گویا به پول بابک زنجانی نیازی نیست : رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار دانش آموزان ...


رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار دانش آموزان مدرسه شین‌آباد گفت: کلیه هزینه های درمانی دانش آموزان شین آباد به حساب بیمارستان واریز شده است. پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: رجوع دانش آموزان حادثه دیده مدرسه شین آباد به مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری سبب شد مرحله جدیدی در روند درمانی این دانش آموزان آغاز شود.

این دانش آموزان دختر که در حادثه آتش سوزی مدرسه ابتدایی شین آباد در 15 آذر سال 1391 دچار سانحه شدند ضمن گلایه از اینکه در این مدت آن گونه که به آنها وعده داده شده بود عمل نشده و روند درمانی آنها با بن بست مواجه شده است، به مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری مراجعه کردند و خواستار رسیدگی دولت جدید به وضعیت درمانی خود شدند.

مسئولان مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری پس از آنکه در جریان مشکلات این دانش آموزان قرار گرفتند با همکاری معاونت حقوقی و دفتر رئیس جمهور، برای بررسی دقیق مشکلات درمانی آنها که عمدتا به هزینه بالای جراحی پلاستیک صورت ودست و پای سانحه دیده این دانش آموزان در سانحه آتش سوزی مربوط می شد، کمیته ای تشکیل دادند.

این کمیته پس از نشستی با این دانش آموزان و نماینده آنها گزارش کار خود را به رئیس دفتر رئیس جمهور دکتر محمد نهاوندیان ارائه کرد تا تصمیمات آتی و نهایی درباره روند درمانی دانش آموزان روستای شین آباد از سوی وی اتخاذ شود.

در نشست دانش آموزان روستای شین آباد با رئیس دفتر رئیس جمهور، آقای نهاوندیان ضمن ابراز همدردی با دانش آموزان حادثه دیده،اعلام کرد کل مبلغ هزینه درمانی دانش آموزان شین آبادی به حساب بیمارستان واریز شده تا در اسرع وقت برای درمان و جراحی پلاستیک آنان اقدامات لازم صورت گیرد.

دکتر نهاوندیان با بیان اینکه شرایط پیش آمده برای همه ناگوار و تلخ است اینگونه حوادث را در نوع خود امتحانی الهی برای همه از جمله والدین این دانش آموزان دانست و خطاب به آنها گفت: مطمئناً شما به عنوان والدین این بچه‌ها در یکسال گذشته سخت ترین امتحان را سپری کرده و انشاءالله در این امتحان الهی نمره قبولی گرفته اید.

وی با ابراز تأسف از اینکه سیستم اداری در دولت گذشته نتوانسته در این مدت آن گونه که شایسته بوده به وضعیت این دانش آموزان رسیدگی کند، اظهار داشت: حکومت وظیفه دارد در حد توان خود به ولی‌نعمتانش خدمت کند و این وظیفه در مواقع رخ دادن حوادثی از این دست مضاعف می‌شود و اینک که این اتفاق برای دانش‌آموزان شین‌آبادی در یک مکان عمومی رخ داده دولت باید همه امکاناتش را برای التیام آلام این دانش آموزان به کار گیرد.

رییس دفتر رییس‌جمهور تصریح کرد: در روزهای گذشته دولت تصمیمات خوبی برای رسیدگی به وضعیت این دانش آموزان اتخاذ کرده و معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت موظف به ارائه خدمات درمانی به آنها در اسرع وقت شده‌اند.

وی با بیان اینکه روحیه‌ای که در این بچه‌ها دیده ام بسیار امیدوارکننده است، گفت: این روحیه و حفظ و ارتقاء آن بزرگترین سرمایه برای ادامه موفق اقدامات درمانی آنهاست.

دکتر نهاوندیان اظهار داشت: دولت تمام توان خود را در حد مقدورات برای کمک به این بچه‌ها بکار می‌گیرد؛ اما یقیناً اصل شفا و خیر متعلق به خداست و ما هم به خدا توکل می‌کنیم.

رییس دفتر رییس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: تعیین مستمری و تأمین آینده این بچه‌ها را به طور جدی پیگیری خواهم کرد و اطمینان می‌دهم آنچه در ظرفیت قوانین و مقررات باشد، به صورت حداکثری اجرا خواهد شد.

وی ضمن تشکر از صبر، بردباری و پیگیری‌های پدران و مادران این بچه‌ها خاطر نشان کرد: چنانکه گفتید پیگیری‌های شما برای درمان بچه‌ها موجب اختلال در معیشت خانواده‌ها شده است و بنده حتماً پیگیر حل این مشکل نیز خواهم بود و درباره تمام درخواست‌های شما با رئیس جمهور نیز گفت‌وگو خواهم کرد.

رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه از این به بعد بر خود فرض می‌دانم که این 12 دختر با اجازه پدرانشان دختران من هم باشند، گفت: خدمت به این بچه‌ها برای بنده و دولت به مثابه اجرای وظیفه دینی و ملی است.

پیش از سخنان دکتر نهاوندیان آقای خضری نماینده پیرانشهر و آقای مرادی پدر یکی از دختران مدرسه شین‌آباد، به ارائه گزارشی از اقدامات درمانی صورت گرفته برای آنها در طول یکسال گذشته پرداختند.

در پایان این دیدار 12 نفر از دختران حادثه دیده در آتش‌سوزی سال گذشته مدرسه شین‌آباد که به دلیل شدت جراحات برای ادامه درمان به تهران آمده‌اند، با دکتر نهاوندیان عکس یادگاری انداختند و یک به یک با او به گفت‌وگو پرداختند.


ویدیو : گویا به پول بابک زنجانی نیازی نیست