گیاه استیویا با شیرینی 300 برابر قند، گیاهی مناسب برای مبارزه با چاقی :         تهران ...



 

 

 

داروی گیاهی مناسب برای کاهش چربی خون , کدام گیاه برای خارش مغعد مناسب اس , روغن های گیاهی مناسب برای موهای خشک

 

تهران - گیاهی به نام 'استیویا' با شیرینی 300 برابر قند، گیاه مناسبی برای مبارزه با چاقی فزاینده در كشورهای مختلف است.

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از گزارش روز سه شنبه شبكه الجزیره قطر، طی سال های اخیر موارد چاقی و اضافه وزن در بسیاری از كشورهای جهان به شدت افزایش یافته است، لذا بسیاری از متخصصان و شركت های مواد غذایی در تلاش برای یافتن مواد جایگزین قند هستند كه كالری آنها كم و شیرینی آن معادل شیرینی قند معمولی باشد تا افراد برای استفاده از این مواد غذایی به جای قند تشویق شوند.

گیاه 'استیویا' در آرژانتین كه قبایل محلی در این كشور قرن های متمادی از برگ های آن به عنوان ماده غذایی استفاده می كردند، یكی از این مواد جایگزین است كه اخیرا توجه دانشمندان را به خود جلب كرده است.

این گیاه فاقد كالری است، اما میزان شیرینی آن بالغ بر 300 برابر شیرینی قند است و ویژگی های چاق كننده قند را ندارد.

هر ساله با فرا رسیدن فصل تابستان در بخش جنوبی كره زمین، مصرف نوشابه های گازی و نوشیدنی های مختلف برای رفع تشنگی به شدت افزایش می یابد. با توجه به افزایش چاقی و بیماری های متعدد ناشی از آن، مردم طی سال های اخیر در صدد كاهش كالری دریافتی برآمده اند.

در آرژانتین هم اكنون مواد تولید شده از گیاه استیویا در چای و قهوه و سایر نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد. استیویا بوته كوچكی است كه در كشورهای استوایی كشت می شود و اصل آن به پاراگوئه و شمال آرژانتین تعلق دارد.

تا پیش از دوران استعمارگری اسپانیا در دو كشور یاد شده، ساكنان آنها برگ های استیویا را به عنوان ماده غذایی مصرف می كردند و در چای می انداختند.

یكی از شركت های محلی در آرژانتین اخیرا سرمایه گذاران را برای كاشت استیویا تشویق می كند تا بتوان از آن به جای قند استفاده كرد، زیرا تقاضای جهانی برای این گیاه افزایش یافته است. ژاپنی ها اولین كسانی بودند كه این گیاه را به كشورشان بردند و آمریكایی ها هم اخیرا به آن تمایل پیدا كرده اند.

مطالعات انجام شده روی استیویا نشان می دهد كه این گیاه فواید بسیار زیادی برای جسم انسان دارد و همین امر تقاضاها در كشورهای مختلف را برای دریافت استیویا افزایش داده است. این گیاه می تواند با ویژگی های انواع مختلف خاك سازگار شود.

استیویا سرشار از ویتامین های گوناگون و مواد معدنی است. به تازگی استیویا به بسیاری از تولیدات غذایی مانند نوشیدنی ها و شكلات راه یافته است... / تحلیل : ایرنا


ویدیو : گیاه استیویا با شیرینی 300 برابر قند، گیاهی مناسب برای مبارزه با چاقی