گزارش سی ان ان از "نجات قهرمانانه" 20 ایزدی از دست داعش(+عکس) : اخبار بین الملل ...



اخبار بین الملل - گزارش سی ان ان از "نجات قهرمانانه" 20 ایزدی از دست داعش(+عکس)

هلی کوپتر با شلیک به داعش از جایش برخاست و از صحنه فرار کرد. در این لحظه هیچ چشمی در داخل هلی کوپتر خشک نبود و از خلبان گرفته تا همه سرنشینان هلی کوپتر همه به شدت در حال گریستن بودند.

شبکه خبری سی ان ان با پخش گزارشی از آوارگان ایزدی در کوه های سنجر در شمالغرب عراق از ترس و وحشت حاکم میان هزاران آواره کرد ایزدی در این مناطق خبر داد.

به گزارش عصر ایران در این گزارش صحنه نشستن هلی کوپتر ارتش عراق که حاوی آب ، شیر و غذا برای کردهای آواره ایزدی است ، همزمان با هجوم کردهای آواره برای سوار شدن به هلی کوپتر و سوار شدن عده ای از آنها به هلی کوپتر پخش شد.

 این ویدئو 2 دقیقه ای نشان می دهد که قریب به 20 تن از آوارگان ایزدی با هجوم به هلی کوپتر سوار آن می شوند و باقی آنها با پر شدن هلی کوپتر  در پشت در آن می مانند.

خبرنگار سی ان ان که از این صحنه ها متاثر شده با قهرمانانه توصیف کردن ماموریت هلی کوپتر امداد ، می گوید : "فضای هرج و مرج حاکم بود اما ما در نهایت توانستیم 20 شهروند غیر نظامی ایزدی  اعم از پیر و جوان ، زن و مرد و کودک را سوار بر هلی کوپتر کرده و از منطقه دور کنیم."

طبق روایت "ایوان واتسون " خبرنگار سی ان ان در صفحه توییترش یکی از نجات یافتگان دختری 15 ساله به نام عزیزه است که به شدت وحشت زده بود و گریه می کرد. پدر عزیزه یک از هفته پیش و همزمان با حمله گروه داعش مفقود شده و هیچ اطلاعی از او نیست."

واتسون می نویسد : " هلی کوپتر با شلیک به داعش از جایش برخاست و از صحنه فرار کرد. در این لحظه هیچ چشمی در داخل هلی کوپتر خشک نبود و از خلبان گرفته تا همه سرنشینان هلی کوپتر همه به شدت در حال گریستن بودند."

این هلی کوپتر برای نجات ایزدی ها به منطقه نرفته بود بلکه به منظور توزیع (و در واقع پرتاب) اقلام غذایی و نوشیدنی میان آوارگان ایزدی محبوس مانده در کوه سنجر به منطقه رفته بود اما خلبان هلی کوپتر وقتی می بیند دهها آواره کرد به سمت هلی کوپتر هجوم آوردند و فرزندان و خودشان را به زور به داخل هلی کوپتر انداختند و از سوی دیگر افراد مسلح گروه تروریستی داعش در تعقیب آنها هستند، تصمیم می گیرد تا جایی که ظرفیت هلی کوپتر اجازه می دهد ، ایزدی ها آواره و وحشت زده را از صحنه نجات دهد.

عزیزه دختر 15 ساله  یکی از 20 نجات یافته آواره در کوه های سنجر

داعش زنان اسیر ایزدی را به کجا می برد؟ , داعش , اخبار داعش

 

ساخت گزارش آگهی , گزارش , داعش در ایران

اخبار بین الملل - عصر ایران

 


ویدیو : گزارش سی ان ان از "نجات قهرمانانه" 20 ایزدی از دست داعش(+عکس)