گشت ارشاد در غزه ؛ از تراشیدن موی سر جوانان تا جداسازی جنسیتی 9 ساله ها (+عکس) :



گشت ارشاد در غزه ؛ از تراشیدن موی سر جوانان تا جداسازی جنسیتی 9 ساله ها (+عکس)

در مرکز پلیس ، بازداشت شدگان را در یک صف قرار داده و با ماشین اصلاح یک چهار راه در سر ما ایجاد کردند. افرادی هم که مقاومت می کردند مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس قرار می گرفتند.

ماموران حماس در غزه، جوانان را به دلیل داشتن موی بلند یا پوشیدن شلوار تنگ، دستگیر می کنند.

به گزارش عصر ایران، پایگاه خبری ایلاف در گزارشی به قلم خبرنگار خود در منطقه غزه نوشت: ماموران پلیس حماس در توجیه این اقدام می گویند که داشتن موهای بلند با ظاهر اسلامی در تناقض است.

از هفته گذشته که این طرح آغاز شده ، 20 نفر به همین دلیل، توسط پلیس توقیف و مجازات شده اند. این اقدامات با محکومیت و نکوهش مردم و حقوقدانان روبه رو شده است.

بنابر این گزارش، در بسیاری از موارد توقیف جوانان در خیابان ها توسط پلیس حماس با ضرب و شتم آنها نیز همراه می شود. مرکز حقوق بشر فلسطین نیز در واکنش به این موضوع، خواستار تحقیق درباره بازداشت های تاسف انگیز و نقض حقوق شهروندی مردم غزه شده است.

 

مهم ترین اشتباهات جوانان 20 تا 30 ساله , وزارت ارشاد , وزارت ورزش و جوانان

 

از 6 سال گذشته که حماس توانست کنترل نظامی منطقه غزه را به دست بگیرد تاکنون تلاش کرده است سیاست های محافظ کارانه را در این منطقه اعمال کند. به عنوان مثال از زنان خواسته می شود از لباس های سنگین و اسلامی استفاده کنند که بخش زیادی از بدن آنها را بپوشاند. البته در غزه، حجاب اجباری نیست.

هفته گذشته هم مقامات کابینه حماس دستور دادند از این پس دانش آموزان 9 ساله و بالاتر حق ندارند در مدارس مختلط حاضر باشند.

 

وزیر ارشاد , گشت ارشاد 2 , وام مسکن جوانان

 

"ایمن السید" 19 ساله  از جمله افرادی است که نیروهای پلیس حماس او را روز پنجشنبه گذشته در خیابان بازداشت و موهای او را کوتاه کردند. او می گوید: قبل از اینکه پلیس موهای من را کوتاه کند، موهایم به کتفم می رسید.

وی اضافه کرد: تنها چیزی که می خواهم این است که غزه را ترک کنم. من می ترسم. در حالی که به صورت عادی در خیابان راه می روید ناگهان شما را بدون دلیل بازداشت می کنند. هیچ کس نمی داند با شما چه می کنند؟

"ایمن السید" اضافه کرد: هنگامی که در حال بازگشت از محل کارم در شهر غزه، منتظر تاکسی بودم یک جیپ پلیس به من نزدیک شد. آنها من را توقیف و به مرکز پلیس منتقل کردند. در مرکز پلیس ، بازداشت شدگان را در یک صف قرار داده و با ماشین اصلاح یک چهار راه در سر ما ایجاد کردند. افرادی هم که مقاومت می کردند مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس قرار می گرفتند.

فرد دیگری هم گفت که پلیس آنها را تهدید کرده و گفته است که غزه اسلامی است و باید به ارزش های آن احترام بگذارند.

 

استعفای وزیر ارشاد , پسر 13 ساله , تیم ملی جوانان

 

"زیاد الظاظا" معاون نخست وزیر کابینه حماس در غزه هم در واکنش به این موضوع گفت: کوتاه کردن موی بلند، بسیار محدود انجام شده است. این رفتار، عمومیت ندارد و به صورت محدود از سوی پلیس انجام شد.

حماس در ماه گذشته میلادی هم مانع از برگزاری برزگترین مسابقه دو و میدانی مارتون مختلط دختران و پسران سازمان ملل در غزه شد. سازمان ملل به همین دلیل، برگزاری این مسابقه را لغو کرد./عصرایران

 

 

 


ویدیو : گشت ارشاد در غزه ؛ از تراشیدن موی سر جوانان تا جداسازی جنسیتی 9 ساله ها (+عکس)