گروگان‌گیری در الجزایر با کشته شدن 35 تن از گروگان‌ها به پایان رسید :   گروگان‌گیری ...



گروگان گیری , جزییات گروگان‌ گیری خبرساز در شوشتر , گروگان گیری در ارمنستان

 

گروگان‌گیری در الجزایر با کشته شدن 35 تن از گروگان‌ها به پایان رسید

خبرگزاری الجزایر اعلام کرد، عملیات آزادسازی گروگان‌های پایگاه گازی این کشور به پایان رسیده و منابع نزدیک به دولت الجزایر نیز اعلام کردند که در این عملیات 35 گروگان و 15 گروگانگیر کشته شدند.

به گزارش(ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، خبرگزاری الجزایر اعلام کرد عملیات آزادسازی گروگان‌های خارجی و الجزایری در مجتمع گازی "امیناس" واقع در جنوب شرق الجزایر به پایان رسیده و ارتش این کشور توانسته 600 الجزایری را از این مجتمع آزاد کند.

خبرگزاری الجزایر به نقل از یک مقام محلی در شرق این کشور گفت: عملیات آزاد سازی گروگان‌ها عصر روز پنجشنبه پایان یافته اما این عملیات به کشته شدن چند تن از گروگان‌ها انجامیده است.

در همین حال منابع نزدیک به دولت الجزایر اعلام کردند پس از ورود ارتش الجزایر برای آزاد سازی گروگان‌ها و درگیری‌های به وجود آمده 35 گروگان و 15 گروگان گیر کشته شده‌اند.

سخنگوی گروهی که اقدام به گروگان گیری در مجتمع گازی امیناس کرده بودند، اعلام کرد: هنگامی که نیروهای گردان "الموقعون بالدم" قصد داشتند گروگان‌ها را از مکان خود به محلی امن تر در درون شرکت و با استفاده از خودروهای شرکت گازی الجزایر منتقل کنند نیروهای هوایی الجزایر اقدام به بمباران کاروان خودروهای گروگان گیرها کرد که این امر به کشته شدن گروگان‌گیرها انجامید.

منابع الجزایری نیز اعلام کردند: 25 گروگان خارجی از جمله دو ژاپنی توانسته‌اند از دست گروگان گیرها فرار کنند و 180 گروگان الجزایری نیز موفق شدند خود را به مکان امنی برسانند.

گروه شبه نظامی الموقعون بالدم وابسته به "القاعده در مغرب اسلامی" است و برای پایان دادن به گروگان گیری خود پایان عملیات نظامی در مالی علیه اسلام‌گرایان تندرو در شمال این کشور را خواستار شده بود.

این گروه تهدید کرده بود در صورتی که عملیات نظامی در شمال مالی علیه گروه‌های شورشی متوقف نشود و یا ارتش الجزایر برای آزادی گروگان‌ها وارد عمل شود تمامی گروگان‌ها را که 41 غربی در میان آنها هستند خواهند کشت.

بنا به گفته ربایندگان، این 41 گروگان غربی از 10 کشور مختلف بودند و هفت تن از آنها آمریکایی بودند.

گروه الموقعون بالدم عصر روز چهارشنبه به مجتمع گازی امیناس واقع در 160 کیلومتری جنوب شرقی الجزایر حمله کرد و تعدادی از کارکنان این مجتمع را که توسط شرکت BP انگلیس و "استات اویل" نروژ اداره می‌شود، به گروگان گرفت./ایسنا

 


ویدیو : گروگان‌گیری در الجزایر با کشته شدن 35 تن از گروگان‌ها به پایان رسید