باتری لپ تاپ

 

5- یک باتری بزرگتر بخرید
بعضی از لپ تاپ ها فضای کافی برای نصب باتری بزرگتری نسبت به باتری اصلی خودشان را دارند. رایج ترین باتری بین لپ تاپ ها باتری های 6 سلولی هستند، بنابراین اگر لپ تاپ شما هم از همین نوع است می توانید با کمی هزینه یک باتری 8 یا 12 سلولی بخرید و در مواقع ضروری از آنها استفاده کنید.

 

چند راه برای افزایش کارایی باتری موبایل , 20 نکته برای افزایش عمر باتری لپ‌تاپ , روش هایی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ

افزایش عمر باتری لپ تاپ ها یکی از دغدغه اساسی افراد است

 

6- باطری دستگاه را کالیبره کنید
اگر احساس می کنید باتری دستگاهتان نسبت به چند ماه قبل مدت کمتری باقی می ماند، می توانید به کمک کالیبره کردن بخشی ظرفیت از دست رفته را برگردانید. البته توصیه می شود که هر سه ماه یک بار فرایند کالیبره کردن را انجام دهید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

 

الف) باطری را تا 100 درصد شارژ کنید. زمانی که باتری کاملا پر شد، آن را به مدت یک تا دو ساعت دیگر همچنان متصل به برق باقی بگذارید.

 

ب) حالا باتری را از برق بکشید و تا زمانی از دستگاه استفاده کنید که اخطار کمبود باتری نمایش داده شود و سیستم از شما بخواهد باتری را شارژ کنید. به این درخواست توجه نکنید و اجازه دهید تا آخرین ذره از باتریتان مصرف شود.

 

ج) بعد از اینکه سیستمتان خاموش شد هم اجازه بدهید 1 تا 2 ساعت به همان حالت در اغما (!) باقی بماند.

 

د) حالا دستگاه را به برق متصل کنید و زمانی که باتری 100 درصد شارژ شد می توانید مطمئن باشید که کالیبره شده است.


7- از برنامه های مدیریت باتری استفاده کنید
در کنار انبوه برنامه های به درد نخور و بی استفاده، می توانید برنامه های خوبی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ پیدا کنید. بعضی از آنها مانند coconutBattery و Battery Health (برای مک) اطلاعات مفیدی را به صورتی ساده و بدون پیچیدگی در اختیارتان قرار می دهند، در حالی که برنامه هایی مانند Watts می توانند زمان کالیبره کردن باتری را نیز به شما یادآوری کنند. اگر از کاربران ویندوز هستید پیشنهاد ما BatteryCare یا BatteryMon است.


8- از درایوهای SSD استفاده کنید
برای افزایش عمر باتری لپ تاپ استفاده از درایوهای SSD می تواند مصرف باتری دستگاه را تا میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد. اگر لپ تاپ شما از دیسک های مکانیکی استفاده می کند و ضمنا فضای کافی برای درایوهای SSD را هم دارد می توانید از این گزینه کمک بگیرید. البته باید توجه داشته باشید که درایوهای SSD قیمتی بالاتر از هاردهای متداول دارند و معمولا در ظرفیت های پایین تری هم در بازار موجود هستند.

 

4راهکار برای افزایش عمر باتری لپتاپ , راهکارهایی برای افزایش عمر باتری آیفون , راهکار افزایش عمر باتری

به روز کردن درایور ها می تواند در مصرف باتری لپ تاپ تاثیر گذار باشد

 

9- Defragment
اگر مثل ما بودجه کافی برای خرید SSD ندارید برای افزایش عمر باتری لپ تاپ و یا فکر می کنید 128 گیگابایت خیلی کم است، می توانید با استفاده از ابزار Defragment مصرف باتری دستگاهتان را کاهش دهید. فایل های Fragment شده به این معنی هستند که سیستم برای دستیابی به اطلاعات کار سخت تری را در پیش دارد، پس Defrag کردن فایل ها نتیجه عکس داشته و می توان گفت زمان مورد نیاز برای دسترسی به اطلاعات با این کار کمتر شده و در نتیجه افزایش عمر باتری لپ تاپ می شود. اگر به Disk Defragment ویندوز اعتماد ندارید می توانید از برنامه هایی مانند Auslogics Disc Defrag استفاده کنید.


10- مطمئن شوید که درایورها و نرم افزارهایتان به روز هستند
در حالت کلی، درایورها و نسخه های جدید نرم افزاری برای این تولید می شوند که بهینه سازی بیشتری در سیستم ایجاد کنند. بنابراین به روز کردن این دو قسمت می تواند در مصرف باتری لپ تاپ تاثیر گذار باشد.

 

در ویندوز: کافی است به کنترل پنل و بخش windows Update بروید و در آن فهرستی از بروزرسانی های موجود را انتخاب مشاهده کنید.

 

در Mac: در Finder، App Store را باز کنید و به تب Updates در گوشه سمت راست بروید. در این قسمت لیستی از همه بروزرسانی های در دسترس را پیدا خواهید کرد.


11- از گرما دوری کنید
قرار نگرفتن در معرض دمای زیاد می تواند باعث  افزایش عمر باتری لپ تاپ شود. از آزاد بودن مسیر تهویه هوای لپ تاپ مطمئن شوید. اگر مانعی در مسیر رفت و آمد هوا قرار داشته باشد گرمای بیشتری تولید خواهد شد و در نتیجه فن دستگاه هم با سرعت بیشتری کار می کند تا دستگاه را خنک نگه دارد. به علاوه، هیچ وقت لپ تاپتان را درون یک ماشین که زیر آفتاب پارک شده جا نگذارید تا بعد شرمنده باتری دستگاهتان نشوید!
منبع: sakhtafzarmag.com


ویدیو : یازده راهکار برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ