گزارش نیویورک تایمز از جنجال ها بر سر اینترنت تلفن های همراه در ایران :  اخبار ...



گزارش نیویورک تایمز از ایران , تعداد مشترکین تلفن همراه در ایران , اتصال به اینترنت با تلفن همراه


 اخبار سیاسی - گزارش نیویورک تایمز از جنجال ها بر سر اینترنت تلفن های همراه در ایران:
حسن روحانی به مردم اعتماد کرد/ایرانیان پیش از این بابت سرعت پایین اینترنت بسیار آزار می دیدند

هفته ی گذشته دولت حسن روحانی مجوز 3G و G4 به دو اپراتور تلفن همراه در ایران ارائه کرد.

به گزارش انتخاب ، حسن روحانی خواستار کاهش کنترل بر اینترنت و افزایش سرعت آن شده است.

روحانی روز دوشنبه گفت که ایران از روزهایی که رادیو را بر روی قفسه ها می گذاشتند عبور کرده است و باید تحمل بیشتری نسبت به تکنولوژی جدید نشان داده شود.

در طول چندین ماه گذشته، دولت پهنای باند را برای اینترنت های خانگی افزایش داده ، با این حال سرعت اینترنت نسبت به برخی کشورها که سرعت در هر ثانیه به 20 تا 30 مگابایت می رسد، چندان خوشایند نیست.
 
حامیان روحانی معقتدند که پیام رئیس جمهور ایران «اعتماد» به مردم است. یک تحلیلگر مسائل ایران می گوید: مردم ایران انقدر عاقل هستند که خودشان تصمیم درست بگیرند.

وی افزود: مردم تحصیلکرده ما از اینترنت به شکل درست و سالمی استفاده می کنند و این حق را دارند که به مانند مردم دیگر کشورهای دنیا از اینترنت استفاده کنند.

روحانی در طول نخستین سال ریاست جمهوری خود با تندروها در چندین جبهه مبارزه کرده است. مخالفان او خواهان آن هستند که رئیس جمهور  به سرعت وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشد و با غرب به توافق هسته ای برسد.

برخی از نمایندگان پارلمان ایران که همواره علاقمند به از بین بردن برنامه های دولت روحانی هستند، از وزیر ارتباطات خواستند که سرعت اینترنت را کاهش دهد.

این درحالی است که تصمیم دولت روحانی برای افزایش سرعت اینترنت تا حدی پذیرش یک واقعیت است. تا پیش از این،ایرانیان به شدت بخاطر سرعت پایین اینترنت آزار می دیدند.
 
 اخبار سیاسی - انتخاب


ویدیو : گزارش نیویورک تایمز از جنجال ها بر سر اینترنت تلفن های همراه در ایران