گلایه های احمدرضا عابدزاده از همبازیانش : دروازه بان اسطوره ای باشگاه پرسپولیس ...


دروازه بان اسطوره ای باشگاه پرسپولیس وضعیت بد این تیم را به خاطر ناکارآمدی مدیران تیم می داند. خبر ورزشی: دروازه بان اسطوره ای باشگاه پرسپولیس وضعیت بد این تیم را به خاطر ناکارآمدی مدیران تیم می داند.

یک‌شنبه هفته قبل احمدرضا عابدزاده زانوی پای چپ خود را برای پنجمین بار جراحی کرد. هنوز یک هفته از این جراحی نگذشته، او تمرینات روزمره‌اش را آغاز کرده و ساعت‌ها در باشگاه به کار با وزنه می‌پردازد. به همین بهانه با این چهره محبوب فوتبال گفت‌وگویی انجام دادیم.

اوضاع و احوال این روزهای احمدرضا عابدزاده چطور است؟
خوبم! دو، سه روز دیگر بخیه‌های جراحی را می‌كشم و كم‌كم باید به فكر تقویت عضلات پا و زانوی چپ باشم.

چند روز است به باشگاه بدنسازی می‌روید؟
فكر كنم از چهارشنبه.

3 روز بعد از جراحی؟
با پای چپ كاری نكردم. ورزشم را طوری انجام می‌دهم كه فشاری به زانوی جراحی شده وارد نشود.

با عصا حركت می‌كنید؟
نه، عصا را هم از چهارشنبه كنار گذاشته‌ام.

پزشك‌تان نگفت بعد از جراحی 5-4 ساعته باید مدت بیشتری استراحت مطلق داشته باشید؟
شرایط فیزیكی آدم‌ها متفاوت است. خود ما هستیم كه با شیوه فكر كردن، روحیه‌مان را می‌سازیم. خود ما هستیم كه با شیوه زندگی و ورزش، شرایط جسمانی‌مان را می‌سازیم. من بیشتر از 32، 33 سال است سنگین و فشرده ورزش می‌كنم و نمی‌توانم چند روز ورزش نكنم. عضلاتم عادت دارد حركت كند. داخل پرواز آمریكا تا امارات و سپس ایران وقتی چند ساعت می‌نشینم، اذیت می‌شوم و مجبورم داخل خود هواپیما شكم و شنا بزنم، حركات كششی و نرمشی انجام بدهم تا دوباره بتوانم با آرامش روی صندلی‌ام بنشینم. مسلماً اگر این تمرینات را نداشتم، شرایط فیزیكی‌ام طوری نبود كه 3 روز بعد از یك جراحی سنگین به باشگاه بروم. احتمالاً باید 2 هفته از جایم تكان نمی‌خوردم. پزشكانم نیز شرایط جسمی‌ام را می‌دانستند و می‌گویند با رعایت جوانب امر، هر طور صلاح می‌دانم، كار كنم.

دوستان و همبازیان‌تان جویای احوال‌تان بوده‌اند؟
یكسری لطف داشتند و تماس گرفتند و احوال پرسیدند، یكسری هم اعتقادی به این كار نداشتند و گرفتار كارهای خودشان بودند.

دلخور به نظر می‌رسید.
(خنده) برایم اهمیتی ندارد یك آدم بی‌معرفت بخواهد حالم را بپرسد یا نپرسد. من كه حالم خوب است. از آنهایی كه شعور لازم را ندارند، ناراحت نمی‌شوم چون می‌دانم شعورشان كم است و دست خودشان هم نیست!

یادتان مانده روز اول چه كسانی جویای احوال شدند؟
خیلی‌ها بودند و مسلماً اسم بسیاری از دوستان از قلم می‌افتد. از كریم باقری، حمید استیلی و مهدی رحمتی گرفته تا حبیب كاشانی كه بارها لطف كردند و احوالپرس بودند. در این 30 سال گذشته به قدری دوست و همبازی داشته‌ام كه تعدادشان از دستم دررفته و همین‌جا از همه آنهایی كه محبت داشتند، تشكر می‌كنم.

از طرف وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال چطور؟ نماینده‌ای یا مقامی سراغ‌تان را گرفت؟
حتی یك نفر هم تماس نداشت.

تمام این مشكلات ایجاد شده برای شما به خاطر تیم ملی و نام ایران بوده، چطور بعد از جراحی، احوالی نمی‌پرسند؟
به زعم آنها من دروازه‌بان تیم كشوری دیگر بوده‌ام و تمام بار فوتبال در چند دهه اخیر به دوش این دوستان بوده است.

افشین پیروانی به عنوان مدیر تیم ملی و همبازی و دوست قدیمی‌تان چطور؟
نه، سر افشین خیلی شلوغ بوده و یادش رفته. ضمناً بیایید بحث را عوض كنیم.

شنیده‌ای بی‌پولی پرسپولیس كار را به اعتصاب بازیكنان هم كشانده است؟
بی‌خبر نیستم. مگر می‌شود از شرایط فوتبال و باشگاه‌ها بی‌خبر باشم؟ فقط باید بگویم برای ورزش كشورمان، برای فوتبال ایران زشت است كه شرایط پرسپولیس با میلیون‌ها هوادار این‌چنین باشد. تیم‌های پرطرفدار شأن و منزلت دارند، از پرسپولیس و استقلال گرفته تا تراكتورسازی، ملوان و همه تیم‌های پرطرفدار دیگر. واقعاً شرم‌آور است بازیكن پرسپولیس در رختكن بخوابد چون باشگاه پول ندارد برای او جایی اجاره كند. جایگاه پرسپولیس این نیست و از سوء مدیریت‌ها، شرایط بسیار اسفناك شده است.

راه چاره چیست؟
دولت و مجلس باید به این موضوع ورود كنند تا مشكلات ریشه‌كن شود. در عین حال پرسپولیس به مدیریتی قوی احتیاج دارد كه مدیر خوب كم نیست اما به كار گرفته نمی‌شود. به عنوان مثال حبیب كاشانی گزینه مناسب و امتحان‌پس‌داده‌ای است كه می‌توانست خیلی از بحران‌های پرسپولیس را از بین ببرد. متولی باشگاه پرسپولیس مسئول تأمین نیازهای مالی باشگاه به شمار می‌رود و امیدوارم هرچه سریع‌تر این تیم بزرگ را از این شرایط خجالت‌آور خارج كند.

به لحاظ فنی به آینده پرسپولیس امیدوار هستی؟
چرا نباشم؟ اما یادمان باشد هر كاری به یك‌سری مقدمات و زمینه‌ها نیازمند است. بهترین پزشك دنیا بدون لوازم كار، نمی‌تواند حتی یك آمپول تزریق كند چه رسد به جراحی! پرسپولیس باید اول مشكلات مالی‌اش را برطرف كند.


ویدیو : گلایه های احمدرضا عابدزاده از همبازیانش