گلایه و شکوه نتانیاهو درباره پیشرفت ایران : نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز ...


نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز پیش از دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به شدت از توافق هسته‌ای با ایران ابراز نارضایتی کرد و گفت اسرائیل چنین معامله‌ای را رد می‌کند. خبرگزاری فارس: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز پیش از دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، از توافق احتمالی 1+5 با ایران ابراز نارضایتی کرد و گفت اسرائیل به هیچ‌وجه چنین توافقی را نمی‌پذیرد.

وی که بدون کری به تنهایی در برابر دوربین‌ه حاضر شده بود، در این مورد گفت: من درک می‌کنم که ایرانی‌ها راضی در ژنو قدم می‌زنند. خب آن‌ها باید هم راضی باشند، چراکه آن‌ها همه‌چیز گرفتند و هیچ‌چیز ندادند. هرآنچه که می‌خواستند.

نتانیاهو افزود: آن‌ها کاهش تحریم‌ها را می‌خواستند، آن‌ هم بعد از آنکه سال‌هاست رژیم تحریم‌ها علیه‌شان اعمال می‌شود، آن‌ها به این خواسته دست یافتند. آن‌ها هیچ‌چیز ندادند، چراکه به هیچ وجه توان غنی‌سازی خود را کاهش نمی‌دهند. بنابراین، ایران معامله قرن را انجام داده و جامعه بین‌الملل معامله‌ای بد کرده است، این معامله‌ای بسیار بد است.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که «عدم توافق بهتر از یک توافق بد است». کری بارها به وی اطمینان داده است که آمریکا با ایران وارد توافقی بد نمی‌شود.

با این وجود، نتانیاهو که دیشب گفته بود از جزئیات توافق ایران و 1+5 مطلع شده، امروز در ادامه اظهاراتش گفت: اسرائیل به طور کامل این توافق را رد می‌کند. آنچه که من می‌گویم، حرف خیلی‌های دیگر در منطقه است، چه آن را علنی بیان کنند، چه نکنند. اسرائیل هرآنچه لازم باشد، برای دفاع از خود، دفاع از امنیت و مردمش انجام می‌دهد.

وی در مورد روند مذاکرات سازش هم گفت: این در مورد مذاکرات با فلسطینی‌ها هم صادق است. من به هیچ وجه در مورد امنیت اسرائیل امتیاز نمی‌دهم. هر چقدر هم که فشارهای بین‌المللی وجود داشته باشد. فشارها باید به فلسطینی‌ها وارد شود. در هر حال، هر چقدر هم فشار علیه من و اسرائیل وجود داشته باشد، ما در مورد مبانی اصلی امنیت اسرائیل امتیاز نمی‌دهیم. اسرائیلی‌ها هم این را می‌دانند و از این حمایت می‌کنند.

کری در طول 72 ساعت اخیر 3 بار با نتانیاهو دیدار کرد. هدف اصلی دو دیدار قبلی مذاکرات سازش بود. اما دیدار امروز وی با نتانیاهو بیشتر بر مناقشه هسته‌ای ایران متمرکز بوده است.

وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای و به دعوت «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به ژنو می‌رود. بسیاری از کارشناسان این موضوع را نشاندهنده پیشرفت جدی در مذاکرات دانسته‌اند.


ویدیو : گلایه و شکوه نتانیاهو درباره پیشرفت ایران